• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Goku & Dibbuz Leon Team Up Winter Prep

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.505
198
44
Van de week samen met Cees (goku) onze Leon's onder handen genomen.
We hadden de grootste moeite met de zwarte uni lak van Cees. Zeer, zeer lastig strak te krijgen. Ondanks zorgvuldig afbouwen (tot aan de DAP toe) waren er toch nog swirls ]-0
Alleen met de Super Resin polish van Autoglym is de boel strak te krijgen. Wat dat aangaat is het echt een top product, net alabastine voor je lak :D
Patrick (nicknamless) kwam nog langs en heeft de SRP aan gebracht :)^

De Leon van Cees:
-Logo's op de achterklep verwijderd
-Gewassen
-Gekleid
-Gepolijst met light wool (So1o) en So1o cream (M86) voor diepere krasjes
-Gepolijst met Kompressor White & Monello Mezzo
-Gepolijst met Kompressor Black & Monello Finale
-Motorkap nabewerkt met DAP500, zwarte LC pad en Monello Finale (rest volgt later)
-Voeden met Super Resin Polish
-Gewaxed met Wolfgang Fuzion
-Kunststof met Trim Restorer & Armor All doekjes :D
-Bandjes met Wolfgang Black Diamond Tyre Gel

Mijn Leon:
-Gewassen
-Gekleid (motorkap en dak kwam nog best wat vanaf! 8o )
-Gepolijst met Kompressor Black & Monello Finale (paintcleaner-stage)
-Voeden met Poorboy's Black Hole op DAP500
-Gesealed met Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant (begon helaas te regenen, dus sneller uitgepoetst. Geen idee wat voor effect het nu heeft maar de lak is megaatje glad in ieder geval!)
-Velgen met Wheelguard
-Bandjes met Wolfgang Black Diamond Tyre Gel
-Kunststof met Trim Restorer
-Glaswerk met Meg's detailerlijn glasscleaner, vooruit met ProVision Glass scrub & Rain Clear (toppertje!!!)
-Nog geprobeerd om krasjes te verwijderen uit een zijruit met Poorboy's Super Synthetic Compound (Alpha versie), oranje light cutting spot buff pad. (niet weg wel verminderd in ieder geval)


Alleen na foto's.

Cees zijn Leon:
leons6.jpg

leons7.jpg

leons8.jpg

leons5.jpg

leons4.jpg

leons3.jpg

leons2.jpg


Mijn Leon:
leons10.jpg

leons9.jpg

leons11.jpg

leons15.jpg

leons12.jpg

leons13.jpg

leons14.jpg

leons1.jpg


En nu bijhouden met Fuzion :)^
 
Das waar ook ja! Mea Culpa! Totaal niet aan gedacht meuh

Jij mag morgen komen!

Mijn Leon had geen polijstbeurt nodig alleen even een paintcleaner en een nieuwe goede sealant, valt allemaal reuze mee.
 
Ik mag morgen komen.... ja, om jouw auto weer op te lappen :klap
Ik weet weer waar ik sta... ]-0
 
ik dacht... dat is een grappie
maar hij is ECHT door de wasstraat geweest8-o 8-o

zijn die krasjes ALLEMAAL van 1x door de wasstraat??8o
 
De Leon van Cees was nog helemaal niet gedaan dus alles van de vorige eigenaren zaten er nog in/
 
Die zijn weer mooi ,^^
Had eerst geen nood aan Wolfgang Black Diamond Tyre gel...dacht ik, maar het is toch mooi spul en het geeft zo'n ander plaatje... :heart_eyes:
Net of je auto nieuwe schoentjes heeft
 
Trekt erg mooi in inderdaad. Had mijn banden eerst ontvet met Super Degreaser 1:4 en daarna nog eens met APC 1:4 en nog waren ze mooi zwart (kwam wel veel bruine zooi vanaf)
 
stimpy68 zei:
Ik mag morgen komen.... ja, om jouw auto weer op te lappen :klap
Ik weet weer waar ik sta... ]-0

rofl

De lak van Cees z'n Leon is een grote drama :bad
Met een Dicky Dick doek en een PB doek wreef je de swirls er weer in 8o

Maarrrrrrrrrrrrr, de Dodo Fantastic fur niet w^^w
Zelfs de groten der detailers grijpen naar een fles SRP als laatste redmiddel ... :confused:

Hier nog een aantal actie foto's van mij. Cees aan de rotary :-b

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Patrick
 
Dennis bedankt voor het plaatsen kerel:cool:

man wat is de lak van mijn Seat @#$$%:|~* niet te geloven hoop v/d week nog een beetje mooi weer te krijgen want er zitten me toch nog hologrammen onder de SRP:sob: ff kijken of die met een zwarte pad op de G220 met Final Finish weg te krijgen zijn...zal me toch lukken:0


Patje bedankt voor het mee helpen :cool: super machine zeg die Festool :party: lekker licht en genoeg power!!! kan niet meer zonder:D



Adrie sorry ouwe...dacht jij hebt vakantie en wil vast niet gestoord worden!! ..maar huh ik heb nog genoeg hologrammen dus binnen kort bij mij een daggie detailen??!



cees;)
 
Is goed kerel, die lak van jou doet mij denken aan een SEAT Cordoba die wij een keer gedaan hebben, ook uni-lak en boterzacht 8-()) https://forum.Carclean.com/cc_postst1483/Seat-Cordoba-Cupra-unizwart.aspx
 
echt hologrammen tijd zeker?
kwam er achter dat ik er ook nog 2 had..... (toch de laatste keer dat ik er met een machine langs ben geweest is een maand geleden)
en zonder excenter.. die is nu stuk
 
stimpy68 zei:
Is goed kerel, die lak van jou doet mij denken aan een SEAT Cordoba die wij een keer gedaan hebben, ook uni-lak en boterzacht 8-()) https://forum.Carclean.com/cc_postst1483/Seat-Cordoba-Cupra-unizwart.aspx
Met dat verschil dat die strak te krijgen was en deze niet. Maar komt wel zeer dicht in de buurt