• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glascoating laten doen of niet

Linda de pinda

Detailing trainee
19 nov 2020
44
30
Hoi iedereen!

in oktober heb ik een splinternieuwe auto gekocht. En ontdekt dat de dealer de poetst krassen die zijn ontstaan heeft willen verdoezelen met een glaze. Na een goede poetst beurt kwamen alle bestaande krassen tevoorschijn.

Ik twijfel om een glascoating te laten doen of laten polijsten en misschien een extra laag clear coat te laten spuiten om de hardheid te vergroten. Of is de laatste optie geen goede.

Wat is jullie ervaring met een glascoating?

ik was vandaag bij een auto schade bedrijf (aanrijding gehad! Super pijnlijk omdat mijn auto behoorlijke schade heeft) die een glascoating kan toepassen wat mij aan het denken zette.

dus wat is jullie ervaring?
 
Vervelend dat je schade hebt zeg. Balen hoor.

Een glascoating is en vind ik erg prettig. Auto is makkelijk schoon te maken en misschien ietsje bestendiger tegen kleine lichte krasjes. Denk niet dat het krassen tegen gaat.
Je moet ten alle tijden polijsten voordat je een coating aanbrengt. En auto moet zeker 12 binnen staan. Ik lees wel veel berichten dat mensen hun auto voor een coating wegbrengen en met 1 dag weer terug hebben. In mijn ogen kan dit niet wil je de coating goed laten hechten en uitharden.

Ik heb op diverse auto’s een coating aangebracht en ben altijd zeer tevreden over standtijd en glans.
 
Ik zou lekker zelf die glascoating aanbrengen, onder de juiste omstandigheden is Gyeon Cancoat prima buiten aan te brengen. De meeste andere coatings kun je beter de auto een nachtje binnen laten staan.

Ik zou het zeker niet door zo’n schadebedrijf laten doen ,zoek dan eerder een detaillering die voor je aan de slag wil.
 
Mijn vader's auto heeft bij aanschaf een coating gekregen. Het is zoals @schaef aangeeft echt fijn, de auto blijft langer schoon en het is een genot tijdens de wasbeurten.
Dit wilde ik voor mijn auto ook maar ik heb helaas niet de mogelijkheid om dit zelf te doen. Bij mij ontbreekt er zowel ervaring als de juiste middelen en een locatie om dit zelf te doen. Ik heb gekozen om dit te laten doen bij forumlid @tinus.
Als je het zelf niet kan/wil doen zou ik je adviseren om rond te kijken hier op de forum. Er zijn genoeg mensen hier op de forum die dit hobby of bedrijfsmatig voor anderen doen. Ik heb geen ervaring met detail bedrijven maar iets zegt mij dat mijn auto veiliger is bij iemand van de forum dan een gemiddelde detail/poets bedrijf.
 
Vervelend dat je schade hebt zeg. Balen hoor.

Een glascoating is en vind ik erg prettig. Auto is makkelijk schoon te maken en misschien ietsje bestendiger tegen kleine lichte krasjes. Denk niet dat het krassen tegen gaat.
Je moet ten alle tijden polijsten voordat je een coating aanbrengt. En auto moet zeker 12 binnen staan. Ik lees wel veel berichten dat mensen hun auto voor een coating wegbrengen en met 1 dag weer terug hebben. In mijn ogen kan dit niet wil je de coating goed laten hechten en uitharden.

Ik heb op diverse auto’s een coating aangebracht en ben altijd zeer tevreden over standtijd en glans.
Bedankt voor je reactie! Baalde als een stekker inderdaad. Durfde mijn auto ook niet te bekijken, toen het net was gebeurd. Ben zo zuinig erop. Echt heel erg zuur.

bedankt voor de tip. Ik heb geen idee hoe lang zoiets moet.
Hij plaats de auto in een cabine na het herstellen van de schade om de lak sneller uit te laten harden. Kan zoiets ook bij zo’n coating?
 
Ik zou lekker zelf die glascoating aanbrengen, onder de juiste omstandigheden is Gyeon Cancoat prima buiten aan te brengen. De meeste andere coatings kun je beter de auto een nachtje binnen laten staan.

Ik zou het zeker niet door zo’n schadebedrijf laten doen ,zoek dan eerder een detaillering die voor je aan de slag wil.

zelf heb ik niet de middelen om dat te doen,helaas.

Deventabella zat ik ook aan te denken om te benaderen voor zo’n coating.
 
