• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graphene al gebruikt?

WimWerf

Detailing trainee
28 jul 2019
57
40
Heeft iemand de Graphene al gebruikt?
Ik wilde dolgraag, het weer was er ook naar maar moet mijn partner verzorgen.
 
Ik ben ook wel benieuwd. Zag gisteren een video die meer in het algemeen over de mogelijkheden ging, hoe het gemaakt wordt, hoe sterk het is... In principe kun je met een laag die slechts 1 molecule dik is al een perfecte beschermlaag bouwen. Het is best wel indrukwekkend. Als ze er inderdaad in geslaagd zijn hier een wax/coating van te maken verwacht ik er wel grote dingen van.

Voor de liefhebber (niet gericht op auto's, puur op de technologie zelf):
 
Graphene zal zeker geen slechte wax zijn maar volgens Waxaddict is Vortex nog steeds hun topper.
Ik begreep wel dat de beta versies van Graphene qua verwerking het erg goed deed al vind ik kudos ,vortex ,Quartz ook niet verkeerd op dat vlak.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Graphene is de meest recente nanotechnologie (volgens Google) Het is dan ook niet gek als het in de Graphene wax zou zitten. Ik wist niet beter dan dat het er niet in zou zitten.

Zou idd een vreemde naam zijn voor een wax zonder graphene. Beetje het zelfde als beadmaker.

Overigens, ik heb de vraag nog niet gesteld aan WA.

Misschien weet @Dibbuz wat er in allemaal in dat potje geroerd is?
 
  • Leuk
Reactions: Wide-O
Wat er allemaal in de pot zit, is en blijft er bedrijfsgeheim ;)

Ik heb het toen al eens gevraagd aan Richard bij het maken van m'n "eigen" club wax. Zelfs het lettertype is en blijft een 'trade secret'.
 
Je kan toch zeggen dat bij je nieuwste wax, genaamd Graphene, of er graphene in zit. Ook niet geloofwaardig dan om je te verhullen...
 
  • Leuk
Reactions: Brad
<trekt zich lanzaam achterwaarts terug uit de discussie> :D Was helemaal niet de bedoeling om te stoken of zo, het was een echt misverstand van mijn kant. Gevoed door een artikel of video (dat geheugen...) waar voorspeld werd dat grafeen de nieuwe SiO2 zou worden rond 2020 - dus toen ik die naam zag dacht ik "aha!".
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Net even snel de auto gewassen en droog gemaakt. Daarna de auto gedaan met Prep.
Daarna deel voor deel de auto gedaan met Graphene. Hem zo dun mogelijk opgezet waar ik soms goed moest kijken of er wel wat zat.
Beetje lastig met een donkere auto. Elk deel de swipe test gedaan en vervolgens, wanneer het goed was, uitgepoetst.
Hij is toch een stuk pittiger uitpoetsen dan de Colli 845. Dan wordt er gezegd dat het een makkelijke uit te poetsen wax is.
Maar goed dat ik deze heb ipv de moeilijkere varianten.
Nu zien hoe de wax zich houd.
In ieder geval een heerlijk schone auto :)
 
Colli is een allemans vriend, e ht dummyproof, de WA waxen vergen vaak wat meer gewenning, maar na een eerste keer...
Ik halveer vaak de cure tijd en ga dan kijken hoe het eerste paneel zich houdt. Dat is leidraad voor de overige panelen (met stopwatch erbij).
 
Ik ben toch niet heel blij met de Graphene wax. Wat een draak om uit te poetsen. Motorkap en dak gedaan. Was er helemaal klaar mee.
Eerst auto gewassen. Lak met prep gedaan. Daarna de wax zo dun opgezet dat ik tegen de zon en reflectie in kon zien. De wax in rechte banen opgezet.
De wax even de tijd gegeven. Swipetest gedaan waarbij ik toch enige kracht met mn vinger een streep kon trekken in de resterende wax sporen. Ik moest echt veel kracht zetten om dit met een doek uit te poetsen.
Echt niet leuk poetsen zo.
Hoort dit zo te gaan met de WA waxen?
Wat doe ik nou fout?
Kom aub niet aan met de stand vd maan stond niet goed, of het was te koud of iets anders gemiereneuk.
Een wax moet toch gewoon relatief makkelijk uit te poetsen zijn.
 
Ben bang dat deze WA wax ook weer zo’n pain in the *ss is om uit te poetsen / af te nemen..

Heb lang getwijfeld om hem toen ook te kopen, maar als ik het zo lees, hoef ik daar geen spijt van te hebben.

@WimWerf balen dat je nu al twee keer deze ervaring hebt. Zou het niet kunnen komen omdat er een relatief hogen luchtvochtigheid is?
Dat zou voor mij nog een verklaring zijn, je hebt toch wel dermate veel ervaring met detailen dat afnemen niet het grootste probleem is
 
Geen idee. Ben niet van plan het KNMI te bellen om te vragen of het droog blijft en wat de luchtvochtigheid, windrichting, luchtdruk etc te is.