• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen ervaring met polijsten maar wel oog voor detail..

Dlee

Detailing rookie
20 mei 2023
8
15
Dag allemaal,

Mijn naam is Dlee 30+ en nieuw op dit forum. Kom zelf uit Flevoland en beni eigenlijk toevallig op dit forum gekomen. Via via heb ik mijn auto laten polijsten en ik was zeer ontevreden over het resultaat (zag letterlijk geen verschil). Ik dacht dat het aan mijn auto lag maar dacht ik doe toch maar eens onderzoek. Nou, de resultaten hier op dit forum zijn een wereld van verschil!!

Dus eigenlijk ben ik mij aan het oriënteren om te kijken of het polijsten (van eigen auto) iets is wat ik zelf kan doen en of ik het leuk ga vinden. Dus hier ben ik dan kijken (lezen), oriënteren en leren over polijsten!
 
  • Leuk
Reactions: schaef en Drifter
Het gaat om een Opel Astra uit 2018 (zwart), ja zie net opmerkingen over verschillende lakken maar het lijkt erop dat dit klusje iets teveel gaat zijn voor mij! Heb meerdere krassen auto moet een keer goed onder handen genomen worden door iemand met ervaring (en liefde) denk ik..
 
Het gaat om een Opel Astra uit 2018 (zwart), ja zie net opmerkingen over verschillende lakken maar het lijkt erop dat dit klusje iets teveel gaat zijn voor mij! Heb meerdere krassen auto moet een keer goed onder handen genomen worden door iemand met ervaring (en liefde) denk ik..
Welkom. Laat je niet ontmoedigen. Met wat leeswerk en voorbereiding is het een stuk minder spannend dan je denkt.
 
  • Leuk
Reactions: Dlee
Welkom op het forum, Dlee.
Laat je niet ontmoedigen door de hoeveelheid informatie. Gewoon rustig bij het begin beginnen, dus correct wassen en van daar uit verder opbouwen met volgende stappen - als het bevalt.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, zijn er (instructie) videos om correct te wassen?

De eerste keer polijsten zou ik toch graag willen mee kijken en helpen met iemand die ervaring heeft. Begrijp dat niet iedereen hier tijd voor heeft maar dat zou toch het fijnst zijn.

Door schade aan mijn achterbumper ben ik even afwezig geweest, deze is 4 juni gespoten. Hoeveel dagen zou ik moeten wachten voordat het gepolijst zou kunnen worden?
 
Daarom zou ik graag een tutorial van het op de juiste manier wassen willen zien en met iemand die ervaring heeft de stappen van het polijsten willen doorlopen.

Sorry, verkeerd verwoord. 4 juni (volgende week) is die klaar, dus gespoten en de 'nieuwe' bumper erop.

Ik wil de hele auto laten polijsten en coaten, moet de bumper dan overgeslagen worden?
 
Na het spuitwerk zou ik voor de zekerheid een paar weken wachten en dan de auto aanpakken. Bumper kun je dan ook meenemen met coaten.
 
  • Leuk
Reactions: Dlee
Kijk ook vooral ook op Youtube kanaal van carclean:

Hierop staat ook video's hoe je:
  • Auto moet wassen:

  • Velgen moet reinigen:

  • Vastzittende vervuiling op en in lak moet verwijderen (decontaminatie/kleien/lakreinigen):
  • Wax moet aanbrengen:
  • Polijsten:


Is alles nog nieuw? Begin dan bij goed wassen en velgen reinigen (niet gelijk alle stappen onder knie willen krijgen). Heb je dat onder de knie, dan bijv. reinigen van lak of smeren van een wax. Daarna evt polijsten. En koop ook eerst basis en breidt door de tijd uit. Dan kun je met niet al te grote uitgave beginnen. Ook leuk voor je portemonee :)

Wil je auto voorzien hebben van coating dan zou ik dat als beginner laten doen.

Veel succes en plezier!
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt, wist niet dat carclean ook YouTube had!

Inderdaad, polijsten en coaten wil ik eerst door iemand met ervaring laten doen en mee kijken.
 
Ooh, ik was in de veronderstelling dat je bij iemand wilde meekijken terwijl hij/zij/het een auto aan het detailen was. Maar je wilt dat iemand jouw auto volledig aanpakt en ook coat.

Dus je bent eigenlijk gewoon op zoek naar een detailer. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Dlee
Jazeker, ik heb ook contact via dit forum nu met detailers. Eentje bood ook aan om mee te helpen, heel fijn!

Even voor de duidelijkheid (voor als iemand in de veronderstelling was), ik betaal gewoon het tarief van de detailer, een betere manier om mijn eerste ervaring op te doen met deze hobby zou ik me niet kunnen voorstellen.
 
Voor de onduidelijke verwoordingen, excuus! Door mijn dyslexie ben ik soms wat onduidelijk met zinnen.