• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede keuze

JohnnY

Detailing addict
1 jun 2008
157
62
47
Arnhem
Ik ben sinds een paar weken bezig met het detailen van de auto. Zaterdag de auto gewassen met Super Slick & Suds Concentrated Car Wash en de Plush Mitt. Wat wast dat een stuk makkelijker en fijner dan met een spons zeg!

Hierna de Meguiairs clay over de auto gehaald vooral om hars te verwijderen wat erop is gekomen in overijssel in een bos ]-0 .
Het verwijderen van de hars ging tot 90% goed, de laatste mini plekjes hars die overbleven heb ik met heet water (50 graden) en work towel van PB verwijderd.

Hierna de auto in de wax gezet. Ik durf het bijna niet te zeggen maar doe het toch maar, namelijk Turtle Wax Teflon. De wax uitgepoetst met een de deluxe mega towel. Heerlijke doek waarmee de wax zo uitgepoetst was.

Helaas heb ik hierna geen foto's gemaakt maar heb ik dat nu vanavond gedaan. Er zit dus alweer 3 dagen stof en muggen op de auto.
Hierbij de foto's:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dscn0677aj0.jpg


dscn0679mv9.jpg


Omdat ik graag de auto een volledige behandeling wil geven heb ik een vraag over welke spullen ik nu het beste erbij kan kopen.

Zelf dacht ik aan:

- Dodo Juice Lime Prime pre-wax cleanser - 250ml

- Poorboys World EXP Pure Sealant - 473ml

Hierna kan ik natuurlijk nog een wax toepassen maar dat is voor een andere maand om aan te schaffen.

Graag hoor ik van jullie of de combinatie Lime Prime en EXP een goede keuze is. Ik heb voor de EXP gekozen omdat de auto altijd buiten en dan ook wel eens onder bomen en op andere fijne plekken staat. Ik wil de lak dus graag dicht hebben en ervoor zorgen dat er geen vervuiling meer in kan komen maar alleen op.
 
Turtle wax zei je? Ik ga het gelijk even bestellen! Ziet er hartstikke goed uit JohnnY!
En snap je punt wel helemaal. Het is wel even veel geld he als je begint?
Al begin je wel gelijk met de supershampoo (ik ben er zelf leip mee ook).

Wat ik de leukste begin aanschaf vind:
Meguiars Smooth Surface Clay Kit

Hiermee haal je zulke leuke resultaten zonder gelijk een pro in detailing te zijn. Er zit een sampleflesje Cleaner wax bij, maar dat is nog best groot genoeg voor minstens 5x waxen.
En een mooie zachte doek + 2 claybars.

Andere toppers die ik als beginnend detailer absoluut geweldig vind:

Poorboys glaze Niet te gek duur, doe je lang mee en shockerend haast, de glans

Bold 'n Bright Tyre dressing Kost maar 12 euro en met een sponsje even je banden deppen, en ze zijn waanzinnig mooi zwart. Je hebt er zo weinig van nodig dat je echt heel lang plezier gaat hebben van zo'n fles.
En maakt het nét even af, mooie diepzwarte bandjes. Beslist een betaalbare must have met groots resultaat.

Veel detailingplezier! Jij komt er wel als je al zulke resultaten neerzet! Talent hoor :cool:

En geweldige dakloze heb je trouwens voor je deur staan. De donkerblauwe softtop staat geweldig bij dat zilver.
 
Bedankt voor je tips Ladybug.

Ik heb Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml+100 g Clay Bar al in huis. Dat is het gene wat de auto al aardig heeft opgehaald. Daar werd de lak al heel mooi glad van. Dit i.c.m. met de wax was voldoende voor dit resultaat.

Was nog vergeten te vermelden dat de velgen gereinigd zijn met de Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner, het eerste produkt wat ik heb gekocht van Meguiars. Hierna zijn de velgen ook in de wax gezet.

