• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

glazen koplampen restoren

Ja naar mijn mening is het toch echt glas... Ik zie alleen maar how to's van kunststof. Is er echt geen manier om glas te doen
Hierboven is daar meer over verteld. Om het samen te vatten: Nee, je zal glas niet zo kunnen herstellen zoals met kunststof.

Misschien kan je het loshalen, nieuwe glasstuk halen en deze handig zien te kitten?
 
Ik kan het zo niet uitstaan:mad:. Hoe deden ze dat vroeger toen was alles van glas of hoe doen ze het van oldtimers waarvan er geen koplampen meer verkrijgbaar zijn dan.
Ja een nieuwglasstuk kan ik laten komen uit het buitenland. Alleen de prijzen zijn zo dat je net zo goed niruwe koplampen kunt kopen haha:oops:
 
Ik zie alleen maar how to's van kunststof. Is er echt geen manier om glas te doen

Ik zou zeggen; Trek eens een krasje in je badkamerspiegel en probeer deze er maar uit te polijsten. :p

Glas ik simpelweg bikkelhard en tenzij je ergens een diamantje hebt rondslingeren, zal je er weinig zelf aan kunnen doen. Dat is, denk ik, de reden dat je een How-To's vind van ''glas polijsten''.

Er zijn wel glass polishing discs met bijbehorend polijstmiddel, maar zelf hier ga je het glas alleen een beetje oppoetsen en niet corrigeren.


Dusss.... Effe teruglezen voor de alternatieven.



Greeeetz
 
Ik wens je veel succes! :p Heb je het zelf ook daadwerkelijk goed gelezen? XD

* Die kerel werkt met een klein, vlak oppervlak die je in één keer kan overlappen.
* Hij werkt met 7 gradaties schuurpapier en deed over de eerste een uur..

* Probeer het allemaal maar eens op een groot stuk glas. (Koplamp)
* Probeer het schuurbeeld dan maar eens strak te krijgen.
* Hopen dat je geen prismavorming of andere gekkigheid krijgt.
* Kost ook flink meer product en materiaal.
* Kost je ook belachelijk veel tijd omdat hij merendeels moest wachten op het afkoelen van het glas.
* etc etc.
 
Giegel.. :p

Nu begin ik ook te twijfelen of mijn BMW glas heeft of kunststof.
Iedere E36 heeft glazen koplampen maat, echt waar! Wel is er (origineel) Bosch en Hella, de een heeft bolletjes aan de rand, de ander horizontale streepjes in het glas.
Enige kunststof mogelijkheid zijn (veelal lekkende) aftermarket imitatie lichtunits met nep angel eyes (welke nooit! Op een E36 geleverd zijn origineel)
 
Volgens mij zijn de autofabrikanten rond het jaar 2000 over gegaan van glazen naar kunststoffen koplampen.

Wiki zegt mij dat de 4 is geproduceerd van '97 tot en met '04. Dat verklaard waarom er verschillende types zouden kunnen zijn.

Oh, en die glazen koplampen kunnen wel in de glasbak.
 
Je kan heel makkelijk herkennen of het glas is of kunststof, en dat is in een hoekje met een mes een klein krasje proberen te veroorzaken.
Als je niet makkelijk een krasje maakt en je glijd er soort van overheen is het zeker weten glas.

Verder wat quantoxx zegt is niet waar, met de speciale glas pads en polish kan je wel degelijk corrigeren, heb je wel alleen een boel tijd, feeling en ballen voor nodig maar mogelijk is het zeker.

Echter in dit geval mochten het echt glazen koplampen zijn bespaar je het geld en moeite van de speciale glas spullen kopen en een uur of anderhalf per lamp en koop dan gewoon nieuwe... (ps: volgens mij zijn de glas polish en pad niet eens meer in de shop?)
 
@dopestuff die krasjes die jij eruit hebt gehaald zijn volgens mij wel wat minder diep dan deze steenslagputjes. Die kerel in de link van @Quantoxx is meerdere uren bezig geweest met schuren en polijsten van twee mistlampjes. Dat doet mij vermoeden dat het voor twee koplampen nog wat meer tijd kost.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Volgens mij zijn de autofabrikanten rond het jaar 2000 over gegaan van glazen naar kunststoffen koplampen.

Wiki zegt mij dat de 4 is geproduceerd van '97 tot en met '04. Dat verklaard waarom er verschillende types zouden kunnen zijn.

Oh, en die glazen koplampen kunnen wel in de glasbak.
Had een golf uit 2002. Die had kunststof.
 
Mijn 2000'er had origineel glas, daarna Hella Xenon's erin, ook weer glas...
Polijsten kun je wel vergeten als je t mij vraagt, zonde van de tijd en moeite.......
 
@Jansen Dat zeg ik ook helemaal niet, hij wilde vooral de boel kleintjes eruit halen die denk ik wel even diep zijn (maakt nog niet eens uit)
Ik bedoelde meer het punt te maken dat het daadwerkelijk te doen is binnen een aantal uren

Verder raad ik het ook gewoon voor dit soort dingen af als je het niet uit interesse/voor de sport doet want anders zijn de kosten+tijd/baten niet heel rendabel...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
nou de bioscoop broek maar uit gedaan en goeie broek aan. even naar buiten gelopen en foto gemaakt van mijn koplamp. Zelf heb ik deze, en deze is wel van glas. DaarOm dacht ik dat jouwe ook van glas was. indien ik fout zit, excuses!

Bekijk bijlage 94651
Bij mijn '99 Golf zijn ze ook gewoon van glas.

Daar valt met polijsten weinig winst mee te behalen. :D
 
Heb nieuwe lampies aangeschaft ga die andere gewoon verkopen joh. Aangezien ik er niks over kan vinden en jullie me erop wijzen dat het onbegonnen werk is. Weer iets bijgeleerd! K*t glazen lampen ook:sob: