• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Inge's detail pogingen

Dan zijn we bijna net zo nieuw op het forum :) Wat voor auto heb jij? Zo te zien een Renault.... + kleur. En als je het goed doet dan moet het vast lukken om een net zo mooi misschien nog wel mooier resultaat te krijgen met jouw auto.

Ik heb voor de buitenrubbers/ zwarte delen black wow gebruikt: de exterior pre-cleaner en de trim restorer.

De binnen rubbers bij deur heb ik ontvet met APC - verdunning geen idee daar ik die van Hans (Redcat) heb mogen gebruiken - Hans als je dit leest kun jij dan antwoord op de verdunningsvraag geven. Ik heb de APC op een make-up pad gedaan en gewoon laten opdrogen daarna de PB natural look erop gedaan. Ook deze heb ik niet uitgewreven maar gewoon in de rubbers laten trekken. De PB natural look is alleen voor het interieur.

De Reload zou je ook kunnen gebruiken voor de buitenrubbers/ kunststof delen heb ik inmiddels begrepen maar omdat ik na de 1e keer waxen (voor ik op het forum terecht kwam) op wat plaatsen de rubbers/ kunstof delen (exterior) geraakt had heb ik de black wow aangeschaft omdat deze de wax makkelijk verwijderd. En alles net zo mooi zwart maakt als de beschrijving aan geeft.

Met autofinesse heb ik geen ervaring maar ga er vanuit dat je daar ook de harde kunststof delen mee zou moeten kunnen doen. Ik vermoed dat als alles vetvrij is ook de trimrestorer beter hecht. Maar afhankelijk van welke stappen je doorloopt alvorens je hier aan toe komt vermoed ik dat je wel/ geen APC hoeft te gebruiken. Ik heb na het wassen van de auto ook Iron-X gebruikt en die haalt als ik het goed heb ook al al het vet e.d. van de auto af. Wel heb ik de pre-cleaner voor de trim restoireer (black wow) gebruikt.

Ik hoop dat ik je vragen duidelijk genoeg heb beantwoord - zo niet dan laat je het maar weten.

Misschien dat je hier ook nog wat aan hebt: http:// https://forum.Carclean.com/...s-dit-topic-eerst-even-aandachtig-door.1/0952 een item dat ik heb aangemaakt met al mijn beginnersvragen over wat wel/ niet aan te schaffen + plan van aanpak (stappenplan).
 
Eigenlijk is het geheim :grinning:

Ik heb Inge wat kantenklare APC meegegeven in een verhouding van ongeveer 1 op 30
Sterk genoeg om gewoon vuil mee af te nemen en slap genoeg om niet na te hoeven spoelen
Zeker als je het met een padje of een doekje aanbrengt. Dan trekt het ook niet in of zo
Als je meer gebruikt, bijv met een borsteltje zou ik wel naspoelen
 
Bedankt voor jullie snelle reacties... en voor het delen van het geheim :)
Ik heb een zwarte Clio IV, zou dus erg mooi moeten kunnen worden na het hele stappenplan. De deurrubbers bij de nieuwe Clio zitten aan de buitenzijde van de auto, ik zal ze dan na het wassen, iron-x etc met PB APC (1:30) afnemen en met een make-up padje in de AF RTD zetten, kijken hoe het wordt (en hoe lang het houdt).
 
Graag gedaan en foto's zijn welkom - ben benieuwd hoe blinkend je hem hebt gekregen na de noeste arbeid.
 
Vandaag eindelijk de auto uit de garage gehad en dus maar meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om 2 foto's te maken.

Ik zal voor het vergelijk er ook een foto bij doen van voor het harde werken... ( foto 1 - de andere twee zijn het resultaat) Best wel gaaf om het verschil te zien - weet ik ook dat ik het niet voor niets heb gedaan.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ziet er goed uit. Vooral nadat ik gevolgt heb hoe je een bestellijst wilde gaan maken.

Ik moet eerlijk zeggen had ik ook maar aan afplakken gedaan. Zwarte auto en pb ex-p zie je toch wat witte aanslag hier en daar bij randjes bij bijv. het dak.

geniaal dat meteen meid een make up watje gebruikt om de detail spullen aan te brengen.

top resultaat!!!
 
Al doende leert men - ik zou ook niet hebben afgeplakt als ze er op het forum niet zo op aan hadden gedrongen. Ben er achteraf wel erg blij om - ondanks dat ik het een rot werkje vond.

Make-up pads was een tip van een mede forum lid. Ik ben zelf niet van de make-up en zou er dus ook geen moment aan hebben gedacht om die bij het detailen te gebruiken.

Witte randjes kun je met black wow pre-cleaner en trim restorer prima weghalen. Wel met een borsteltje gebruiken met de pre-cleaner dat werkt op niet gladde oppervlakken het makkelijkste. Resultaat is ook erg mooi vind ik zelf.

Plaats je een foto van je auto - ben benieuwd naar het resultaat met ex-p
 
Zijn die laatste foto's overdag genomen?
Zijn wel erg donker.. Misschien wat meer spelen met de instellingen van je camera? :-b

Wel een net resultaat behaald!
 
Ja heb ik overdag genomen - helaas met tegenlicht.

Zal volgende keer kijken of ik het geheel wat lichter kan krijgen.
 
inge;314927 zei:
Al doende leert men - ik zou ook niet hebben afgeplakt als ze er op het forum niet zo op aan hadden gedrongen. Ben er achteraf wel erg blij om - ondanks dat ik het een rot werkje vond.

Make-up pads was een tip van een mede forum lid. Ik ben zelf niet van de make-up en zou er dus ook geen moment aan hebben gedacht om die bij het detailen te gebruiken.

Witte randjes kun je met black wow pre-cleaner en trim restorer prima weghalen. Wel met een borsteltje gebruiken met de pre-cleaner dat werkt op niet gladde oppervlakken het makkelijkste. Resultaat is ook erg mooi vind ik zelf.

Plaats je een foto van je auto - ben benieuwd naar het resultaat met ex-p

https://forum.Carclean.com/cc_postst14809p2/Beginner-in-stappenplan--hulp-met-kiezen-gevraagd.aspx?=

hier staan wat fotos. Hellaas had ik die dag geen tijd eind fotos te maken. Moest en zou mee lunchen.

Op dit moment is hij SUPER vies. Rijd er elke dag over de 130 km mee momenteel en door die drap en autos die naast mijn geparkeerde auto reden zit hij nu onder de spetters die zowat vastvriezen.. wachten is nu op goed weer. betere fotos heb ik dus niet... is wachten op de zomer en op ivo zijn aanbod ingaan. Om hem helemaal strak te maken en dan maak ik zeker fotos ! Met spiegel reflex ;)
 
Gave auto - en boffen doe je maar met zo een lieve vriendin. Zo te zien heeft ze er net zoveel plezier in als jij om de auto weer mooi spiegelend te krijgen.

Vind het resultaat er helemaal niet slecht uitzien. Eigenlijk gewoon heel mooi.

Ben benieuwd of je de krassen straks nog weg gaat krijgen, maar je houdt ons vast wel op de hoogte van de volgende pogingen, nietwaar?

Ik ga over een twee weken met de Autofinesse aan de slag om de auto weer weerbestendig te te maken. Slimme ik - niet heus - had in de wasbox op de knop wassen + HD gedrukt. En weg bescherming - dus voor nu zit hij in de Reload. Maar wil hem wel weer lekker zien blinken - zal ook weer foto's maken van het resultaat en de tussenstappen.
 
ga ik zeker doen. ben er hellaas nog niet helemaal goed in. Maar doordeweeks altijd te vinden in de buurt van utrecht.
Doelstelling is toch wel zien hoe ivo eventueel kan helpen met polijsten en hierna zelf een dergelijk iets aanschaffen en er een leuke hobby van maken.
Alleen het poetsen en dan beschermen is al leuk maar daarmee verhelp je geen oude schade. Dat lijkt me helemaal mooi om te kunnen.

Nog ff sparen en ben zelf nog aan het twijfelen wat ik hierna voor bescherming ga geven. Ik wil de exp als bescherming en dan een echte mooie wetlook.
Momenteel druk met opleiding rijbewijs C en daarna weer wat oefeningen. Hopelijk na die oefeningen geld en tijd om het op te pakken.

Vriendin is ook gek van de auto idd. Maar die is allang blij dat ik geen hele dagen meer weg blijf met de motor.
 
Top! Goed zijn hoeft niet als je maar vorderingen blijft maken.

Je schrijft dat je in de buurt van Utrecht bent doordeweeks - op welke basis zit je dan? (Je bent marinier, toch? Tenminste als ik het goed onthouden heb)

Ik ga met een week of 2 voor de Autofinesse Tough Sealant (net als EX-P maar dan Autofinesse) - ik zal je op de hoogte houden van hoe hij mij bevalt. Met PB EX-P sealant heb ik geen ervaring dus verschil kan ik je niet vertellen.

Dat van dat sparen klinkt bekend - moet ik ook weer doen om leuke dingen erbij te kunnen nemen. Alleen een DAP zie ik mezelf voorlopig nog niet gebruiken - komt misschien nog wel eens in een verre toekomst.

Tof je rijbewijs C halen - altijd handig!

Motor is trouwens ook erg leuk - welke heb je. Ben dan wel een beetje motor gek maar heb geen motor rijbewijs dat staat nog op mijn wensen lijstje.

Succes en veel plezier op je oefeningen.
 
Wil die auto gewoon helemaal strak hebben... volgens mij is mijn p-exp er ook vanaf..
ik zit op de van braam houckgeest kazerne te doorn.

je kan altijd wel wat exp krijgen.. geen probleem. kan het zo meenemen naar de kazerne.. net achter de kazerne zijn wasboxen.. zit te denken misschien daar doordeweeks mijn hobby op te pakken als ik toch daar slaap kan ik het net zo goed proberen.. en kan em onder een parkeer garage zetten op de kazerne.. waar ik dan kan werken.. hellaas wel met groenig licht maarja zolang t nog licht is.

pb producten ruiken wel mega zoet. Ik vind het zelf erg lekker.
en wil hierna wel een wax alleen wel iets extras dan natty's denk ik. maar ik zie wel.
zag net hoe vies hij momenteel is. Wordt tijd dat t dooit. want dit is echt te erg...

aangepast ;) vraag behoort hier niet en topic is weer ontopic
 
@Trimex: misschien even eigen topic openen voor je vragen of in een algemeen topic, zodat het topic van Inge niet 'vervuild' wordt met totaal andere zaken.
Overigens zijn krasjes bij het verwijderen van vogelpoep, een stuk minder erg dan ingevreten vogelpoep (kan zo agressief zijn, dat het alle laklagen aantast, en nooit meer 100% is te herstellen). Krasjes kun je bij een polijstbeurt meestal wel behoorlijk minder zichtbaar maken: weghalen lukt niet, want een kras is een plek waar materiaal weg is, dus hoe je iets weghaalt wat al weg is, is mij een raadsel. (sommige tellsell reclames halen krassen weg rofl )