Eigenlijk staat het in een verkeerde rubriek omdat ik niet van mening ben dat dit project iets is om naderhand even mee te showen. Maar om goede tips en adviezen te kunnen krijgen heb ik er toch een write-up van gemaakt. Een waarschuwing vooraf is daarom denk ik wel op z’n plaats.
De auto was enorm ranzig en helaas zijn er veel vlekken niet uitgegaan. Alle tips en adviezen zijn daarom welkom want de APC en de extractor , met extractor shampoo, hebben de klus niet naar mijn tevredenheid kunnen klaren.
In het weekend van moederdag stond voor mij een golf III cabrio op het programma.
Deze golf is door de eigenaar pas gekocht en de vorige eigenaar heeft de auto behoorlijk afgeleefd. Of beter gezegd de kleine kinderen van de vorige eigenaar.
De huidige eigenaar wil de komende jaren wel genieten van de auto en zo kwam hij bij ons terecht voor een onderhoudsbeurt met daar achteraan een detail beurt.
De golf krijgt nog 2 nieuwe voorschermen en de rechter deur wordt herspoten. Om die redenen werd van de auto eerst alleen het interieur, de softtop en de motorruimte gedetailed.
Maar praatjes vullen geen gaatjes. Dus maar direct naar de plaatjes….
De auto bij aflevering.
Vinyl top:
Slijtplekken in het dak
Het vinyl dak werd als eerst gereinigd met APC 1:10 en een borsteltje.
50/50
Nadat het dak schoon en droog was, werd de motorruimte gereinigd met APC 1:4 en engine cleaner. In de tussentijd kon het dak verder drogen in de zon. De rubber delen onder de motorkap zijn vervolgens voorzien van Autoglym vinyl and rubber care.
Before
After
De voorstoelen zijn uit de auto verwijderd alvorens aan het interieur werd begonnen Zo was overal makkelijk aan te komen. En dat was ook wel nodig want overal zat wel viezigheid en vlekken.
Het interieur werd in 1e instantie gereinigd met APC 1:10 en doeken die om een Meguiar’s all surface interior brush werden gewikkeld.
Dit werd diverse keren gedaan alvorens de extractor erbij werd gehaald.
De vlekken en viezigheid in het interieur….
Gaande weg kwam ik van alles tegen. Snoep wat her en der plakte, speelgoed ringetjes, 30 a 40 parkeerkaartjes onder de voorruit, etc etc..
Before
Ater
Kauwgom in asbak
Kauwgom verdwenen
Een deel van de vieze doeken
Soep in de extractor
En de eindresultaten na 2 dagen hard werk
Het dak is geïmpregneerd met 303 aerospace protectant, de bekleding heeft bescherming gekregen met 303 high tech fabric guard.
Kunststof in het interieur is gereinigd met megs APC 1:10 en is beschermd met megs quick interior detailer.
Ondanks dat ik bij lange na niet tevreden was met het resultaat, is het interieur toch aardig opgeknapt. De eigenaar was (gelukkig) laaiend enthousiast met het resultaat. Evenals zijn vrouw die een sms-je stuurde met de complimenten voor mijn werk, nadat hij is thuis gekomen met de auto.
Alle tips, adviezen en comentaar zijn welkom. De golf zal later in het jaar terug komen voor een exterieur detail en dan wil ik het interieur nog eens meepakken.
Bedankt voor het lezen.
Mik
De auto was enorm ranzig en helaas zijn er veel vlekken niet uitgegaan. Alle tips en adviezen zijn daarom welkom want de APC en de extractor , met extractor shampoo, hebben de klus niet naar mijn tevredenheid kunnen klaren.
In het weekend van moederdag stond voor mij een golf III cabrio op het programma.
Deze golf is door de eigenaar pas gekocht en de vorige eigenaar heeft de auto behoorlijk afgeleefd. Of beter gezegd de kleine kinderen van de vorige eigenaar.
De huidige eigenaar wil de komende jaren wel genieten van de auto en zo kwam hij bij ons terecht voor een onderhoudsbeurt met daar achteraan een detail beurt.
De golf krijgt nog 2 nieuwe voorschermen en de rechter deur wordt herspoten. Om die redenen werd van de auto eerst alleen het interieur, de softtop en de motorruimte gedetailed.
Maar praatjes vullen geen gaatjes. Dus maar direct naar de plaatjes….
De auto bij aflevering.
Vinyl top:
Slijtplekken in het dak
Het vinyl dak werd als eerst gereinigd met APC 1:10 en een borsteltje.
50/50
Nadat het dak schoon en droog was, werd de motorruimte gereinigd met APC 1:4 en engine cleaner. In de tussentijd kon het dak verder drogen in de zon. De rubber delen onder de motorkap zijn vervolgens voorzien van Autoglym vinyl and rubber care.
Before
After
De voorstoelen zijn uit de auto verwijderd alvorens aan het interieur werd begonnen Zo was overal makkelijk aan te komen. En dat was ook wel nodig want overal zat wel viezigheid en vlekken.
Het interieur werd in 1e instantie gereinigd met APC 1:10 en doeken die om een Meguiar’s all surface interior brush werden gewikkeld.
Dit werd diverse keren gedaan alvorens de extractor erbij werd gehaald.
De vlekken en viezigheid in het interieur….
Gaande weg kwam ik van alles tegen. Snoep wat her en der plakte, speelgoed ringetjes, 30 a 40 parkeerkaartjes onder de voorruit, etc etc..
Before
Ater
Kauwgom in asbak
Kauwgom verdwenen
Een deel van de vieze doeken
Soep in de extractor
En de eindresultaten na 2 dagen hard werk
Het dak is geïmpregneerd met 303 aerospace protectant, de bekleding heeft bescherming gekregen met 303 high tech fabric guard.
Kunststof in het interieur is gereinigd met megs APC 1:10 en is beschermd met megs quick interior detailer.
Ondanks dat ik bij lange na niet tevreden was met het resultaat, is het interieur toch aardig opgeknapt. De eigenaar was (gelukkig) laaiend enthousiast met het resultaat. Evenals zijn vrouw die een sms-je stuurde met de complimenten voor mijn werk, nadat hij is thuis gekomen met de auto.
Alle tips, adviezen en comentaar zijn welkom. De golf zal later in het jaar terug komen voor een exterieur detail en dan wil ik het interieur nog eens meepakken.
Bedankt voor het lezen.
Mik