• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen ervaring met polijsten, hulp gevraagd!

DAP 500, DAP 900 of met de hand polijsten?


  • Totaal aantal stemmers
    15
Het wordt een Dap500 denk ik
Wat heb je precies nodig met polijsten?
Welke Pads? Hoeveel?
Welke polijstmiddel?
Heb ik nog iets nodig?
 
Doe effe een beetje koekeloeren op het forum en de webshop. :p

Neem je bijv een DAP als set, dan heb je alles om te polijsten. Denk aan pads, polijstmiddel, doeken, tape. Daarbij zou ik je aanraden om nog een ontvetter erbij te nemen zoals Gyeon - Prep of Nanolex - EX.

Met de set + ontvetter kan je alles doen qua polijsten, maar denk er dan wel bij na dat je de pads (Je hebt maar van elke kleur 1 exemplaar) goed schoon maakt tussendoor. Doe je dit niet, verlies je de werking van de pad en sloop je hem. :p Een tip voor de toekomst kan dus zijn; Schaf enkele extra pads aan.

(Voordat de vraag komt; Schoonmaken kan met lauw-warm water en bijv. Dreft)



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: Vikash
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Creftna
Wat is het verschil tussen een DAP500 en DAP900?

De dap500
Technische gegevens
Polijstpad-Ø max. mm 190 (7,5")
Steunplaat mm Ø 89 (3.5")
Steunplaat mm Ø 125 (5")
Oscillaties per minuut o.p.m. 2500-6500
Uitslag mm 8
Aansluitspanning V/Hz 230/50
Draad 5/16"-24
Afgegeven vermogen W 500
Gewicht (zonder kabel) Kg 2,3
Isolatieklasse II


De dap900 V3
Technische gegevens
Polijstpad-Ø max. mm 190 (7,5")
Steunplaat mm Ø 89 (3.5")
Steunplaat mm Ø 125 (5")
Oscillaties per minuut o.p.m. 2500-6800
Uitslag mm 8
Aansluitspanning V/Hz 230/50
Draad 5/16"-24
Afgegeven vermogen W 880
Gewicht (zonder kabel) Kg 2,3
Isolatieklasse II

Komt er eigenlijk op neer dat de 900 gewoon net wat meer kracht heeft en net wat sneller resultaat geeft dan de 500. Verder is de uitslag hetzelfde 900 heeft gewoon puur wat meer vermogen
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Ik lees op dit forum ook berichten van harde lak enzo. wat houdt dit precies in? en moet je hier rekening mee houden met polijsten?
 
Als ik heeeel eerlijk ben, stel je in dit ene topic enorm veel vragen over iets wat je waarschijnlijk snel kunt opzoeken met de zoekfunctie. :p

Maar goed... Een harde lak is... hard. :D Je zal dus langer en/of grover moeten polijsten om tot een beter resultaat te komen. Denk aan Duitse lakken, bijvoorbeeld.



Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Als ik heeeel eerlijk ben, stel je in dit ene topic enorm veel vragen over iets wat je waarschijnlijk snel kunt opzoeken met de zoekfunctie. :p

Niet om Opel Astra af te zeiken, is niet alleen in dit topic maar ook op de facebook pagina.
Hoe vaak ik niet de vraag voorbij heb zien komen:
Wat is een goede wax of welke HD reiniger moet ik kiezen. Ik ben gestopt om daar op te reageren.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Niet om Opel Astra af te zeiken, is niet alleen in dit topic maar ook op de facebook pagina.
Hoe vaak ik niet de vraag voorbij heb zien komen:
Wat is een goede wax of welke HD reiniger moet ik kiezen. Ik ben gestopt om daar op te reageren.

Op dit forum is heel veel GOEDE informatie te vinden. Maar vaak zijn je door de vele info en topics, de bomen door het bos niet meer...
en geef ook toe dat ik heel voorzichtig ben met poetsen enzo. Ben altijd bang dat ik meer kwaad doe dan goed..

ik begrijp je wel.....
 
  • Leuk
Reactions: Vikash en Quantoxx
Op dit forum is heel veel GOEDE informatie te vinden. Maar vaak zijn je door de vele info en topics, de bomen door het bos niet meer...
en geef ook toe dat ik heel voorzichtig ben met poetsen enzo. Ben altijd bang dat ik meer kwaad doe dan goed..

ik begrijp je wel.....
Kijk vooral naar de sticky onderwerpen in het mapje stappenplannen. Daar staat zoveel informatie en goeie ook
 
Met een DAP900 en de Monello polijsten kan je op je Astra G prima uit de voeten.

Astra G valt bij mij onder een "gemiddelde" lak qua hardheid, is redelijk eenvoudig te corrigeren.
 
Met een DAP900 en de Monello polijsten kan je op je Astra G prima uit de voeten.

Astra G valt bij mij onder een "gemiddelde" lak qua hardheid, is redelijk eenvoudig te corrigeren.

ik wou eigenlijk voor de DAP500 gaan.

