• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glass Cleaner Concentrate winterbestendig? edit: Nee dus!

TonCoronel

Detailing rookie
14 nov 2008
147
0
Ik gebruik de glass cleaner concentrate verdund (1/100) als ruitensproeiervloeistof en dit werkt geweldig alleen vraag ik mij af in hoever dit wel vries bestendig is nu het buiten weer flink aan het afkoelen is.

Wie o wie kan mij antwoord geven
 
Ik twijfel, 1:100 verdunnen is vrij fors. Als er alcohol in zit dan zou het niet zo snel kunnen bevriezen, maar zo verdund, daar twijfel ik aan.
 
Er zit volgens mij wel alcohol in tenminste op de verpakking staat dat het spul redelijk ontvlambaar is

Verder niemand die mij kan helpen? Anders ga ik het er voor de zekerheid toch maar uithalen....

Andere tips voor goede voorsbestendige ruitensproeiervloeistof?
 
Anders moet je eens een liter verdund 1:100 een nacht in de vriezer leggen dan weet je het, ik ben er ook wel benieuwd naar eigenlijk.
 
Kijk das nog eens een handige tip, dat ik daar nou niet even zelf aan had gedacht!x-]

Vriezer is dan wel -18 maar dan weet je het zeker haha
 
Nou had gisteren dus even 2 testflesjes gemaak

500ML water met 10ML Glass Cleaner (1/50)
500ML water met 5ML Glass Cleaner (1/100)

Beide dus zo hard als steen geworden:D

Dat gaan we dus maar uit het reservoir halen voor de zekerheid. Flesjes hebben ongeveer 9 uur in de vriezer gelegen die op -18 staat. Dat zal natuurlijk niet zo snel gebeuren in Nederland maar neem toch het zekere voor het onzekere

Misschien als je het nog minder verdund dat het dan wel lukt maar dan komt de vraag: hoe slecht is het voor je wax ed.

Blijft de vraag over: wat is een goede antivries ruitensproeiervloeistof (3x woordwaarde + 3x letterwaarde + 2x letterwaarde)
 
koop in ieder geval geen "action" ruitensproeier antivries....
ik reed ook altijd met shampoo oplossing, en aangezien het hier nu al flink koud wordt..

maar die action rommel heeft binnen 2 weken mijn provision rainclear laag op gegeten.... (had een nieuwe laag gedaan, tezamen met sproeier vullen)

en in de winter is het JUIST zo lekker.. een laagje rainclear