• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inge's 2e Detailpoging - met grotendeels AF producten

Even reageren.

Inge (AF fan :ja ) kan niets anders zeggen als dat de auto er top uit ziet :)^
Hoe is het trouwens met je rug gaat het weer een beetje na het detailen?
Respect dat je alles handmatig doet, tot nu toe deed ik ook alles handmatig.
Ga binnenkort met DAP 500 (van iemand overgekocht) aan de slag.
Mausrock.
 
Om even op de Iron.X terug te komen:

Bij mijn eerste detailbeurt heb ik na het wassen Iron.X gebruikt. Het was de eerste detailbeurt in 2,5jaar tijd voor de auto. Maar ik zag maar sporadisch de paarse kleur tevoorschijn komen. Ook bij het kleien kwam er weinig vervuiling meer af.
Regelmatig de auto wassen doet dus ook wel veel denk ik. En in het geval dat de auto al gedetailed was dan zal hij ook minder snel vuil zijn onder de waxlaag vermoed ik?
 
Hahah alweer aan het kleien geweest.
2 x met maar 3000 op de teller.
Ach t kan iig geen kwaad. En oefening baart kunst.

Mijn beschermlaag is er ook af.
Zit te wachten op beter weer.

Respect voor je effort !! Vooral met dit weer.
Mijne heeft wel een nieuwe set koplampen en kenteken verlichting.
Ik wacht nog ff :) zeker intressant keep it up!!
 
Even maar in volgorde reageren.

mstr: yep - de kersentuin :) - maar uh, ben wel benieuwd waar jij dan woont.

ivo's - ik vind de reiniger van Af in verhouding met bv meg's wel heel erg duur. En na verschillende reviews te hebben gelezen (meg's en DJ) wordt het zeer waarschijnlijk de meg's concentrate glass cleaner.

ibizasigno - was een tip van de carclean jongens. wel jammer dat er bijv geen collinite over mag (met de heerlijklange standtijd) maar goed gebruik ik die gewoon op de velgen of als ik een keer geen sealant gebruik.

mausrock - de rug doet nu weer heerlijk zeer - meer dan anders. :( Heeft nu weer wat tijd om bij te komen (schoolvakantie) en fysio oefeningen helpen ook wel. Komende week naar de revalidatiearts met hopelijk een plan de campagne. Na de Power seal aanbreng ben ik wel aan het twijfelen of er misschien tzt een dap komt. (misschien alvast een mooi kerst:kado om naar uit te kijken). Enigste waar ik tegenop zie bij machine gebruik is de hoeveelheid verlengkabel die ik nodig heb om bij de auto te komen in de garage. Maar ook kan ik het wel machine matig en verknoei ik de lak er niet mee.
Ben benieuwd naar je Dap ervaringen - hoop dat je ons op de hoogte brengt/ houdt. ;)

Koen Hermans - :cool: goed te horen dat er meerdere zijn waar gebruik van Iron-x nauwelijks zichtbaar is. En dat de wax/ sealant laag toch voor goede bescherming zorgen. Volgende keer (zomervakantie) dan maar eens een full detail zonder iron-x om te kijken of ik verschil merk.

Trimex - ja, helaas wel. Zat niet in de planning maar als je af en toe een beetje niet al te slim bent 8o dan mag het soms 2x erg kort na elkaar. Nu de juiste spoelknop gevonden in de wasbox. Dus deze ezel zal zich 2e keer aan dezelfde steen (hier de spoelknop) stoten :)
Zonder deze "fout' AF producten (nog) niet ontdekt en vind ze nog steeds erg plezierig werken. Voor nu blijven ze in de collectie - tenzij ze natuurlijk in de praktijk (standtijd) tegen gaan vallen. Iets wat ik niet verwacht. Gisteren zelfs mijn stereo met de triple polish behandeld en ziet er nu weer als nieuw uit (bovenkant + zijkanten zijn zwarte lak) terwijl hij toch echt bijna 25 jaar oud is. :D
Altijd leuk een nieuwe koplampen + kentekenverlichting set - kun je alles weer goed zien. En belangrijker nog gezien worden. Wat heb je er voor lampen in gezet?

woody - dank en ja dat ben ik helemaal met je eens.
 
Angel eyes en xenon dus zicht is idd erg goed nu. En kenteken is led verlichting.

Nu nog ff een keer echt grondig onder handen nemen. En polijsten en idd beschermlaag.
Ben alleen maar naar nieuwe huizen aan t kijken met een garage. Hahah

Ik zal idd ook weer moeten kleien.
 
Dan is je zicht inderdaad mega goed. Top led verlichting voor het kenteken. Als de mijne het begeeft (of eerder als ik tijd heb om uit te vogelen welke kan) dan komt daar ook led te zitten.

Gelukkig begint het weer langzaam aan beter te worden - zonnetje schijnt hier inmiddels en met de opkomende bloembollen is dat toch wel een beetje voorjaar.

