• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen dikke foam karcher HD 6/13 cx

Net de nozzle binnen en deze er meteen in gezet. Nu is het schuim nog steeds niet om over naar huis te schrijven met 1:6.. geen idee wat ik nog kan doen

 
Water hardheid blijft mijn eerste gedachte bij zoiets. Wij hadden voorheen al redelijk zacht water, maar nu al helemaal. Met m'n china foamlansie was foam hier toen alsnog vele malen dikker. Wil wel eens 1:6 verhouding met een 140 bar HD hier thuis testen:p.
 
Hardheid opzoeken geeft alleen een indicatie
Als je het toch niet op de auto spuit, doe voor een test eens een kneep afwasmiddel erbij

In de vaatwasser en wasmachine gebruiken wij na installatie van de Acquacell ontharder de helft van de voorgeschreven hoeveelheid middel
Zout in de foamfles toevoegen helpt niet voor de hoofdstroom uit de kraan, dan moet er een op zijn minst een harspatroon tussen
 
@RedCat uiteraard is het slechts een indicatie. Net alles opgeruimd maar zal het zo toch nog een keer uitstallen en nog eens testen met een beetje afwasmiddel erbij.

Wat voor harspatroon bedoel je precies dan? Heb weinig verstand van waterontharders.
 
Bizar dat het nog steeds zo slecht is.

Ik ben geen expert, maar waterontharders werken met een soort van 'harsfilter', waar volgens mij natriumionen aan 'zitten'. Als het water met kalk (calciumionen) dan over/door de hars wordt geleid dan worden de calciumionen uit het water 'gewisseld' met de natriumionen op de hars. Daardoor zit er minder of geen kalk meer in het water. Als de hars alle natriumionen gebruikt heeft wordt de hars gespoeld met zout water zodat er nieuwe natriumionen op de hars komen.
 
  • Leuk
Reactions: mhermans
@Jansen echt verschrikkelijk inderdaad! Wanhoop nabij..:sweat:

Ja was inderdaad al even aan het kijken. De waterontharder die @RedCat heeft ziet er erg goed uit maar hangt ook een flink prijskaartje aan dergelijke systemen zie ik al.
 
Zoiets

Een ontharder zorgt met NaCL (NatriumChloride = keukenzout) dat de Ca (Calcium) van de kalk wordt uitgewisseld met de Natrium van het zout
Dan heb je nogsteeds grotendeels dezelfde stoffen in je water, maar de kalk is van een zachte soort geworden
 
Laatst bewerkt:
hoeveel water gebruik je ongeveer met een afspuit/foam beurtje?
Ik zit eraan te denken om een wateropslag systeem te maken in mijn garage voor regenwater maar zit nu op het spoor om pvc buizen in de dakruimten te stoppen als volume:)
noem mij maar mcguyver:)
 
Daar heb ik een heel garagedak voor;)
Geen ruimte voor een regenton en is ook lang niet zo hip
 
@RedCat daar staat alleen wel expliciet bij dat ze niet gebruikt dienen te worden in combinatie met een hogedruk, dus dan valt het een beetje af als optie.

@DRuw Toevallig even getest daarstraks. Als ik de lancia helemaal richting de min heb staan wordt er ongv 12L water gebruikt om de fles helemaal leeg te spuiten. Dit is natuurlijk compleet afhankelijk van je HD.

@Quantoxx not sure if sarcasm:joy:
 
Tnx @mhermans 12L zit nieteens in de buurt van de hoeveelheid die ik dacht:)
Eest binnenkort de HD testen of hij semi-aanzuigend is..
 
Oke even heel filmpje van klaarmaken van de lans tot daadwerkelijk foamen. Benieuwd of iemand iets ziet wat ik misschien verkeerd doe.


@RedCat Ook even met een kneep dreft afwasmiddel geprobeerd. Zie hieronder het resultaat.
 
@DRuw dat is bijna 10x meer dan het gemiddelde watergebruik per dag. Lijkt me een beetje veel niet dan hahah.
Ja is echt ontzettend waterachtig inderdaad. Foamy water wat je ook krijgt als je zo'n badmiddeltje in je bad gooit:joy:
 
Ik denk dat het eerder richting de 200 liter water gaat per wasbeurt. Ik spuit ongeveer 15 min af, plus foamen plus afspuiten na het wassen, grofweg 20 min? 20×8= ongeveer 160 liter? Die orde van grootte denk ik.