• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goede wax gezocht

BertMiTo

Detailing rookie
10 mrt 2009
56
0
Ik ben dus op zoek naar een echt goede wax voor de Rosso lak van mijn Alfa Romeo.

Belangrijke dingen waaraan de wax moet voldoen zijn: mooie beading geven, voor zover mogelijk met wax de glans perfectioneren, standtijd van minimum 2 maand, prijsklasse tot 70 euro, en liefst redelijk makkelijk aan te brengen.


zelf deze al gevonden:
Blackfire Midnight Sun Ivory Carnuba Paste Wax
Swissvax Onyx Wax
Pinnacle Signature 2 Carnuba Paste Wax
Chemical Guys Pete's 53 Black pearl Signature
Smartconcours Paste Wax

Liefst koop ik ze allemaal maar dat word ietsje te duur, dus graag had ik geweten welke nu de beste is, of als iemand een nog betere weet in mijn prijsklasse is dat ook altijd welkom.
 
Ik gebruik nu de Light Fantastic van Dodo, erg tevreden van maar wil graag eens een ander merk proberen
 
Ten eerste bepaald de voorbereiding een goede glans en/of beading!

Een (dure) wax op een niet behandelde auto geeft lang niet zo'n mooie fraaie glans. :no

Als ik zou moeten kiezen uit het rijtje, dan valt de Pete's en Smartwax af, dit zijn meer concourswaxen. Deze zijn niet echt duurzaam (lees standtjid van de wax).

Ik zou eens kijken naar een Dodo Juice wax en dan met name naar de Orange Crush.

Deze is perfect geschikt voor warme kleuren zoals rood. :ja
 
Ik weet dat de voorbereiding het belangerijkste is en daar zit het al goed, met de producten van Menzerna de lak weer beter gekregen als nieuw:)
Nu wil ik dus graag voor de volgende detail eens een andere wax proberen.

De Dodo die ik nu gebruik doet zijn werk ook wel goed, bij het afspoelen van de auto blijft er bijna geen water op de lak achter:heart_eyes:
 
wat belangrijk is om te weten is wat je ervoor wil uitgeven?

ik zou je bv Wolfgang Fuzion willen aanraden! Heerlijke wax om mee te werken, mooie beading, goede standtijd enz.

;)
 
Fuzion is idd een hele fijne wax, de prijs is wel €160,- maar daar krijg je 2 potten voor (dmv een voucher in te leveren). Echt easy on, easy off, geen curetijd.

Misschien zou je kunnen wachten op de nieuwe Monello wax? Geen idee trouwens wat die gaat kosten.

Edit, die 2e pot Fuzion kun je altijd verkopen, er zijn genoeg mensen die ook Fuzion willen hebben. Dan kost je pot wax nog maar €80,-
 
Dus tot nu toe vallen de Pete's 53 en smartwax af wegens niet lang genoege standtijd, en is de Wolfgang Fuzion nu ook een kanshebber (al vind ik hem nog steeds erg duur:schaam )

Niemand ervaring met de Blackfire en Swissvax waxen?
Lees ik toch ook veel goeds over.

En iemand al ervaring met de waxen van Migliore?
 
Review Migliore Wax Frutta blend

review Migliore Original Blend Wax

Review Swissvax Shield en Concorso

Al vallen de laatste 2 qua prijs iets hoger uit dan de Swissol Onyx :roll
Dan kun je beter voor de Wolfgang gaan.

De Collinte waxen zijn ook onwijs goed, deze hebben een lange standtijd. Al vindt ik de waxen emotieloos. :broken_heart:

Ik heb er geen gevoel bij zoals ik bij Wolfgang en Dodo Juice wel heb :heart_eyes:
 
+1 bekend gevoel ,^^

Het is net ff die verslavende geur, de lievelijke kleur, de looks van het kistje, de zwart-rode gloed van het potje, de pijnlijke en intense schreeuw van je portomonee, zelfs het gefluit van een vogel klinkt tijdens het aanbrengen van de wax als "Fjieuwzion".....aaaahhhh :heart_eyes:

De Collinite's zijn recht toe recht aan, maar idd, oh zo goed! Wat een fenomenale beading en standtijd!
 
Toch maar gekozen voor de orange crusch van Dodo;)

Volgende op mijn lijst is de DAP 900 ter vervanging van de Bosch Pex waar ik het nu moet mee doen.
Ook wil ik ooit nog de Scuderia wax van Swissvax proberen, nog niet voor meteen eerst maar wachten op het vakabtiegeld:-"
 
lol @ Havanna! :grinning:

Bij mij kwamen zelfs 4 naakte blonde maagden uit de hemel afdalen toen ik de pot Fuzion opendeed...