Ik heb nog nooit gepolijst, is het dan niet beter om handmatig te polijsten?
 
Zoals al eerder aangegeven door menig collega, kan je machinaal weinig verkeerd doen. Met logisch verstand kom je al een eind. Met dit zelfde logische verstand kan je bedenken dat als jij wat polijstmiddel op een handpadje doet, draaiende bewegingen maakt met ietwat druk, dat je in een bepaalde tijd een bepaald resultaat behaalt.

Een machine die vele malen sneller dezelfde beweging maakt en door zijn gewicht al wat druk zet, die zal een gelijkmatiger resultaat behalen in een veeeeeel kortere tijd?

De DAP500 is een prima machine en de DAP900 heeft iets meer vermogen. Daarbij is de ergonomie van een DAP900 beter. Dus... Vergelijk het met een stofzuiger die je wilt kopen. De ene zuigt prima, maar heeft minder zuigkracht en kost iets minder als de duurdere variant die harder zuigt en deze heeft een handgreep die lekkerder voelt en een iets langere stang. (No pun intended)

Kijk dus ook naar de ergonomie -->

DAP500 - Schakelaar zit aan de linkerzijde en kan alleen AAN-of-UIT, toerenregeling op z'n kont waar het snoer de machine in gaat. De kop van de machine is kort. (Beugel mogelijk op beide machines)
1001404-Dap500v3.gif



DAP900 - Schakelaar zit centraal als trigger en je kan in feite gas geven (Ook vastzetten), toerenregeling op de bovenzijde. De kop van de machine is langer. En dan uiteraard meer vermogen.

101405%20polishing%20power%20dap%20900v3.gif
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Zoals al eerder aangegeven door menig collega, kan je machinaal weinig verkeerd doen. Met logisch verstand kom je al een eind. Met dit zelfde logische verstand kan je bedenken dat als jij wat polijstmiddel op een handpadje doet, draaiende bewegingen maakt met ietwat druk, dat je in een bepaalde tijd een bepaald resultaat behaalt.

Een machine die vele malen sneller dezelfde beweging maakt en door zijn gewicht al wat druk zet, die zal een gelijkmatiger resultaat behalen in een veeeeeel kortere tijd?

De DAP500 is een prima machine en de DAP900 heeft iets meer vermogen. Daarbij is de ergonomie van een DAP900 beter. Dus... Vergelijk het met een stofzuiger die je wilt kopen. De ene zuigt prima, maar heeft minder zuigkracht en kost iets minder als de duurdere variant die harder zuigt en deze heeft een handgreep die lekkerder voelt en een iets langere stang. (No pun intended)

Kijk dus ook naar de ergonomie -->

DAP500 - Schakelaar zit aan de linkerzijde en kan alleen AAN-of-UIT, toerenregeling op z'n kont waar het snoer de machine in gaat. De kop van de machine is kort. (Beugel mogelijk op beide machines)
Bekijk bijlage 93043


DAP900 - Schakelaar zit centraal als trigger en je kan in feite gas geven (Ook vastzetten), toerenregeling op de bovenzijde. De kop van de machine is langer. En dan uiteraard meer vermogen.

Bekijk bijlage 93044

Dank voor deze goede info!

denk dat het waarschijnlijk een dap900 power pack wordt....
ik laat hem wel even showen als ik hem binnen heb.
 
Dank voor deze goede info!

denk dat het waarschijnlijk een dap900 power pack wordt....
ik laat hem wel even showen als ik hem binnen heb.

De Powerpack is waar ik ook mee ben begonnen. Alles bij de hand om te polijsten. (Op eventueel een ontvetter na dan - Prep / EX)

No worries, zodra je aan de slag gaat en je eerste paneeltje polijst, zal je zien dat het allemaal meevalt. :p
 
Ik ben op CC-webshop aan het kijken, hier heb ik deze gevonden:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Dual_Action_Power_System_G3500_102417

Zal dit wat zijn??
er staan trouwens ook een hele partij met ''afgekeurde'' PAW. Wat is jullie mening over de partij?


ik heb toevallig zo'n machine (paw900) besteld en vandaag binnengekregen. Na hem helemaal gecontroleerd te hebben liep de rubberrand tegen de steunplaat aan. Na een o-ringetje erbij te hebben geplaatst loopt ie nu helemaal vrij. Prachtig ding, zonder gebreken!!
 
ik heb toevallig zo'n machine (paw900) besteld en vandaag binnengekregen. Na hem helemaal gecontroleerd te hebben liep de rubberrand tegen de steunplaat aan. Na een o-ringetje erbij te hebben geplaatst loopt ie nu helemaal vrij. Prachtig ding, zonder gebreken!!

Daar ga je geen spijt van krijgen, vergeet de boutjes erachter niet met locktite van te zetten
 
  • Leuk
Reactions: tonneke