Een coating is zeker aan te raden. Het maakt onderhoud veel makkelijker, geeft meer glans en blijft lang goed. Maar het is geen wondermiddel. Hier een eerste filmpje uit een kleine serie die goed uitleggen wat het is en wat het niet is:
Versneld uitharden kan door middel van infrarood lampen. De meeste hobby detailers zullen die niet hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
+1 voor bovenstaande reacties. We zien hier vaak foto's van hologrammen langskomen nadat een schadebedrijf gepolijst heeft met een rotary. Er zullen beslist schadebedrijven zijn die net werk leveren, en ook netjes een coating aan kunnen brengen, maar ik heb het idee dat dat de uitzonderingen zijn. Als de lak van een auto niet eerst netjes is gepolijst voor de coating is aangebracht, heb je een dubbel probleem: dan moet eerst de coating er af, voor je iets aan de lak kunt doen.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Hij plaats de auto in een cabine na het herstellen van de schade om de lak sneller uit te laten harden. Kan zoiets ook bij zo’n coating?
. Ik lees wel veel berichten dat mensen hun auto voor een coating wegbrengen en met 1 dag weer terug hebben. In mijn ogen kan dit niet wil je de coating goed laten hechten en uitharden.

Infrarood ;)
 
+1 voor bovenstaande reacties. We zien hier vaak foto's van hologrammen langskomen nadat een schadebedrijf gepolijst heeft met een rotary. Er zullen beslist schadebedrijven zijn die net werk leveren, en ook netjes een coating aan kunnen brengen, maar ik heb het idee dat dat de uitzonderingen zijn. Als de lak van een auto niet eerst netjes is gepolijst voor de coating is aangebracht, heb je een dubbel probleem: dan moet eerst de coating er af, voor je iets aan de lak kunt doen.
Dit bedrijf doet schade maar restaureert ook oldtimers voor klanten.
Hij vertelde alle stappen waaronder eerst volledig polijsten zodat de coating mooier hecht en de krassen niet onder de coating zichtbaar zijn zodat de glans extra ten goede komt. Ook vertelde ik dat ik extra zuinig op mijn autootje ben en dat ik mij dood erger aan de krassen die er al zijn omdat ik ook met mijn neus er bovenop zit.
Hij heeft mijn auto zeker 2 dagen nodig om de coating aan te brengen.
Fijn om terug te lezen dat 1 dag echt te weinig is. Dat geeft mij meer om op te letten.
 
Een coating is zeker aan te raden. Het maakt onderhoud veel makkelijker, geeft meer glans en blijft lang goed. Maar het is geen wondermiddel. Hier een eerste filmpje uit een kleine serie die goed uitleggen wat het is en wat het niet is:
Versneld uitharden kan door middel van infrarood lampen. De meeste hobby detailers zullen die niet hebben.
Bedankt voor het delen van het filmpje. Wordt duidelijk uitgelegd.
Een ander filmpje van hetzelfde bedrijf dat zijn nieuwe Tesla door de wasstraat ging, daar kreeg ik het Spaans benauwd van.
 
@Quantoxx ja klopt met infrarood kan je het proces versnellen, maar waar ik het over heb zijn de zogenaamde "poetsbedrijven" waarbij je de auto wel in 1 dag terug krijgt maar zonder droging met infrarood.

@Linda de pinda misschien zijn er ergens reviews te lezen van dit bedrijf wat betreft het aanbrengen van coatings.
En als hij er echt twee dagen voor gebruikt dan moet het wel goed zitten. Het is natuurlijk ook zo dat er wel bedrijven zijn die het goed doen, gelukkig.
Het voordeel van het zelf doen is dat je dan zelf bepaald tot hoever je wilt gaan met het aantal lagen of weg werken van krasjes.

En voor de gemiddelde auto bezitter is een beetje glans al snel genoeg en vinden ze het prachtig. Pas als je gaat wijzen op hoe en wat dan zien ze het verschil.
 
  • Leuk
Reactions: Linda de pinda
Ik heb ook zo een buurman die detail diensten veeel te duur vind.
En het liever zelf doet, nu zo ziet zijn kar er in de zon uit.
Hij is tevreden met de glans .
20210302_090727.jpg
 
@schaef bedankt voor je reactie en je tip. Heb gezocht naar reviews, niet specifiek voor de coating gevonden. Schade wel maar elke schaden de afgelopen jaren heb ik bij hem mijn auto gebracht. Net als mijn moeder en ook mijn zwager. Qua schade zit het goed in ieder geval:)
 
@Motorsport88 wat een plaatje! Dan is het niet erg om je auto ernaast te zetten. Dat is wel genieten. Ik zou op dit moment niet naast je willen staan,hahaha(Ik lach maar van binnen huil ik,dat snap je). Maar dat bedoel ik als compliment!
 
  • Leuk
Reactions: Motorsport88