• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Graphene al gebruikt?

WimWerf

Detailing trainee
28 jul 2019
57
30
@M3fan nu het lekker geregend heeft parelt het wel leuk op het dak en motorkap.
Wat Cordoba zegt is geen slecht idee. Even de Graphene bewaren voor de warmere dagen.
Volgende keer toch nog dunner proberen te smeren.
Hoe doen jullie dat op een donkere auto zo dun smeren? Ik vind het moeilijk te zien namelijk.
Hoeveel druk oefenen jullie uit bij het insmeren?

Hoe is het verwerken van Colli 915 ten opzichte van 845?

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.732
193
58
Weinig of geen druk bij smeren, alleen als ik een pad door de wax pot haal om wax op de pad te krijgen, gebruik ik wat druk. Het kijken is ook een kwestie van oefening en ervaring (weten hoe je moet kijken). Om kleine verschillen te kunnen zien, kijk je via reflectie in de lak naar de lichtbron. Dus als de zon links van de auto aan de hemel staat, ga je rechts van de auto staan om scherend over het lakoppervlak richting lichtbron te kijken. Uitgaand van een vlak oppervlak zoals motorkap, dak, koffer van een sedan, kijk je onder een hoek van maximaal zo'n 30 graden (ten opzichte van de grond) naar de lak, en dan even experimenteren op welke afstand je het beste kleine verschillen kunt zien. Dit is ook een stukje kijktechniek wat je gewoon langzamerhand leert, en waar je heel veel kunt zien.

Een voorbeeld wat je met die manier van kijken kunt: ooit een collega gehad, die mijn oordeel kwam vragen over een coating die hij had aangebracht. Op basis van reflectie van TL-licht gaf ik hem een geschatte laagdikte die de helft was, van wat hij mij vooraf vertelde. Na een half uur meten in speciaal apparaat, bleek de laagdikte die ik noemde binnen 5 nm (10%) nauwkeurig (1nm = 0,001 micron).

Marcel1973

Detailing guru
Tester of Bling
9 mei 2016
2.767
178
46
Nuland
Oh nee toch... ook nog een geodriehoek gebruiken bij het detailen. :scream:
Nee hoor, geintje @Cordoba, goede uitleg. Komt aardig overheen met hoe ik het ook doe idd.

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
10.630
178
30
Leersum (Utrecht)
De 915 is een simpele wax qua gebruik, net als de 845/476S. ;) Zelf bij te dik smeren is het nog niet meteen een drama. (redelijke wijs)

De enige druk die ik zet is genoeg druk om de pad op de lak te houden. Lekker aaien! :p Lekker blijven doorsmeren tot het flinterdun verspreid is.

Op donkere kleuren is het juist makkelijk omdat je meer contrast hebt. Een wax flinterdun smeren op een lichte kleur, dat is pas kl*te.

• Leuk
Reactions: Quincy

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
862
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
Toen ik de eerste keer Votex gebruikte op een zilvergrijze auto, ging ik de mist in. Veel te dik gesmeerd en veel te lang laten curen. Bijna niet meer weg te krijgen.

Nu smeer ik het heel dun, laat ik het kort curen en werk paneel voor paneel. En soms een tweede keer op dezelfde manier.

Op donkere auto's kies ik al een eigenlijk alleen nog maar voor Supernatural 2.0.