• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GeBas’ Peugeot 108

Ik heb een aantal oude Zundapp brommers gerestaureerd waarbij ik ook de tank ontroest heb van binnen. Dit deed ik met een warme oplossing met citroenzuur. Gewoon van de drogisterij of dille&kamille oid. Tank inpakken met handdoeken en een nachtje laten staan. De ellende die dan los kwam was echt heftig. Van binnen brand en brandschoon.

Ik heb een week geleden een set remmen ontdaan van hun laatst aangebrachte laklaag in een badje van warm water, citroenzuur en making soda. De onderliggende poedercoating ging er niet helemaal mee af, maar alle andere ellende spoelde ik er zo mee af na een nachtje weken.

Dus als je een nachtje de tijd hebt kan je de trommels erg gemakkelijk ontroesten en klaar maken voor een nieuw kleurtje.

Na een nachtje in z’n badje, en 3 vegen met een staalborstel.

IMG_5077.webp