• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

GeBas’ Peugeot 108

Ik heb een aantal oude Zundapp brommers gerestaureerd waarbij ik ook de tank ontroest heb van binnen. Dit deed ik met een warme oplossing met citroenzuur. Gewoon van de drogisterij of dille&kamille oid. Tank inpakken met handdoeken en een nachtje laten staan. De ellende die dan los kwam was echt heftig. Van binnen brand en brandschoon.

Ik heb een week geleden een set remmen ontdaan van hun laatst aangebrachte laklaag in een badje van warm water, citroenzuur en making soda. De onderliggende poedercoating ging er niet helemaal mee af, maar alle andere ellende spoelde ik er zo mee af na een nachtje weken.

Dus als je een nachtje de tijd hebt kan je de trommels erg gemakkelijk ontroesten en klaar maken voor een nieuw kleurtje.

Na een nachtje in z’n badje, en 3 vegen met een staalborstel.

IMG_5077.webp

De 108 was wel ernstig toe aan een wasje na al dat zout en pekel.
Vorige wasbeurt was toch al even geleden, zie de post hier boven.

Ik hoef jullie natuurlijk niet vertellen wat voor een vuil er allemaal op zat, hier bij toch enkele foto's:
IMG_5515.webpIMG_5514.webpIMG_5511.webpIMG_5512.webpIMG_5513.webp

Nou eerst alles maar eens goed ingefoammd met Gyeon Snowfoam, beetje extra in de kan en het werd een lekkere dikke foam laag.
Ook de wielerkasten goed ingefaomd.

Vervolgens maar 3 emmers klaar maken. 3? Ja 3!
2 voor het wassen volgens het 2-emmer systeem. En 1 voor de velgen. Want moest na de wissel de zomervelgen ook nog steeds doen.

Nadat het foam lekker was uitgelekt de onderzijde nog wat ingesprayed met Bug en Grime.
Daarna maar alles afgesloten met de HD.

Wielkasten nog eens ingesprayed met HP Clean reiniger.
Idem voor de motor ruimte.
Daarna eerst de (stalen) velgen gewassen.
Vervolgens de auto. Ik heb hiervoor Gyeon Restart gebruikt.

Hier rustig de tijd voorgenomen en gezorgd dat alle delen 2a 3x geraakt zijn. Randjes nagelopen met een detail kwastje.
Motorruimte ook gedaan met een kwastje.

Auto weer lekker afgespoeld en we kunnen zeggen dat de coating het nog echt 100% doet.
Nog nooit iets aangebracht als een Wetcoat o.i.d. Ben echt erg tevreden over de coating die er op zit. De 108 staat altijd buiten en zou echt vaker gewassen moeten worden, maar iets met tijd hè.

Ow ja, het ruitensproeier reservoir ook even bijgevuld met AutoGlymm Screenwash. Ik gebruik altijd een "oude" Gyeon jerrycan van 4L. Daar giet ik het flesje van 500ml.

Het resultaat voor nu:
IMG_5517.webp