• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

gegroet allen

Zo, welkom hier. Een warme douche heeft zich inmiddels over je heen gestort. Dat is het begin van een mooie reis. Een lange reis, maar wel een mooie en leuke reis. Het moment dat je in stapte zul je je lang herinneren. En als zo vaak met reizigers, ze gaan van alles verzamelen...

Be prepared!

Veel leesplezier en geniet er van. Neem vooral een kijkje bij de stappenplannen: https://forum.carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Dank allemaal voor het warme welkom.
Ondertussen is het begin ook binnen.
Volgens mij met een monella spons als extraatje.
WP_20180117_12_49_34_Rich.jpg
WP_20180117_12_53_56_Rich.jpg
WP_20180117_12_54_51_Panorama.jpg


Ook Nog even kijken voor @Quantoxx velgen basis pakket. En dan kunnen we los.



Rinse Sticker erop z'n kop opgeplakt :) Amateur hier. Maar goed het gaat om het idee ;)
 
Ondertussen toch ook de volgende artikelen besteld.
Tja de velgen wil ik toch ook schoon maken.
Ons oud mazdaatje is een perfect oefen autootje en die velgen, als die schoon gaan dan hoef ik me verder nooit meer zorgen te maken.

* Lancia Foam Kit for Nilfisk Alto Artico Magico 5000ml Voordeelbundel *
* EZ Detail Mini Brush : Velgen van de mazda zijn vrij ruim, maar bij de Ampera zitten toch wel benauwd kleine gaatjes. En size does not matter hoor ik altijd.
* Valet Pro velgen kwast - 25mm :
* Non-Ferro - Met verbeterde sprayer - 500ml

Nu wel failliet, maar de velgen gaan ook mee schoon.:cool:
Wilde ook nog een kleiset erbij bestellen maar dat word dan voor een volgende keer. Kost toch al zat die rommel.

Reden voor die Lancia foam kit is eigenlijk toch ook stiekum wel de funfactor. Ik denk dat Pa Rinus het 1 keer mag doen op de auto. En dat dan de beide dochters het willen overnemen. Prima, hebben binnenkort 2 auto's. Dus genoeg te doen.
Gezins uitje op de zondag : Auto wassen met de familie.
 
Dank je wel @Zluytr Ik probeer inderdaad de basis op orde te krijgen.
WIl ook nog niet direct te ingewikkeld doen met polijsten en weet ik veel wat er allemaal te doen is.
Vind het belangrijk ook nog wat overzicht te houden.

Eerst maar eens gaan spelen met wat ik wel heb. En wanneer nodig kan ik altijd uitbreiden.

Machines op de auto heb ik het zelf niet zo op. Heb ooit een geniaal idee gehad om bij ons de deuren in huis snel te schuren.
Vlakband schuurmachine erop................... Dat ging als een razende. Oneffenheden? Zie je niks van als ze plat liggen op een tafel.
Totdat je ze gaat gronden........Niet eerst 1 deur doen.. Nee gelijk 5 natuurlijk.
 
Dank je wel @Bad Habits. Moet zeggen heb er ook wel zin in om aan de slag te gaan. Heb nu voor een 200 euro aan spullen staan. Dat was voorheen out of the question.

Laatstse spulletjes ontvangen vandaag. Dus voor nu wel even compleet.

WP_20180118_14_43_29_Rich.jpg
 
Dat voor nu klopt wel, maar niet voor lang ;).
Geloof me dit is verslavender dan roken. Vooral als je er lol in begint te krijgen.
Ben ook erg klein begonnen maar breidt zich gestaag uit.
Moet wel zeggen dat veel op forum rondhangen, lezen en tips ook meewerken.
Vergeet niet de behandeling die je als klant krijgt bij C.C. Ben er nu al aantal keer geweest en vind het altijd prettig om er te komen.
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Ook van mijn kant een hartelijk welkom, en veel lees-, leer- en poetsplezier gewenst!

Dus voor nu wel even compleet.