Kijken naar nieuwe huizen is ook wel heel erg leuk om te doen. Hoop dat je vlug wat leuks vind. En als je het huizen kijken een beetje moe bent dan weet je dat je auto wat TLC kan gebruiken om weer blinkend de lente tegemoet te gaan.
 
Even reageren.

Zal jullie op de hoogte houden hoe de eerste DAP ervaringen gaan.
Inge aangezien dat op een nieuwe auto over het algemeen niet zoveel swirls en krasjes zitten is het misschien verstandig om nog een mildere cleaner te gebruiken.
Deze is dan makkelijker handmatig te verwerken.
Dat ben ik tenminste van plan (Machinaal) te gaan doen bij de Honda Civic Hybrid waar bijna geen swirls opzitten.
Inge in ieder geval veel sterkte met je rug.
Mausrock.
 
@ TriMeX: Heb je een E90 van voor 2009? Omdat je zegt dat je Angel Eyes hebt gezet... Bij mij zitten die er standaard op, terwijl ik geen xenon heb (heb de facelift versie uit 2010).

Moeten jullie (Nederlanders) ook automatische hoogteregeling en koplampsproeiers installeren bij xenon?

@ inge: regelmatig onderhoud zorgt er denk ik voor dat je geen Iron.X moet gebruiken. Zeker als je een wax of sealant hebt (die je verwijderd met agressieve shampoo of door te kleien) heb je het niet nodig, want eventuele vervuiling zit dan op die laag hé.
Het nog betere voorbeeld is eigenlijk de auto van m'n vriendin. Sinds 2008 werd die 4x per jaar gewassen en daarna eventueel behandeld met een polish en glaze in 1 product (of iets in die aard). Een half jaartje voor de eerste detailbeurt werd die elke 2 à 3 weken gewassen (door mij). Ook met Iron.X behandeld en je zag ook heel weinig vervuiling.
En onze auto's staan toch 1 week op 2 buiten, dus vervuiling genoeg lijkt me.
 
:)^ Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden over je dap ervaringen. Ik ga er vanuit dat er zoals je zegt nog niet veel swirls/ krasjes opzitten - alhoewel mijn ongetrainde ogen ze waarschijnlijk ook niet zal zien - althans de swirls.

Wat bedoel je met een mildere cleaner gebruiken? De prep paint gaf geen problemen met aanbrengen/ uitpoetsen. Het was de sealant voor het betere spierwerk zorgde :D - maar dat kan ook best wel te maken hebben gehad met de temp. wat natuurlijk voor extra koud plaatwerk zorgde.

Toffe auto trouwens de honda civic hybrid - heb de civic altijd ene leuk model gevonden - ook de eerdere versies.

Mijn plan van aanpak voor de zomervakantie gaat de volgende worden:
wassen
foamen
kleien
mothers step 1 (erg fijn polijstmiddel) of een monello variant uit de v2 kit die op mijn verlanglijstje staat.
Af prep paint cleaner
mothers step 2 (glaze met PB blackhole effect)
AF Power seal
Pinnecle wax

Bovenstaande zal me dan wel weer een dag of 5 van de straat houden - hoef ik me in ieder geval niet te vervelen ;) en kan ik alles heerlijk rustig aan doen met een beetje per dag. En op deze manier kan ik ook de producten van mothers opmaken alvorens ik helemaal overstap naar Monello polijstmiddelen en PB glaze.

Tussen door zal ik af en toe een laagje extra wax aanbrengen - weet nog steeds niet hoe de pinnacle verwerkt en dat geld ook voor een panel potje DJ rainforest wax. Zou helemaal mooi zijn als 1 van de waxen of beidde voor een diepere wetlook gaan zorgen - de auto is nu vrij helde r van kleur. Zal vrijdag als ik voor het eerst weer met de auto weg moet wat daglicht foto's maken en plaatsen. Op die manier moet de auto het weer goed kunnen "overleven" tot de uitgebreide volgende detailronde.
 
Koen dank voor je verklaring van Iron-x en het zien van weinig vervuiling. Logisch dat de verdere vervuiling door het kleien wordt meegenomen, eigenlijk. Ga vanaf nu zo min mogelijk iron-x gebruiken - alleen de gel voor de wielen indien noodzakelijk.
 
Wat heb je met je rug eigenlijk ? As k vragen mag ?
Toen ik op aruba woonde hadden erg veel mensen een soort korset aan voor hun houding als ze wat zwaarder werk deden.
Lijkt een beetje op een nierbeschermer voor motorrijders.
Of je core trainen ?
 
Je bedoelt een niergordel denk ik?

Dat kan idd soms wel erg prettig zijn bij bepaalde rugklachten (ervaring), maar als je je echt in wat moeilijke bochten moet wringen, kunnen sommige modellen ook wel eens wat in de weg zitten.

