• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen ervaring met polijsten, hulp gevraagd!

DAP 500, DAP 900 of met de hand polijsten?


  • Totaal aantal stemmers
    15
ik heb toevallig zo'n machine (paw900) besteld en vandaag binnengekregen. Na hem helemaal gecontroleerd te hebben liep de rubberrand tegen de steunplaat aan. Na een o-ringetje erbij te hebben geplaatst loopt ie nu helemaal vrij. Prachtig ding, zonder gebreken!!

De PAWheeft een grote ''uitzwaai''. is dit niet lastig op kleine panelen/oppervlakten?
De DAP lijkt mij rustiger.
 
Nog een (klein) vraagje:
Is het handig om bij een groot paneel(motorkap/dak) dit d.m.v. tape, het ''oppervlak'' in tweeën te verdelen? tijdens het polijsten.
Of is dit juist onhandig?
 
Een tapelijn zou ik niet doen, je loopt dan het risico dat je de lijn blijft zien. Wel zou ik het oppervlak in meerdere stukken verdelen (dus elke keer een deel polijsten, maar zonder tape).
 
Ik plak dikwijls stukjes tape als "merktekens". Die verplaats ik dan naarmate ik vorder maar ik zorg dat ik de tape niet raak tijdens het polijsten. Op die manier kan ik iets vlotter doorwerken en kan je je beter concentreren op de ingebeelde vlakken. Hoef je iets minder na te denken. :)
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Nog een (klein) vraagje:
Is het handig om bij een groot paneel(motorkap/dak) dit d.m.v. tape, het ''oppervlak'' in tweeën te verdelen? tijdens het polijsten.

Motorkap van een Astra G is makkelijk op te delen door de "vouwen" die erin zitten.
Het dak bepaal ik aan de hand van de roosters die in de daklijsten zitten.
Andere optie kan ook zijn door bij het afnemen van het polijst residu een randje te laten zitten zodat je vanaf de "overkant" kan bepalen waar je bent gebleven.