• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede keuzes en volgorde? Wat mis ik?

Ferdi Huismans

Detailing rookie
31 jul 2015
2
0
Ik heb sinds een paar weken een zwarte C5 tourer ( 2010) en wil deze dame zelf gaan cleanen. ik heb het volgende bedacht:

1. Foamen: ( met HD lans monello Lancia foam kit en Monello artico magico snow foam )
2. Velgen :poorboys world spray and rinse wheel cleaner
3. Wassen: Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash met monello wash mitt en 2 x grid guard emmer.
4. Kleien: Dodo Juice - Supernatural Fine Detailing Clay met Dodo Juice - Supernatural Clay Lube Spray
5. dan de dodo juice supernatural micro prime
6. Glaze: Poorboys World - Black Hole
7. Wax: Collinite - Super DoubleCoat Wax No. 476S

natuurlijk heb ik een berg monello drying towels.

wat vinden jullie experts hier van? graag feedback!! no mercy (-;

bvd voor je reacties!

Ferdi

Je gaat em handmatig aanpakken?
Foamen is imho optioneel (hogedrukspuit doet ook veel) , ik zou dan eerder nog een stap met Monello non ferro en evt een teerverwijderaar (Gyeon Tar) toepassen.
De uitgekozen klei =super!
Ddj sn micro prime = volgens mij een cleaner welke glaze oliën achterlaat evenals de Lime prime serie wat dus de Blackhole overbodig maakt.
Waxkeuze=subliem...

Eehhh polijsten......? Ojee... Iets gemist geloof ik..... Is dit ook echt nodig? En ja alles met de hand...... Voor het eerst ga ik mijn auto zelf poetsen......( is mijn 5e auto en rij al 30 jaar.......) Een machine staat nog wel op verlanglijst maar de eerste aanschaf van al die poetsmiddellen was al een flinke investering. Dus die machine moet ff wachten. Moet me blijkbaar dus nog inlezen in het polijsten....ik dacht dat ik met de micro prime een soort polijst te pakken had...?...oeps.
Wat betreft de andere opties zoals gyeon tar en de Monello non ferro, goede tips, iets voor volgende ronde!

Polijsten=resultaat (imho machine nodig)
Handmatig cleanen=minder resultaat maar de moeite waard.
Micro prime heeft idd een lichte korrel erin welke op zich handmatig valt te verwerken.