• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graphene al gebruikt?

@M3fan nu het lekker geregend heeft parelt het wel leuk op het dak en motorkap.
Wat Cordoba zegt is geen slecht idee. Even de Graphene bewaren voor de warmere dagen.
Volgende keer toch nog dunner proberen te smeren.
Hoe doen jullie dat op een donkere auto zo dun smeren? Ik vind het moeilijk te zien namelijk.
Hoeveel druk oefenen jullie uit bij het insmeren?

Hoe is het verwerken van Colli 915 ten opzichte van 845?
 
Weinig of geen druk bij smeren, alleen als ik een pad door de wax pot haal om wax op de pad te krijgen, gebruik ik wat druk. Het kijken is ook een kwestie van oefening en ervaring (weten hoe je moet kijken). Om kleine verschillen te kunnen zien, kijk je via reflectie in de lak naar de lichtbron. Dus als de zon links van de auto aan de hemel staat, ga je rechts van de auto staan om scherend over het lakoppervlak richting lichtbron te kijken. Uitgaand van een vlak oppervlak zoals motorkap, dak, koffer van een sedan, kijk je onder een hoek van maximaal zo'n 30 graden (ten opzichte van de grond) naar de lak, en dan even experimenteren op welke afstand je het beste kleine verschillen kunt zien. Dit is ook een stukje kijktechniek wat je gewoon langzamerhand leert, en waar je heel veel kunt zien.

Een voorbeeld wat je met die manier van kijken kunt: ooit een collega gehad, die mijn oordeel kwam vragen over een coating die hij had aangebracht. Op basis van reflectie van TL-licht gaf ik hem een geschatte laagdikte die de helft was, van wat hij mij vooraf vertelde. Na een half uur meten in speciaal apparaat, bleek de laagdikte die ik noemde binnen 5 nm (10%) nauwkeurig (1nm = 0,001 micron).
 
Oh nee toch... ook nog een geodriehoek gebruiken bij het detailen. :scream:
Nee hoor, geintje @Cordoba, goede uitleg. Komt aardig overheen met hoe ik het ook doe idd.
 
De 915 is een simpele wax qua gebruik, net als de 845/476S. ;) Zelf bij te dik smeren is het nog niet meteen een drama. (redelijke wijs)

De enige druk die ik zet is genoeg druk om de pad op de lak te houden. Lekker aaien! :p Lekker blijven doorsmeren tot het flinterdun verspreid is.

Op donkere kleuren is het juist makkelijk omdat je meer contrast hebt. Een wax flinterdun smeren op een lichte kleur, dat is pas kl*te.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Toen ik de eerste keer Votex gebruikte op een zilvergrijze auto, ging ik de mist in. Veel te dik gesmeerd en veel te lang laten curen. Bijna niet meer weg te krijgen.

Nu smeer ik het heel dun, laat ik het kort curen en werk paneel voor paneel. En soms een tweede keer op dezelfde manier.

Op donkere auto's kies ik al een eigenlijk alleen nog maar voor Supernatural 2.0.
 
Ik heb een filmpje gevonden:


Ik weet niet wat ik er van moet vinden, mij overtuigd het niet echt. Wat vinden jullie?
 
Vandaag waxaddict graphene voor het eerst gebruikt. Ben het eens met de eerdere commentaren; het is niet de makkelijkste qua verwerking. Ter indicatie heb zowel signature21 en subzero van hetzelfde merk. Die zijn vele malen makkelijker in gebruik dan deze wax.

Auto is weer een plaatje maar de stopwatch in combinatie met dun opsmeren is zeker noodzakelijk. Zelfs dan flink moeten poetsen na de swipe test zoals hierboven regelmatig al aangegeven.

Nu afwachten of de extra inzet het waard is, vermoed dat ik toch geneigd ben waarschijnlijk terug te grijpen naar de andere waxaddict waxen.
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
Vanochtend mooie dauw op de auto die na een korte rit erg mooi van de auto ‘afvloog’. Auto heeft nu een mooie diepe kleur/glans dus voor nu wel een goed resultaat na arbeid. Zal proberen wat foto’s te posten als het volgende week gaat regenen tbv beading...
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
De Graphene kan idd een bitch zijn om te verwerken maar het resultaat is erg mooi. Je moet echt geconcentreerd aan de gang met de wax anders bijt hij je in je r@@t. Flinterdun en de juiste timing is essentieel. Voor mij juist de uitdaging en de lol van het detailen (als het te makkelijk gaat dan is het ook weer niet leuk). Ik hoop binnenkort weer de auto te kunnen doen aangezien het werk het op dit moment niet toelaat. Dan gaat hij weer in de Graphene (of Vortex)
 
  • Leuk
Reactions: Gilster
@marcovanderniet klopt, het is zeker geen makkelijk ‘doe ik even’ product. Ben nu benieuwd of de extra inzet zich uit gaat betalen :laughing:. Zoals gemeld in een ander topic stond de auto er uiteindelijk mooi bij gister (en nu zeker ook)...

7EEB680B-3147-447A-86A9-98AE6A4B6D10.jpeg

96DE4A57-1F2A-412C-AF65-522FA737E052.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: marcovanderniet
Helemaal mee eens! Ik heb dan de luxe dat ik wel in een garage kan werken, maar als ik een WA was aanbreng time ik het eerste paneel tot ik een fijne cure tijd heb, daarna kun je dan vrij vlot de hele auto waxen. Als ik detail met de deuren lekker open voor de ventilatie, dan gaan ze tijdens het waxen wel dicht, want zoals WA zelf op de pot al aangeeft, temperatuur en met name luchtstroming langs de auto, maken echt het verschil.
Als vuistregel pak ik net als eerder vermeld ook de helft van de aangegeven tijd om de eerste swipetest te doen.

Graphene en de Beta wax die daarvoor uitgebracht werd, zijn in mijn ogen wel de makkelijkst verwerkbare WA waxen. Qua standtijd is Vortex tot nu toe echter wel mijn favoriet.
 
Ik heb em ondertussen ook in huis en het zal mij benieuwen of ie nou echt zo lastig spul is (het zou mij verbazen) om af te nemen.
 
In dit topic veel gelezen over het (on)gemak van het aanbrengen van deze wax. Maar wat zijn jullie bevindingen qua sheeting/beading, glans en standtijd t.o.v. de 915 of the supernatural 2.0?
 
Tja wat is ongemak? Als je per paneel werkt in een stabiele omgeving zonder hoge temperaturen (kan ook buiten zijn) zie ik het issue niet.
In het algemeen vind ik de Waxaddict waxen wat meer sealent achtige eigenschappen hebben:
-Hydrofobische gedrag is vaak net wat beter. Zeker bij Sio2 varianten
-Standtijd verschilt onderling maar zeker de Sio2 varianten zullen net wat langer aanwezig zijn op de lak.
-De eigenschap om vuil af te stoten is ook prettig.
-Waxaddict waxen kunnen wel eens wat nazweten
Supernatural en 915 :
-Net wat warmere/mooiere glans
-no nonsense waxen
 
  • Leuk
Reactions: advanced
Heeft iemand de Graphene al gebruikt?
Ik wilde dolgraag, het weer was er ook naar maar moet mijn partner verzorgen.
Hallo, Ik ben op zoek naar : Graphene spray coating van 303, maar vind dit niet terug in het gamma van Carclean. Ik heb geprobeerd een email te sturen, maar hun e-mail-adres werkt niet.