• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gezocht: Goede wax met lange standtijd voor zachte parelmoer witte lak.

Dit staat er bij mij... "Apply a thick layer panel by panel".... Maar erboven staat ook "Use a moderate amount of product with your preferred wax applicator"

Bekijk bijlage 148502
Zie je wel...Ik dacht begin ik nu gek te worden. Blijkbaar had ik het dan toch ergens zo gelezen. Ik heb wel al ondervonden dat de instructies bij Gyeon nogal eens durven verschillen.

Bedankt om het even te vermelden hier.
 
Maar, apply panel by panel. Then after 30 minutes wipe off ?!? Wie heeft verzonnen paneel ertussen te zetten. Ik bedoel, doe de motorkap, ga 30 minuten wat anders doen en dan afnemen. Doe nu de deur, 30 min.... En als ze anders bedoelen, ja natuurlijk doet iedereen paneel na paneel. Doe eerst een halve deur, doe de rest van de auto en doe dan de rest van de deur ?!? Sorry, wilde ik even kwijt. Die handleidingen zijn eerder bedoeld verwarrend dan onbedoeld duidelijk....
 
En dit schrijven ze op de website van Gyeon over de wax:

Preparation is key! Make sure to wash and degrease the surface properly for maximum performance. Apply a light and uniform layer over dry paintwork. Leave it to cure for a minimum of 30 minutes before wipe-off. We recommend using Q²M PolishWipe for that task.

Ze spreken elkaar een beetje tegen...

Anyhow, ik smeer de hele auto in, beginnend rechtsvoor en ga zo heel de auto rond tot alles met wax behandeld is. Tegen de tijd dat ik weer rechtsvoor ben, kan ik zowat al weer beginnen met uitbuffen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Wax Master