• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Geen resultaat met natty's black

MarcoVogie

Detailing trainee
29 jul 2018
11
32
Ik heb het volgende stappenplan uitgevoerd:

Pb wash and suds
Pb clay+claylube
Pb pp2,ssr2,ssr1
Pb ex-p
Pb natty's black


De ex-p zorgde al voor een erg glad en glanzend resultaat. Maar door de goede verhalen heb ik dus besloten om het af te toppen met natty's. Omdat ik het verschil wilde ervaren heb ik de motorkap+kofferbak maar voor de helft behandeld met de wax (l/r). De foto's die zijn toegevoegd zullen wellicht niet duidelijk zijn denk ik....

Maar ik zie met het blote oog (zowel in het licht of in het donker), geen enkel verschil tussen de ex-p of nattys.
Ik had verwacht dat het dieper zwart/wetlook zou zijn.
Ook is de lak gladder zonder de wax.

Zou te metallic lak de oorzaak kunnen zijn van de tegenvallende looks? De metalen flakes zorgen natuurlijk voor een zilverkleurige gloed, waardoor de diepte minder zichtbaar is?

Het gekke is overigens wel dat het gewenste wetlook effect, alsmede de gladheid, wel aanwezig is als ik de lak aftop met qd+.

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes,,
 

Bijlagen

  • 15333019850451618830272898679863.jpg
    15333019850451618830272898679863.jpg
    111,8 KB · Weergaven: 279
  • 1533302022997541091080340532889.jpg
    1533302022997541091080340532889.jpg
    101,7 KB · Weergaven: 266
Laatst bewerkt:
Denk dat je de meeste glans dan ook haalt uit het polijsten en de voorbereiding voor dat je de sealant/wax aanbrengt. Heb je ontvet na het polijsten? Mss dat door de oliën van het polijstmiddel de glans/wax niet zo goed uitkomt? Kunnen verschillende zaken zijn natuurlijk.
 
Een LSP is de kers op de taart. In mijn opinie doet het weinig aan je uiteindelijke resultaat wanneer er goed gepolijst is. :)

Je geeft aan dat na de EX-P de lak al glanzender was, maar later in je verhaal geef je aan dat er geen verschil te zien was tussen de EX-P laag en de EX-P + Natty's laag?
Ik neem aan dat de Natty's wel iets voor je kleur zou kunnen doen, aangezien een QD+ dit blijkbaar al wél doet. Is die wetlook ook nog aanwezig nadat je de QD+ af hebt genomen?

(QD+, Red Mist, Acrylic Sprits en dergelijke doen voor mij weinig. Als je ze aanbrengt zie je mijn lak iets donkerder worden, maar als je het nawrijft of laat zitten trekt het weer weg)
 
Om mijn uitleg nog wat kracht bij te zetten heb ik een foto gemaakt van wat ik bedoel.

-De linker helft is voorzien van een laag ex-p en een laag natty's.
- de rechter helft is voorzien van alleen ex-p.
- de stippen aan de linker en rechterkant is een laag qd+.

Zoals je ziet zorgt de natty's niet voor meer diepte tov de ex-p. De stippen qd+ daar in tegen wel. Het zorgt voor een diepere/natte glans aan beide zijden.
 

Bijlagen

  • IMG_20180804_075120574.jpg
    IMG_20180804_075120574.jpg
    199,8 KB · Weergaven: 278
Hmm, bijzonder idd. Het verschil “in kleur” tussen wel/geen nattys begrijp ik nog. Maar donkerder van de QD verbaast me wat.

In mijn ervaring is het meestal zo dat als er goed gepolijst is, het allemaal niet zulke grote verschillen maakt qua glans/diepte/donker etc. Die mening deel ik wel met @Quantoxx.

Dat zou overigens de conclusie rechtvaardigen m.i. dat het in het polijstwerk zit of de wijze waarop afgenomen is.
Ben wel benieuwd waar het hem in zit.
 
Hmmm... Da-s wel apart. Dus na de EX-P doet eigenlijk alleen de QD+ nog iets voor de kleur. Dan zou je zeggen dat een wax ook wel iets zou moeten doen. Althans, ik ken de Natty's niet uit eigen ervaring, maar in theorie zou dit 'iets' moeten doen.

En heb je ook een stuk onbehandelde lak waar je alleen de Natty's op kan smeren? :p
 
Mijn ervaring is dat wat een wax nog toevoegt aan glans/kleur op een Exp-laag te verwaarlozen is, wel gaat je Exp-laagje veel langer mee, doordat er nog een waxlaagje over zit. Ik zou niet verbaasd zijn, als je nu zegt 'geen verschil' en over 2-3 maanden 'wel verschil'.