• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goedemiddag, tips gevraagd?

ayoub95

Detailing rookie
16 okt 2024
3
15
Beste cleaners,

Na jaren lang de wasstraat gebruikt te hebben, wil ik nu mijn nieuwe auto met de hand wassen. Laatste tijd was ik mijn auto steeds vaker in de wasbox en dit bevalt me wat meer. Nu ben ik dus van plan om een aantal spullen te kopen als basis zodat ik mijn Cosmos Black Metallic mooi kan laten schijnen.

Pre wash gebruik ik foam in de wasbox

Voor de banden en velgen
-Monello Non Fero
-Gyeon Q²M Tire Cleaner met een brush natuurlijk

Als shampoo
-Monello Lavare Shampoo

Daarbij de Meguiars Super Thick microfiber Washmitt met 2 emmers en gritguards

Voor het drogen eenn droogdoek van Gyeon. Verder ook 2 Monello kwasten, eentje voor het exterieur en eentje voor het interieur ooit.

Mijn vraag is of dit genoeg is voor een basis? Het waxen, kleien en polijsten etc wil ik nog wat meer in verdiepen voordat ik mijn lak verpest.

Alvast bedankt
Ayoub
 
Hi Ayoub,

Klinkt als een prima basis om vanuit de wasbox je auto mee te wassen.
2 emmers, een goede wasshampoo en mitt en je komt al een heel eind.

Qua drogen zou je nog eens kunnen kijken naar een drooghulp zoals bijvoorbeeld PoorBoys Spray & Wipe. Lekker veelzijdig in gebruik aangezien je dit later ook als claylube, waterless was, Detailspray en in het interieur nog kan gebruiken ook! De drooghulp voorkomt dat je met een stroeve doek op de auto zit te boenen en daarmee weer krasjes kan veroozaken. Verder helpt het om de oppervlaktespanning te verlagen, waardoor water zelf ook al makkelijker van de auto loopt en je dus minder hoeft op te vegen.

Als ik je 1 tip mag geven dan zou dat zijn om een goede prewash te kopen en niet die van de wasbox te gebruiken.
Een goede prewash is wat mij betreft essentieel voor het voorkomen van krassen op de lak. Hoe meer vuil je immers weg kan halen met een prewash voor je begint met de contactwash, hoe beter.
Wasbox schuimen vallen eigenlijk altijd tegen en doen wat mij betreft niet al te veel om het vuil af te breken.
Ik kan je Bilthamber Autofoam of BiltHamber Touchless aanraden, die zijn vrij goedkoop ik prijs (zeker als je dit met een handpompje op de auto aanbrengt) maar hebben enorm goede reinigingskracht. (Staan hoop videos over op Youtube en genoeg info over dit forum ;))|

Succes met wassen!
 
  • Leuk
Reactions: pa1ntje en RedCat
Hi Ayoub,

Klinkt als een prima basis om vanuit de wasbox je auto mee te wassen.
2 emmers, een goede wasshampoo en mitt en je komt al een heel eind.

Qua drogen zou je nog eens kunnen kijken naar een drooghulp zoals bijvoorbeeld PoorBoys Spray & Wipe. Lekker veelzijdig in gebruik aangezien je dit later ook als claylube, waterless was, Detailspray en in het interieur nog kan gebruiken ook! De drooghulp voorkomt dat je met een stroeve doek op de auto zit te boenen en daarmee weer krasjes kan veroozaken. Verder helpt het om de oppervlaktespanning te verlagen, waardoor water zelf ook al makkelijker van de auto loopt en je dus minder hoeft op te vegen.

Als ik je 1 tip mag geven dan zou dat zijn om een goede prewash te kopen en niet die van de wasbox te gebruiken.
Een goede prewash is wat mij betreft essentieel voor het voorkomen van krassen op de lak. Hoe meer vuil je immers weg kan halen met een prewash voor je begint met de contactwash, hoe beter.
Wasbox schuimen vallen eigenlijk altijd tegen en doen wat mij betreft niet al te veel om het vuil af te breken.
Ik kan je Bilthamber Autofoam of BiltHamber Touchless aanraden, die zijn vrij goedkoop ik prijs (zeker als je dit met een handpompje op de auto aanbrengt) maar hebben enorm goede reinigingskracht. (Staan hoop videos over op Youtube en genoeg info over dit forum ;))|

Succes met wassen!
Van het foamen moet ik je gelijk geven. Ben misschien in de toekomst van plan om zo kleine foampomp aan te schaffen. Bedankt voor je tips!
 
  • Leuk
Reactions: DownstarNL
Hoe onderhouden jullie je microvezel doekjes en wash mitt?
Speciale microvezel wasmiddel voor de wasmachine zoals eerder gemeld is het makkelijkst inderdaad. Let ook op de temperatuur van je wasmachine, want bij te heet wassen maak je de microvezels stuk! Eigenlijk alleen op het koude programma draaien. Daarna kan je ze laten drogen op een wasrek of waslijn.
 
Ik zou niet altijd een iron remover gebruiken als velgenreiniger. Werkt wel goed, maar is onnodig sterk als ze eenmaal goed schoon zijn en je ze regelmatig onderhoud. Er zijn goedkopere velgensreinigers. Je zou bijv om de 2 maanden een iron remover kunnen doen als je om de twee weken een Wheelcleaner gebruikt zoals p&s brake buster