• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geel contrastbrilletje

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Op een aantal foto´s zie ik Dennis tijdens het polijsten een amber/geelkleurig contrastbrilletje dragen.

Nu heb ik zelf ook een brilletje met zulke lenzen. Alleen is mij bij het polijsten nou niet direkt een verschil opgevallen qua zichtbaarheid ( van Swirls, polijstmiddel of wat dan ook)

Wie kent het geheim van dit hulpstuk? Wat doet het en hoe zie ik het?
 
Op een aantal foto's zie ik Dennis met een pamper aan, wie kent het geheim :weetniet 8d w^^w
 
Ik dacht dat het zo zat.. Kan compleet mis zijn, maar langdurige blootstelling aan hetzelfde licht kan je zicht vermogen doen veranderen. 'Je ziet dan dingen gewoon wat minder goed' De kleur van de bril zou dit verminderen. Enigzins in de goede richting met deze verklaring ??

Het ziet er wel zeer proffesioneel uit :)
 
ik ben ook maar een leek, maar wel opgelet bij biologie :ja

Het oog bevat staafjes en kegeltjes. Het gaat om het zien van contrast (zwart / wit door de staafjes) en het zien van kleur (door de kegeltjes)
Wit licht bevat van alles wat, kijk je naar een lamp dan is die in het begin gelig, maar dat passen je hersenen aan naar wit.
De kegeltjes zijn er in drie soorten, met gevoeligheid voor rood, groen en blauw.
Met een gele bril prikkel je de rode en groene kegeltjes en de blauwe juist niet zoveel.
Daardoor passen je hersenen moeilijker aan naar wit en zie je feitelijk meer contrast.

het schijnt dat het effect van een Brinkmann ook zit in het spectrum van zijn filter :weetniet

Hans
 
De bril is contrast verhogend.

Ik geloofde er ook niet zo in, totdat ik hem had geprobeerd. Het werkt echt!

Mazda6075.jpg


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Als je em besteld, neem dan wel degende met de zachte flexibele pootjes.
Deze dus
 
Vooral in felle lampen zorgt het ervoor dat je niet zo verblind wordt en beter de krasjes kan zien.
 
past hij over de gemiddelde bril heen of gaat dat niet
(voor de brildragers onder ons)

Bij mijn laatste klusje had ik zowat lasogen.
 
Als je een echte nacht/mistbril hebt dan zou dat ook moeten werken. Bovendien zou dat brilletje (als ie van een goede opticien afkomstig is) zelfs optisch zuiverder moeten zijn dan het kunststof van de 3M bril.

N.b Probeer je nachtbril eens bij dichte mist... Een aanrader!
 
Ik heb een fietsbril(met correctie)met geel getint glas en het kontrast is bangelijk beter!
Je ziet alles veel scherper.
Heb hem ook al eens getest bij het poetsen en dit geeft een beter beeld en is zachter voor de ogen
Dus zou ik zeggen....doen;)
 
Ik heb een bril met gele glazen (op sterkte) voor s'avonds (of bij slecht weer) in de auto. Verhoogt inderdaad gewoon het contrast. Als ik bijvoorbeel met mijn gewone bril s'nachts naar een boom kijk zie ik alleen de omtrek, zet ik dan die gele bril op dan zie ik ineens ook alle afzonderlijke bladeren zitten.

Is overigens ook fijn als met regen zo'n nevel boven de snelweg hangt, dan moet daarbij wel de zon niet teveel schijnen, want dan is zo'n bril niet fijn.
 
Dibbuz zei:
Vooral in felle lampen zorgt het ervoor dat je niet zo verblind wordt en beter de krasjes kan zien.
Dat zelfde merkte ik gister ook op met mijn zonnebril op scheveningen! M'n zonnebril heeft van die glazen die weglopen van kleur, dus bovenin donker en onderaan lichter. Je kunt zo zelf bepalen hoeveel licht er geweerd moet worden om optimaal de krassen te zien!

Ik had de zonnebril maar vlug afgezet... want zowat elke wagen had swirls :p

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Hey wat een tip. :)^ Ik was gistermiddag aan het dappen in de volle zon en kon imperfecties echt niet goed zien. Waxlaag goed afgenomen? Geen idee. Swirls helemaal weg? Geen idee, ik zag het gewoon niet doordat ik verblind werd door de reflectie. Brinkmann erbij had geen nut, er was al een fellere lichtbron aanwezig.

De zon verdween toen later in de avond, toen ik klaar was met de lak en aan de trims aan het doen was was.. en ja hoor: toch nog swirls op sommige plekken die ik niet goed kon zien en er 'maar van uitging dat het wel weg was'. BAH, heb je net weer alles opgeruimd, krijg je dat dus voor je kiezen. :-&

Zo'n brilletje lijkt me dus wel wat, volgens mij heb ik er zelfs nog eentje in de berging.
 
Dennis, je loopt hip te wezen en vooruitstreven te doen met je gele bril, maar je hebt nog een mp3-speler met van die oude oortjes aan, ga eens mee met je tijd. (foto 1):-b
 
Bij hevige zon werkt een zonnebril ook prima; zeker als je aan een auto bezig bent in een lichte kleur :ja