• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf GTI 2011

Niki

Detailing addict
5 dec 2011
87
58
Almere
Van het weekend een golf GTI uit 2011 op bezoek gehad. De auto in kwestie is van een studiegenoot die zijn auto altijd liet poetsen. Nadat ik de auto had gezien aangegeven dat ik het beter kon dan zijn poetser en mocht de daad bij mijn woord voegen.

De auto zat vol met swirls, hologrammen en diverse rds. Plan van aanpak bij de auto:

- Foamen;
- Wassen;
- Monello non ferro;
- Kleien;
- In 3 stappen polijsten:
1. Aantal diepere krassen met Scholl S2 met de spider pad;
2. Rondom met de oranje pad met Scholl S3;
3. Groene pad met finale.
- Foamen;
- Wassen;
- Drogen;
- 2 rondjes met gyeon prep;
- Gyeon MOHS in 3 lagen;
- Afgetopt met Collinite 915.

Nu zullen een aantal mensen vragen hebben hierbij, maar nu twee keer watervlekken gehad op de coating en ben benieuwd hoe de Collinite zich houd en de watervlekken beperkt.

Hierbij twee fotocompilaties om een indruk te geven van het behaalde resultaat, voor:
conv_2287.jpg




En deze is van na:
conv_2288.jpg
 
Ziet er op het eerste zicht wel okee uit , mooie reflectie...maar heb je ook een aantal pics van het "geheel" ??? :weetniet
 
Wat voor pads gebruik je? En idd... Wat meer foto's zal mooi zijn :)

ik sta eigenlijk meer te kijken dat de auto foam't en wast voor een coating... Ik heb dat ook een keer geprobeerd.. Maar was toch geen succes! Mits je een goede blazer heb!
 
Overigens voor het zetten van de coating twee rondjes Gyeon Prep gedaan, dus goed ontvet voor de coating erop ging.

Voor het polijsten heb ik de Monello Raffini Pads gebruikt en de Sandwich Spider Foam pad van Scholl.
 
Ik doelde ook niet op het ontvetten... Maar meer dat een coating en water niet samen geen.... En hoe goed je ook droogt je altijd wel ergens een druiper krijgt.. Dat is tenminste mijn ervaring. ;)


Het eind resultaat is prachtig! Mooie auto ook!
 
De uitlaten heb ik gedaan met fijn staalwol en meguiars nxt all metal polish en een ouder microfiber doek. Vier en een half jaar aanslag is best wat werk om weg te krijgen ;)
 

Vergelijkbare onderwerpen