Tja, mocht je willen.......... wassen met goede spullen is stap 1!
Wat te denken van klei met bijbehorend glijmiddel, polijsten (handmatig of machinaal), bescherming (wax / sealant / coating), zwarte banden, interieur; ik noem maar wat. ;)
Voor elk doel zeer geschikte middelen te verkrijgen bij Carclean, dus ik ben bang dat je in de toekomst nog wel meer bestellingen zult doen, hoor!
 
  • Leuk
Reactions: amperamannetje
Ben er ook wel bang voor ja. Maar goed een beetje doseren met de aanschaf.

In het verleden nog wel eens te hard van stapel gelopen. Vond model treintjes wel leuk. Dus dan koop je toch een startersset.
Nee, ik koop dan niet een standaard startersset. Maar digitaal met 2 locs erin. Tja, dat kan ook draadloos. Dus word het een digitale set met draadloze controller. Ohja, standaard baantje is niet zoveel. Direct alle uitbreidingssets erbij. Wissels met de hand? nah, ik heb draadloos. Dus ook wissels digitaal maken. Echt voor duizenden euro's aan rotzooi gekocht. En dan geen idee meer wat te doen :)
Tja treintje gaat voor en achteruit.......

Meeste plezier heb ik aan m'n Racebaan set. Ook wel draadloze controllers. Maar heb het klein gehouden. Zo af en toe baantje opbouwen en lekker racen op de vloer. Dochters vinden het ook leuk. Komt mooi uit, want het is een digitale baan met 3 auto's. En dan zijn draadloze controllers wel handig.


Waar ging het hier ook alweer over. ohja,
Heb wel zitten kijken voor klei inderdaad. Als ik met mijn hand over de motorkap van de Mazda ga dan haal ik m'n hand net niet open.
Wellicht dat ik dat dan toch nog klei ga bestellen. Ik heb een paar filmpjes gezien waar ze de motorkap doen, dat schijnt bijzonder populair te zijn.
En dan halen ze een hoop rommel uit een motorkap die er voor mij perfect schoon uitziet. Als ik dat zo zie dan heb ik voor onze mazda zeker 33 kilo klei nodig. Ben daar dus nog niet over uit hoe ik dat het beste moet aanpakken.

Ook op youtube een filmpje gezien van iemand die gewoon de klei over de lak laat glijden, weinig tot geen druk zover ik kan beoordelen.
Terwijl bij een ander filmpje iemand een golfje staat te kleien en daar heel veel druk op de klei uitoefent.
 
De puntjes op de i gezet.
Volgens mij kan ik nu heel de auto doen, van binnen en buiten.

Leer:
LeatherTech Care Kit

Bandjes mooi maken:
M-Tech Tire Shine - 710ml

Dashboard schoonmaken:
Dash Away Interior Detailer - 710ml
Fresh Shine Outdoor - 500ml

Raampjes:

Invisible Glass Window Cleaning Kit

Klei setje om te proberen:
Dolce Verde Klei Set + 100 gram extra clay


Volgens mij heb ik nu de basis compleet.
 
  • Leuk
Reactions: PeterS
We zijn ondertussen een paar wasbeurten verder. En het bevalt uitermate goed de methode.
Afgelopen zaterdag was het hier prut weer, en prut op de weg. Dus even voor de snelle fix gekozen.
Auto afgespoten en daarna even in de foam. Weer afgespoten en klaar.
Met mijn oud nilfisk drukreiniger gaat het prima met de foam.
Ik doe ongeveer 120 ml monello artico in de foamgun. De rest vul ik aan met warm water.
En dan is het schuim redelijk dik. Blijft het wel een aantal minuten hangen.
Onderstaande foto is na een minuut of 5. Dan is het merendeel er wel afgelopen.

IMG_0106.jpg

Wel heb ik gezien dat er best wat swirls op de auto zitten. Dus ik heb wat te doen als het mooi weer word.
Moet dus weer aan het lezen hoe dat het beste aan te pakken.