• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf 3 cabrio interieur detail (eindresultaat niet naar mijn tevredenheid).

Mik

Detailing rookie
8 jul 2009
231
17
Eigenlijk staat het in een verkeerde rubriek omdat ik niet van mening ben dat dit project iets is om naderhand even mee te showen. Maar om goede tips en adviezen te kunnen krijgen heb ik er toch een write-up van gemaakt. Een waarschuwing vooraf is daarom denk ik wel op z’n plaats.
De auto was enorm ranzig en helaas zijn er veel vlekken niet uitgegaan. Alle tips en adviezen zijn daarom welkom want de APC en de extractor , met extractor shampoo, hebben de klus niet naar mijn tevredenheid kunnen klaren.

In het weekend van moederdag stond voor mij een golf III cabrio op het programma.
Deze golf is door de eigenaar pas gekocht en de vorige eigenaar heeft de auto behoorlijk afgeleefd. Of beter gezegd de kleine kinderen van de vorige eigenaar.
De huidige eigenaar wil de komende jaren wel genieten van de auto en zo kwam hij bij ons terecht voor een onderhoudsbeurt met daar achteraan een detail beurt.
De golf krijgt nog 2 nieuwe voorschermen en de rechter deur wordt herspoten. Om die redenen werd van de auto eerst alleen het interieur, de softtop en de motorruimte gedetailed.
Maar praatjes vullen geen gaatjes. Dus maar direct naar de plaatjes….

De auto bij aflevering.
PICT0150.jpg


Vinyl top:
PICT0151.jpg


Slijtplekken in het dak
PICT0152.jpg


Het vinyl dak werd als eerst gereinigd met APC 1:10 en een borsteltje.
50/50
PICT0164.jpg



Nadat het dak schoon en droog was, werd de motorruimte gereinigd met APC 1:4 en engine cleaner. In de tussentijd kon het dak verder drogen in de zon. De rubber delen onder de motorkap zijn vervolgens voorzien van Autoglym vinyl and rubber care.

Before
PICT0159.jpg


After
PICT0187.jpg



De voorstoelen zijn uit de auto verwijderd alvorens aan het interieur werd begonnen Zo was overal makkelijk aan te komen. En dat was ook wel nodig want overal zat wel viezigheid en vlekken.
Het interieur werd in 1e instantie gereinigd met APC 1:10 en doeken die om een Meguiar’s all surface interior brush werden gewikkeld.
Dit werd diverse keren gedaan alvorens de extractor erbij werd gehaald.

De vlekken en viezigheid in het interieur….
PICT0168.jpg


PICT0169.jpg


PICT0165.jpg


PICT0172.jpg


PICT0177.jpg


Gaande weg kwam ik van alles tegen. Snoep wat her en der plakte, speelgoed ringetjes, 30 a 40 parkeerkaartjes onder de voorruit, etc etc..

Before
PICT0178.jpg


Ater
PICT0180.jpg


Kauwgom in asbak
PICT0179.jpg


Kauwgom verdwenen
PICT0181.jpg


Een deel van de vieze doeken
PICT0185.jpg


Soep in de extractor
PICT0182.jpg


En de eindresultaten na 2 dagen hard werk
PICT0190.jpg


PICT0191.jpg


PICT0192.jpg


PICT0193.jpg


PICT0195.jpg


PICT0196.jpg


PICT0198.jpg


PICT0187.jpg


PICT0188.jpg


PICT0199.jpg


Het dak is geïmpregneerd met 303 aerospace protectant, de bekleding heeft bescherming gekregen met 303 high tech fabric guard.
Kunststof in het interieur is gereinigd met megs APC 1:10 en is beschermd met megs quick interior detailer.

Ondanks dat ik bij lange na niet tevreden was met het resultaat, is het interieur toch aardig opgeknapt. De eigenaar was (gelukkig) laaiend enthousiast met het resultaat. Evenals zijn vrouw die een sms-je stuurde met de complimenten voor mijn werk, nadat hij is thuis gekomen met de auto.

Alle tips, adviezen en comentaar zijn welkom. De golf zal later in het jaar terug komen voor een exterieur detail en dan wil ik het interieur nog eens meepakken.

Bedankt voor het lezen.

Mik
 
Goeiedag-schotel he! wat een stel rans-apen waren de vorige eigenaars van deze wagen!!!! :auw :-& Maar nu al op zeker en vast een heel stuk opgeknapt, ik zou er in ieder geval weer in durven stappen en de eerste plaatjes waren niet van dien aard dat ik dat nou graag zou willen .....

Kortom: :)^ :)^ :)^
 
inderdaad...bah...wat een vieze boel 8-()) :( Toch een erg knap resultaat zeg :)^
Misschien kan je het interieur nog eens aanpakken met een verdunning van 1/4....dit is toch weer wat krachtiger.
Ik heb ook gehoord dat handwarm water in het reservoir van de extractor ook wat helpt. Ik zou het verder ook niet weten. Ik ben ook erg benieuwd naar de adviezen van de anderen :ja
 
Wat een verschil. Bij hardnekkige vlekken wil ik nog wel eens naar de Biotex grijpen, waar ik een klein scheutje Micro restorer bij doe. Dit in een sprayfles, en de vlek doorweken, een 5 tot 10 min laten trekken en dan de extractor erover.
 
