• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf 3 cabrio interieur detail (eindresultaat niet naar mijn tevredenheid).

Even een interessevraagje:
Als ik zo onder die motorkap kijk, zie ik daar heel veel onderdelen "open en bloot".
Hoe heb jij die motorruimte precies gereinigd zonder dat dit problemen oplevert?
Ik wil dit ook zo graag, maar durf er niet aan te beginnen, omdat ik:
1) Niet weet wat alles is en wat kwetsbaar is (ben gewoon niet technisch en handig)
2) Ik bang ben dat mijn waggie niet meer rijdt als ik er eenmaal aan begin
 
Maaike zei:
Even een interessevraagje:
Als ik zo onder die motorkap kijk, zie ik daar heel veel onderdelen "open en bloot".
Hoe heb jij die motorruimte precies gereinigd zonder dat dit problemen oplevert?
Ik wil dit ook zo graag, maar durf er niet aan te beginnen, omdat ik:
1) Niet weet wat alles is en wat kwetsbaar is (ben gewoon niet technisch en handig)
2) Ik bang ben dat mijn waggie niet meer rijdt als ik er eenmaal aan begin

In principe kan er weinig misgaan, je moet alleen oppassen met hogedruk reinigers, gewoon met een zachte waterstraal de onderdelen reinigen en evt. voorzichtig met een sopje inborstelen.

Echt grote schade kun je eigenlijk niet aanrichten, ik heb laatst ook mijn motorruimte schoongemaakt, liep die ineens op 2 cilinders..
5min. laten pruttelen en toen liep die weer als een zonnetje, als het water verdampt/wegloopt is er niets meer aan de hand..

Eindconclusie: als je voorzichtig bent en niet met de HD aan de gang gaat, kan er weinig misgaan...
 
Amai, welke m*ngool misbruikt zo'n leuk karretje op die manier ? Daar kan ik ECHT niet bij, dergeliujk violk kan beter een stom bestelwagentje kopen ;)

Deselnattiemin een zeer degelijk resultaat, heeft de Golf zeer veel vreugde van :) ! Mooi gedaan !
 
bzguy zei:
de garagemuur -en vloer kan ook een grondige beurt gebruiken precies ;)

Ik ben je al voor. De vloer heb ik gedaan nadat de auto werd opgehaald en de muur wacht op de buurman, die eerst nog een scheur moet maken omdat die is ontstaan doordat hij een woning naast de onze is gaan bouwen. ]-0
 
Maaike zei:
Even een interessevraagje:
Als ik zo onder die motorkap kijk, zie ik daar heel veel onderdelen "open en bloot".
Hoe heb jij die motorruimte precies gereinigd zonder dat dit problemen oplevert?
Ik wil dit ook zo graag, maar durf er niet aan te beginnen, omdat ik:
1) Niet weet wat alles is en wat kwetsbaar is (ben gewoon niet technisch en handig)
2) Ik bang ben dat mijn waggie niet meer rijdt als ik er eenmaal aan begin

Ik doe altijd "gevoelige" elektronische delen met een plastic zakje afdekken. Zodanig dat het geen bewegende delen zijn en dat het ook niet tussen bewegende delen kan komen.
Motor laat ik dan draaien en ik spoel eerst alles af dooe water erover heen te sproeien. Dat kan met de de fire hose nozle of een gardena sproeirer.
Geen krachtige straal direct in de richting van elektronische delen.
Dan de motor uit zetten en alles inspuiten met Megs APC 1:4. vervolgens met de borstels aan de gang. Een fijne borstel voor de kleine naden en kieren is de mini EZ detail mini brush.
Dan de motor weer laten draaien en alles met water afspoelen. Als niet alles zo schoon is zoals je het wilt dan kan je weer met de APC aan de slag.
Als alles schoon is haal ik alle plastic zakjes weg en laat ik de motor een minuut of 10 draaien met gesloten kap. Op die manier zal veel water door de warmte van de motor drogen.
Dan de motor uitzetten en het resterende water afnemen met mf doeken.
Vervolgens de Autoglym Rubber & vinyl care, of de 303 aerospace protectant, rijkelijk spuiten over de kunststof delen.
De motorkap weer dicht en de motor weer laten draaien voor 10 minuten. Daarna de motor uitzetten en het resterende residu afnemen met een schone mf doek.

Afspuiten met een HD reiniger kan overigens wel maar dan is het wel weten waar je wel niet direct kan afspuiten.

Punt van aandacht: als de motor heeft gedraait en je gaat met de doeken aan de gang dan is het oppassen met de warme motor delen. Je kan je er aardig aan verbranden.