DAP kan met 5,5" en 4" pads draaien (steunplaat kan gewisseld worden) en dat is een groot voordeel.Oké, duidelijk. Dan wordt het een DAP. deze lijkt mij ''rustiger''.
DAP kan met 5,5" en 4" pads draaien (steunplaat kan gewisseld worden) en dat is een groot voordeel.Oké, duidelijk. Dan wordt het een DAP. deze lijkt mij ''rustiger''.
Ik zou voor een DAP900 icm Scholl polijstmiddel setje gaan.Het wordt een Dap500 denk ik
Wat heb je precies nodig met polijsten?
Welke Pads? Hoeveel?
Welke polijstmiddel?
Heb ik nog iets nodig?
Ik zou voor een DAP900 icm Scholl polijstmiddel setje gaan.
https://www.carclean.com/nl/product...cepts_Monello_Starterskit_103430?o=pbMTAwMDUy
Koop:
2 witte pads extra
Wat is het verschil tussen een DAP500 en DAP900?
Als ik heeeel eerlijk ben, stel je in dit ene topic enorm veel vragen over iets wat je waarschijnlijk snel kunt opzoeken met de zoekfunctie.
Niet om Opel Astra af te zeiken, is niet alleen in dit topic maar ook op de facebook pagina.
Hoe vaak ik niet de vraag voorbij heb zien komen:
Wat is een goede wax of welke HD reiniger moet ik kiezen. Ik ben gestopt om daar op te reageren.
Kijk vooral naar de sticky onderwerpen in het mapje stappenplannen. Daar staat zoveel informatie en goeie ookOp dit forum is heel veel GOEDE informatie te vinden. Maar vaak zijn je door de vele info en topics, de bomen door het bos niet meer...
en geef ook toe dat ik heel voorzichtig ben met poetsen enzo. Ben altijd bang dat ik meer kwaad doe dan goed..
ik begrijp je wel.....
Met een DAP900 en de Monello polijsten kan je op je Astra G prima uit de voeten.
Astra G valt bij mij onder een "gemiddelde" lak qua hardheid, is redelijk eenvoudig te corrigeren.
Zoals al eerder aangegeven door menig collega, kan je machinaal weinig verkeerd doen. Met logisch verstand kom je al een eind. Met dit zelfde logische verstand kan je bedenken dat als jij wat polijstmiddel op een handpadje doet, draaiende bewegingen maakt met ietwat druk, dat je in een bepaalde tijd een bepaald resultaat behaalt.
Een machine die vele malen sneller dezelfde beweging maakt en door zijn gewicht al wat druk zet, die zal een gelijkmatiger resultaat behalen in een veeeeeel kortere tijd?
De DAP500 is een prima machine en de DAP900 heeft iets meer vermogen. Daarbij is de ergonomie van een DAP900 beter. Dus... Vergelijk het met een stofzuiger die je wilt kopen. De ene zuigt prima, maar heeft minder zuigkracht en kost iets minder als de duurdere variant die harder zuigt en deze heeft een handgreep die lekkerder voelt en een iets langere stang. (No pun intended)
Kijk dus ook naar de ergonomie -->
DAP500 - Schakelaar zit aan de linkerzijde en kan alleen AAN-of-UIT, toerenregeling op z'n kont waar het snoer de machine in gaat. De kop van de machine is kort. (Beugel mogelijk op beide machines)
Bekijk bijlage 93043
DAP900 - Schakelaar zit centraal als trigger en je kan in feite gas geven (Ook vastzetten), toerenregeling op de bovenzijde. De kop van de machine is langer. En dan uiteraard meer vermogen.
Bekijk bijlage 93044
Dank voor deze goede info!
denk dat het waarschijnlijk een dap900 power pack wordt....
ik laat hem wel even showen als ik hem binnen heb.
Ik ben op CC-webshop aan het kijken, hier heb ik deze gevonden:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Dual_Action_Power_System_G3500_102417
Zal dit wat zijn??
er staan trouwens ook een hele partij met ''afgekeurde'' PAW. Wat is jullie mening over de partij?
ik heb toevallig zo'n machine (paw900) besteld en vandaag binnengekregen. Na hem helemaal gecontroleerd te hebben liep de rubberrand tegen de steunplaat aan. Na een o-ringetje erbij te hebben geplaatst loopt ie nu helemaal vrij. Prachtig ding, zonder gebreken!!