Voor hoe hij eruit zag.......... :-& heb je een mooi resultaat bereikt! :)^

Kleur bekleding werkt ook niet echt mee, dat is zo besmettelijk als de pest en zie je alles op.
Aan jou heeft het niet gelegen!
 
Gadverdamme, wat zag dat ding er ontzettend smerig uit:-& , je hebt in ieder geval een heel groot deel weer weten op te knappen en met zo'n vervuilde auto heb je toch echt wel een goed resultaat behaald:)^
 
Allemachtig wat een smeerbende. Het resultaat is netjes hoor.
Waarschijnlijk zul je bij een eerst volgende keer de vervuiling zo goed als verwijderen.

En die voorspatborden is een kwaaltje van de golf 3. Als je de troep achter de modderkuip nooit verwijderd gaat het roesten.
 
Wow wat is dat interieur opgeknapt zeg :ja :)^ Lekker gore doeken en water in de extractor :-& Motorruitmte en extrerieur is ook mooi geworden, toppie :)^ Nog even een nieuw stoeltje of nieuwe rugleuninghoes en pookhoesje. Spatborden is inderdaad een Golf III kwaaltje, mmischien via de sloop een paar goede op de kop tikken!

Nogmaals: zeer mooi resultaat, verschil van dag en nacht. Heb er van genoten.
 
Een zeek knap resultaat wat je hebt behaald. Daar mag je echt trots op zijn. Als je verder wilt gaan om het 100% te krijgen zou je kunnen overwegen om het hele interieur eruit te halen inclusief de vloerbekleding. Je kunt dan wat makkelijker ook bij alle hoekjes komen. Zoals Mc Shine ook zei op de echt hardnekkige vlekken een beetje Biotex.
 
Heel mooi resultaat!!! als je toch niet tevreden bent zou ik, als er geen elektrische delen zitten in de stoelen, deze er weer uit halen, inspuiten met apc en goed inborstelen en vervolgens met de hogedruk er overheen, totdat alle viezigheid is verdwenen. Dit ben ik ook van plan met mijn interieur omdat de vlekken bij mij op plekken zit waar het met een extractor niet makkelijk te verwijderen is
 
Ik vind dat je gerust fier mag zijn op dit resultaat! :)^

Voor de vuiligheid die in deze bekleding zat zou ik gerust APC 1:4 gebruikt hebben om de vlekken voor te behandelen ipv APC 1:10.....1:10 is meer voor lichte vervuiling, 1:4 voor zware vervuiling.....me dunkt dat dit interieur onder het laatste noemer te plaatsen was. :-&
 
Onbegrijpelijk dat een auto zo mishandeld kan worden.

Als je bank vies is maak je deze toch ook schoon?! Maargoed, zal wel aan mij liggen.

Maar het resultaat is behoorlijk verbluffend!
 
Amaai wat een verandering , ik vind toch ook dat je best trots mag zijn dat je dit weer zo mooi hebt gekregen . :)^
 
corsawim zei:
inderdaad...bah...wat een vieze boel 8-()) :( Toch een erg knap resultaat zeg :)^
Misschien kan je het interieur nog eens aanpakken met een verdunning van 1/4....dit is toch weer wat krachtiger.
Ik heb ook gehoord dat handwarm water in het reservoir van de extractor ook wat helpt. Ik zou het verder ook niet weten. Ik ben ook erg benieuwd naar de adviezen van de anderen :ja

1: 4 had ik op een niet zichtbaar plekje geprobeerd en het maakte inderdaad beter schoon. Echter was ik bang dat het wellicht de orginele kleur van de bekleding zou aantasten (niet dat het zou opvallen na die viezigheid).
Zal het wel proberen op de auto van de zoon van mijn vrouwtje. Die maakt er ook altijd een redelijke vuilnisemmer van.
Is wat veiliger dan een auto van een klant. :D
 
McShine zei:
Wat een verschil. Bij hardnekkige vlekken wil ik nog wel eens naar de Biotex grijpen, waar ik een klein scheutje Micro restorer bij doe. Dit in een sprayfles, en de vlek doorweken, een 5 tot 10 min laten trekken en dan de extractor erover.

Thanx voor de tip! Daar had ik nog niet van gehoord.
Zeker het proberen waard. De doeken had ik overigens naderhand een nachtje in de biotex week gezet alvorens ze in de wasmachine zijn gegaan... Maar helaas werden die ook niet meer zo schoon ik had gehoopt.. ;) :roll
 
Iedereen bedankt voor jullie reacties, tips en adviezen!.
Tegen het einde van de zomer zal de auto terug komen om de buitenkant strak te maken en dan zal ik het interieur nog een keer meepakken.
 
1 op 4 kan je best doen. en lauwwarm water helpt ook.
op lichte bekleding kan je wat meer risico nemen dan donkere...
vieze vlekken die er niet uitgaan is dan erger dan lichte vlekken.

buiten APC heb ik ook eens een lichte bekleding opgepoetst en schoongekregen met blue wonder....in principe ook een apc

biotex wat eerder genoemd is of een oplossing van een ander fijn wasmiddel kan ook.

verder respect voor het werk en resultaat.