Sowieso altijd heel goed oppassen, rugklachten en detailing gaan niet echt heel goed samen, dus forceer het niet.
 
Ik heb eind oktober een nogal heftig auto ongeluk gehad. Vrachtwagen veranderde van baan en zag mij daarbij over het hoofd - heb toen 3 flinke klappen van ca. 150 km p. uur gehad (inclusief versnellingsfactor klap). De rug spieren weigeren sindsdien om zich te ontspannen en zorgen continue voor pijn -zelfs met gebruik van max dosering paracetamol + codeïne om zich te ontspannen. Vandaar dus dat nu een revalidatiearts in beeld komt (neuroloog heb ik al gezien en op de scans was gelukkig met de zenuwen alles goed). Enige positieve in het verhaal is dat de tegenpartij na 4 maanden eindelijk aansprakelijkheid heeft erkend.
 
Dat is niet zo tof (buiten het deel dat de tegenpartij eindelijk aansprakelijkheid heeft erkend natuurlijk)...
Ik hoop dat het snel beter gaat met je, zodat je met meer plezier van deze hobby kan genieten!

Moest de rug parten blijven spelen, dan is het misschien goed om een combinatie te zoeken die zo lang mogelijk effect blijft hebben?
Dan hoef je maar 1 of 2 keer per jaar de auto een grondige beurt te geven, voor de rest gewoon goed onderhouden en eventueel een beetje bijwerken.
 
Dat is heel naar Inge. Is het een idee om je rug meer te ontlasten door het gebruik van bijvoorbeeld een (rol)kruk o.i.d.? Zoals Koen al noemt, een mooie combi die lang houdt en daarna lekker bijhouden. :)
 
Dat klopt en dat hoop ik ook - hoop voor nu dat ik weer 100% gezond mag zijn rondom de zomervakantie. Maar goed tot nu heb ik (en de artsen) steeds de datum bij moeten stellen.

Lijkt me een goede suggestie om een combi te zoeken die heerlijk lekker lang stand houdt. Begin is er mee gemaakt - daar ik tussen nu en de zomervakantie geen grote detail meer plan - bijhouden en af en toe van wat wax voorzien. Daarna weer in de kerstvakantie (ga ik nu vanuit). Herfstvakantie in ieder geval nog 2 waxlagen om de brug naar kerst te maken. Je merkt dat ik in vakanties denk - iets wat het onderwijs eigen is. Daar je dan pas vaak tijd hebt voor extra dingen.

Mochten jullie tips hebben voor lange standtijd combi's dan houd ik me van harte aanbevolen en hoef ik het wiel in deze niet uit te vinden. Ook wel erg fijn! Vermoed dat de Af combi wel een een goede zou kunnen zijn en anders iets met de Colinite wax. Althans daar denk ik nu aan.

Een rolkruk is misschien iets voor de toekomst - weet niet of het echt de last in de rug verminderd. Ik zit nu op 2 knieën waardoor de rug goed mee wil werken (nu ja redelijk) - alleen de knietjesv vinden het op de lange duur wat minder - als ik bij een tuincentrum kom maar eens zo een knie matje meenemen.
 
Een rolkruk zal zeker baten. Namelijk voor iedere cm die je normaal niet verplaatst op je knieen maar beetje naar eechts leunt.
Rol je er nu direct voor of onder. Waar je normaal misschien na 10 cm pas weer opschuift.

Rug duurt zowiezo lang reken maar op een jaar. Ik heb zelf een scheve wervel gehad door spierspanning.
Vanuit hier uitstraling naar schouders. Kon geen 5 x meer opdrukken.
Momenteel bankdruk ik netjes 100kg

Bij mij was t echt al dat wat vast zat losmasseren tot t beurs was en trainen vanaf baby stapjes weer naar zwaar.
Zon niergordel kan werken voor een tijdje. Maar uiteindelijk wil je zonder.
Ik was ook wel 5 dagen in de week aan t revalideren. Gemiddelde burger kan dit niet.
Dus geef t iig wat tijd.
 
Dan zal ik de rolkruk naar voren plaatsen op mijn verlanglijstje (misschien iets voor als mijn vakantie geld ergens binnenkomt).

Hoop dat het minder lang duurt dan een jaar - maar hoop na as woensdagochtend wat meer te weten. Dat is ook niets ene scheve wervel - gelukkig maar dat het allemaal weer goed gekomen is. Knap nu 100kg bankdrukken - jij liever dan ik.

Hoe vaak ik moet revalideren - geen idee - we zullen het horen. Als 5x nodog zou zijn dan gaat het dat worden. Zullen mijn klassen en werkgever alleen niet zo leuk vinden krijgen ze een vervanger. En die zijn nu niet zo makkelijk te vinden. Voor de 50% dat ik nu niet werk wordt alles al opgevangen door collega's en hopelijk vlug een vervanger.

Tijd zal ik het zeker geven - je kunt toch niet vlugger dan vlug.