• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gold class wax: vegen na poetsen, resultaat niet mooi

Jasper1971

Detailing trainee
6 sep 2010
21
47
Goedemorgen, Ik ben nieuw hier en ik heb gelijk een vraag. net de auto gepoetst met Meguiars Gold class wax maar ik zie allemaal vegen in het "patroon van het inpoetsen" - cirkels dus. Heb ik iets niet goed gedaan?

Auto eerst gewassen met Meguiars spul en handschoen. Twee emmers gebruikt, afgedroogd met de miracle dryer. Een maand terug had ik de motorkap ook al gewassen en met color-x van Meguiars gedaan. Nu dus gewassen en gepoetst maar ik hou die vegen. Het lijkt een soort vettigheid, want met mijn vinger kan ik het wat wegpoetsen maar dat wil ik niet over de hele auto doen.

Bij poetsen Meguiar applicators gebruikt, en uitgepoetst met microvezel doek, alles materialen waren schoon.

van een paar meter afstand blinkt de auto prima, maar dichtbij zie je die vegen goed. Ik had dit twee weken terug ook al op een andere auto. Kan het zijn dat de moets en color-x elkaar niet verdragen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Jasper1971 zei:
... net de auto gepoetst met Meguiar's Gold class wax maar ik zie allemaal vegen in het "patroon van het inpoetsen" - cirkels dus.
Nu dus gewassen en gepoetst maar ik hou die vegen. Het lijkt een soort vettigheid, want met mijn vinger kan ik het wat wegpoetsen maar dat wil ik niet over de hele auto doen.

Als ik het zo lees, dan heb je de wax te dik aangebracht.

Je moet de wax dun, dun, dun, dun aanbrengen. Liever 2 dunne laagjes dan 1 dikke plak.

Had ik al gezegd dat je de wax dun moet aanbrengen? :-d

Dank, dat zou best kunnen. Die applicator verzadigd ook best snel, en het glijdt zo lekker met wat meer poets :-" Zal daar de volgende keer op letten.

@haroldV
die tip ga ik morgens eens proberen, met de handpad heb ik namelijk ook altijd de neiging om meer wax te gebruiken(ook meguiars gold class)en dan zit je direct met een zware pad(ga morgen ook eens eerst een carclean pad gebruiken, mischien absorberen die minder dan de standaard meguiars) die zeer veel product achterlaat met momenten.
edit;:mag dit met detail spray? of gewoon gedeminiraliseerd water?(of kraanwater :p )

Goh, dan moet je dat spul echt heeeeeeel dun aanbrengen zeg... Ik dacht dat ik het dun had aangebracht... Volgende keer met een vochtige pad proberen...

Dit waren trouwens mijn resultaten:

IMG_5157.webp

IMG_5158.webp

links truttenwax, rechts Megs:

IMG_5160.webp

IMG_5161.webp

Persoonlijk denk ik dat het gewoon niet goed is uitgepoetst. Een kortharigere MF doek werkt soms beter dan een super fluffy langharigere doek bij het uitpoetsen van je wax.

Ook kan het zijn dat je wax na het uitpoetsen weer even is gaan 'zweten' en diverse plekken weer terug zijn gekomen. Dat heb ik vaak na Collinite 915, na een half uurtje wachten komt deze soms weer tevoorschijn (afhankelijk van hoe dik het is opgebracht, hoe lang het heeft gecured en de weersomstandigheden). Hierna ga ik nogmaals met de MF doek eroverheen.

+1 GM Toyota

Dat "zweten" heeft bijna elke carnaubawax in principe. Hangt inderdaad af van de dikte van aanbrengen, temperatuur en luchtvochtigheid (vooral op donkere lakken valt het goed op).
Ik zie het genoemde zelfs soms een paar uur later na uitpoetsen van de wax..

Wanneer dit opvalt na een paar dagen, zou ik een quick-detailer nemen met een goede MF-doek en de boel nog even nalopen.

Kan ook niks anders bedenken dan te dik aangebracht en/of niet goed uitgepoetst, ik heb ervaring Meg's Gold Class Wax en ColorX en nooit dergelijke problemen mee gehad. :weetniet

De enige Meg's wax waarbij ik na het uitpoetsen nog hier en daar eens plaatselijk moet navegen is de M16.

Op mijn auto zit ook Gold Glas op en geen centje pijn!Zelfs niet zo erg dun aan gebracht....Maarja,het is niet mijn autolak.Misschien is deze een stuk harder dan de mijne en ligt het daar aan...

Ok,wat is dan de verklaring dat ik er helemaal niet op heb gelet of de was dun was en toen ik ging uit wrijven er totaal geen vlekken op de lak zaten???
En ik heb uit ervaring gemerkt dat mijn lak niet hard is...Nou was die daar voor ook menige keer door de wasstraat geweest,zat dus helemaal geen was op,dus misschien heeft de lak dan de was lekker op gezogen??Mjom,jom! :-b

ook ik sluit mij aan bij de andere here dun opbrengen ,maar niet onbelangrijk bij lage tempraturen werkt gold class niet lekker.

bij mijn renault toen ook vlekken en in de zomer geen centje pijn ,gebruik ook gele pads en werken prima.