De kap staat nog wel op de lijst om een keer goed aangepakt te worden. Er zit redelijk wat aanslag op en echt waterafstotend vind ik hem ook niet meer. Hiervoor hoop ik dat carclean snel de produkten van raggtopp opneemt in het assortiment.

Die Poorboys glaze (White diamond) had ik ook al nagekeken ja, kan niet goed kiezen tussen die en de Lime Prime.
 
Zeer netjes hoor. Ik zou wel voor de Diamond White gaan en niet voor de Black Hole die is voor donkere lakken. De Diamond White is juist voor lichtere lakken.
Op zilver is het altijd lastig een diepe glans te creeren dat is wel een nadeel van dat soort lakken.
 
Je kunt altijd eens kijken naar een paint cleaner en polish die de meesten van ons gebruiken voor een volledige lak.
De paint cleaner reinigt de lak van binnen uit en een polish voed deze en geeft een mooi wetlook effect.
Er zijn producten op de markt die beide producten in 1 zijn.
Ik zelf gebruik de paint cleaner en polish van meguiars, waar ik zeer te vreden over ben.
Hiernaast heb ik ook de meguiars m80 en m83 (profesionele lijn meguiars) die ook een combinatie zijn van beide producten. Alleen deze zijn machinaal bewerkbaar.
Ik heb dan ook nog de meguiars m7 (profesionele lijn meguiars) een zeer goede polish.

De black hole en dodo juice lime prime zijn producten die hier op de site regelmatig worden gebruikt zijn aanraders. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar anderen hier op het forum zijn er zeer over te spreken.

De Poorboys World EXP Pure Sealant - 473ml is zoals de naam van het product al zegt een sealent en geen wax. Hou daar wel rekening mee, want het bied een andere bescherming dan een wax.
 
Keurig resultaat al zo hoor!

Inderdaad zoals Dibbuz zegt, kijk naar de White Diamond, dat is de variant voor lichte kleuren.

De Lime Prime is een cleaner en Polish in 1! Zie ook de reviews. Komt super uit de test. Maar kies of White Diamond of Lime Prime. Ik denk niet dat het iets toevoegt om ze beide aan te schaffen.

De EX-P is een pure sealant. Niets mis mee, geeft een langdurige bescherming, maar de glans en waterafstotendheid van een wax is veelal beter.

Succes!

Tim
 
Mooi resultaat ! :ja

Ik denk dat het meeste al gezegd is ,maar als je het kan opbrengen zou ik toch zeker nog voor een wax erby gaan..
-White diamond
-Ex-p
-Eventueel Natty's Blue Of White
Gewoon om het geheel af te maken..met zo'n pot kom je trouwens een heel eind:)^
 
Ik sluit me aan bij het bovenstaande, White Diamond, EX-P + een mooie Carnauba wax. Natty's, of natuurlijk iets als Dodo's Light Fantastic...

Verder nog een flesje Poorboy's Trim Restorer, werkt echt prachtig op kunststof en rubbers! :cool:
 
Kan ik ook gaan voor de White diamond en dan de EX sealant with Carnauba, dit om 2 stappen in 1 te kunnen maken?
 
Kan idd ,had ik nog niet aan gedacht..:)^
Maar het voordeel van een aparte wax is dat je deze eventueel vaker na het wassen kan opbrengen..Iets wat je met een sealant niet zal doen.
 
Dan wordt het de White Diamond en de EX sealant with Carnauba.

En dan kan ik over een paar weken op zoek naar een goede wax om daar weer overheen aan te brengen. Iets van Dodo ofzo.

Nogmaals bedankt voor de hulp.
 
:) De bestelling is de deur uit.

1 100901 White Diamond
1 100904 Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
1 100094 Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam)
1 100727 EX Sealant with Carnauba - 473ml
1 100730 Trim Restorer - 473ml
1 101024 Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
1 100729 Natural Look Dressing - 473ml
1 100582 Microfiber Applicator Pads - 2st.

Daar ga ik een hoop lol aan beleven lijkt me zo.