• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goed plan?

mstr

Detailing rookie
25 jun 2010
205
0
Binnenkort het volgende object om eens onder handen te nemen:
004.jpg


En ik had het plan als volgt:
Exterieur:
- Afspoelen
- Wassen met 2 emmer methode en PB's Super Slick & Suds
- Velgen met PB's Spray and Rinse Wheel Cleaner, evt. daarna met Iron.X
- Kleien
- Autoglym Engine Cleaner en Autoglym Vinyl & Rubber Care
- Afspoelen
- PB's Professional Polish (wel of niet doen?)
- PB's Black Hole/Autoglym SRP
- PB's EX-P/Autoglym Extra Gloss Protection
- PB's Trim Restorer
- Autoglym Car Glass Polish
- Autoglym Instant Tyre Dressing

Interieur:
- Stofzuigeren
- Autoglym Car Interior Shampoo
- PB's Natural Look
- Autoglym Car Glass Polish

Het is een auto die niet vaak gewassen wordt, dus een lange bescherming is een 'must'.
Dus ik vraag me af of dit een goed plan is en wat er evt. beter kan? :-b
 
Volgensmij kun je onder de EX-P beter geen black hole of andere glansversterkers doen om zo de standtijd van EX-P te verlengen. verder zou je iron-x ook kunnen gebruiken op de auto zelf. verder als lange standtijd een vereiste is zou ik ook eens kijken naar de Collinite serie, vooral de 915 heeft een erg lange standtijd!
 
Skippie zei:
Volgensmij kun je onder de EX-P beter geen black hole of andere glansversterkers doen om zo de standtijd van EX-P te verlengen. verder zou je iron-x ook kunnen gebruiken op de auto zelf. verder als lange standtijd een vereiste is zou ik ook eens kijken naar de Collinite serie, vooral de 915 heeft een erg lange standtijd!

Dat was iets waar ik ook over twijfelde. :-"
 
Een glaze gaat no way de standtijd verlengen .... eerder verkorten
Zou na het kleien alleen de EXP doen en verder geen franjes, zodoende meeste kans op langer plezier
Andere opties cq varianten zijn er meer dan genoeg maar dat mag je zelf gaan uitsnuffelen anders ben ik de komende 2 uur bezig te typen.
In stappenplan staan aantal keuzemogelijkheden en bekijk de reviews-sectie .... bron van informatie
 
Je zou eventueel nog wel een paint cleaner kunnen gebruiken na het kleien om zo de lak extra schoon te maken. Bij mij komt er meestal nog genoeg troep af na het kleien.
 
Skippie zei:
Je zou eventueel nog wel een paint cleaner kunnen gebruiken na het kleien om zo de lak extra schoon te maken. Bij mij komt er meestal nog genoeg troep af na het kleien.

Ik heb inderdaad nog een flesje Paint Cleaner van Meguiars liggen, die kan ik wel gebruiken. :cool:
 
mstr zei:
Ik heb inderdaad nog een flesje Paint Cleaner van Meguiar's liggen, die kan ik wel gebruiken. :cool:

PB's Professional Polish (wel of niet doen?)
PB's Professional Polish is min of meer een Paint Cleaner, omdat het een chemisch polijstmiddel zonder korrel is.
 
En als ik klaar ben nog een laagje DoDo Red Mist? Of is dat beter om niet te doen?