• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gekleid met water + mothers showtime = nu vlekken

Michiel Arndts

Detailing rookie
16 mrt 2010
16
0
Heb de net auto helemaal gewassen en hier even snel opgezocht of ik ook nat kon kleien. Dat was geen probleem volgens het topic hieronder.
Na het kleien afgespoten met water en met een drying towel drooggemaakt.
Nu heb ik op de delen waar ik gekleid heb allemaal vlekken die ik niet echt weggepoetst krijg. Heb al geprobeerd met de Mothers Showtime er weer op te spuiten en af te vegen maar zelfde resultaat.
Moet ik dit nu weer wassen of kan ik er gewoon overheen waxen en dat dan de vlekken verdwijnen?
Graag advies.

Ik heb onderstaande set gebruikt met een nieuw stuk klei:
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Clay_Bar_Paint_Saving_System__kit__07240_101424

Op de fles staat ong dat het een spray and wipe is maar lijkt er niet op... Het is geen marring volgens want kan het wel een beetje weghalen maar kom het op de volgende veeg weer terug...
Anders toch nog maar een beetje wassen...

Foto wil niet echt lukken... Heb alleen een brakke telefoon... Het ziet een beetje wazig uit zeg maar. Opgedroogd water maar dat is het niet. Ga wel proberen een stukje te waxen...

Gewoon waxen lijkt goed te werken. Het glimde weer goed op de testspot dus heb de auto nu bijna helemaal in wax (pfff wat een werk telkens zeg...) Bedankt iig

Het heeft gewerkt, staat nu weer glimmend iun de garage!

Dit verschijnsel ken ik. Dat is opgedroogd vuil dat je hebt losgeweekt met je klei. Dat is in het water/detailerspray gegaan en toen weer neergeslagen/opgedroogd als een laag vuil op je lak. Met een normale afspoelbeurt krijg je het er niet af, daar moet je eerst voor wassen.

Na het kleien dus altijd nogmaals wassen of meteen met de meegeleverde doek al het vieze water/detailerspray opvegen.

wil hier even op inpikken, is het dan beter van na het kleien de wagen terug te wassen ?

mag je hem dan wassen met vb. dodo sour power , ik dacht dat hier wax in zat , als je dan daarna verder gaat met de lpl :weetniet

Ik doe meestal mn wagen terug wassen met bv mothers shampoo

en ook voor het kleien droog ik de wagen niet,scheelt weer een droogdoek

Als je alleen gaat wassen en kleien ( en dus niet gaat polijsten ) dan raad ik het ook aan om de auto nog even af te spoelen en licht sopje te gebruiken.
Drogen en dan waxen ..... blij worden :)