• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Graphene al gebruikt?

Toch ben ik bang dat er te dik gesmeerd is zeker de laatste 2 waxen (Kudos en Vortex) smeren bizar ver (1 draai= meerdere panelen) uit maar zijn ook echt super easy om af te nemen.
-De truc is om net zo lang te blijven smeren tot de Wax pad echt niks meer af geeft en dan pas nieuwe wax te pakken uit de pot.
-Begin in het midden van een paneel en werk naar de randen toe om te voorkomen dat je daar te dik gaat.
-Daar waar je start met smeren heb ik zelf de neiging om te dik te gaan dus werk dat deel goed uit.
-ik trek weleens een streep over de motorkap om dat vervolgens uit te waaieren.
-Begin op bv de motorkap en als je daarmee klaar bent (en dus de pad minder Wax bevat) pak je ook gelijk de deurstijlen mee of een ander klein paneel.
-Werk per paneel en doe slechts meerdere panelen tegelijkertijd als je de Wax een beetje “door” hebt.

Zelf heb ik nooit moeite met het merk gehad maar als Waxaddict je niet ligt kun je ook eens proberen:
-Surf city barrier reed wax (die is na een week curen nog goed uit te poetsen denk ik...)
-Collinite blijft een winnaar
-Angelwax Enigma = niet de goedkoopste maar bevalt mij ook wel.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Geen idee. Ben niet van plan het KNMI te bellen om te vragen of het droog blijft en wat de luchtvochtigheid, windrichting, luchtdruk etc te is.

Goh, je geeft hierboven aan dat je geen “gemiereneuk” antwoord verwacht, maar je reactie schaar ik daar wel onder. Ik probeer met je mee te denken, maar een dergelijke reactie zal me de volgende keer wel doen nadenken. Succes met je Graphene, hoop dat je hem snel onder de knie hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Rednose en Quantoxx
Geen problemen met de wax. Hij is wel wat gevoelig voor een koude omgeving. Ik heb hem in de garage opgebracht waar het constant 19 graden is. Net gepolijst en met prep afgenomen dus de lak was zelf ook wat warm.

Buiten in een koude omgeving +10 graden was hij wat chagrijnig vergeleken met de warmere omgeving.

Flinterdun opbrengen. De eerste keer dat ik een Waxaddict opbracht dacht ik eerst dat ik niks aan het opsmeren was.

Tot nu toe zeer tevreden zonder gedoe.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb van WA alleen de Quartz en Vitreo Dutch gebruikt, maar ik kon er ook niet goed mee overweg. Ik moet er meer mee oefenen. :p Nóg dunner + curetijd in de peiling houden smeren was mijn eerste idee.

De wax even de tijd gegeven. Swipetest gedaan waarbij ik toch enige kracht met mn vinger een streep kon trekken in de resterende wax sporen. Ik moest echt veel kracht zetten om dit met een doek uit te poetsen.

Dan is de wax toch te ver gecured? Of bedoel je dat je regelmatig een swipe-testje deed en plotseling de wax te ver gecured was?
 
Mijn reactie was niet om jou aan te vallen hoor. Excuus als het zo over komt. Ik denk zelf dat wanneer een wax zo gevoelig is voor al dat soort weersinvloeden, dat het dan niet een gebruiksvriendelijke wax is.

Goh, je geeft hierboven aan dat je geen “gemiereneuk” antwoord verwacht, maar je reactie schaar ik daar wel onder. Ik probeer met je mee te denken, maar een dergelijke reactie zal me de volgende keer wel doen nadenken. Succes met je Graphene, hoop dat je hem snel onder de knie hebt.
 
Volledig eens met @Ric325i.
Ik schaar het, absoluut niet lullig bedoeld, onder een gevorderden wax. Het vergt wat ervaring, geduld en klein beetje kennis.

Door vaker te oefenen, komt het vanzelf goed.
 
Ik heb nou eenmaal niet de luxe van een garage waar het warm is. Moet het helaas buiten doen. Als het voor mij droog is dan is het voor mij de mogelijkheid om te poetsen.
Moet ik nou echt een stopwatch aanzetten voor een wax? Ik merkte met de swipetest dat ik met mijn vinger gewoon druk moest zetten om een streep te zetten. Dit terwijl de cure tijd nog niet eens op 5min stond.
Ik haalde met Colli 845 mooie resultaten. Ik was gewoon erg benieuwd wat een high end wax nou nog mooier, langer, beter of weet Ik veel wat zou brengen. Daarom heb ik met de feestdagen mezelf zo'n presentje gedaan.
Tot nu toe geeft het me een veel betere workout.
Er wordt gezegd "nog dunner opsmeren"? Ik kon het tegen het licht nog net zien op mijn lak.
Tot nu toe een teleurstellend gevoel er aan over voor veel geld helaas.
 
Toch denk ik dat je de wax gewoon langer moet laten zitten. Het gene wat de wax smeer baar maakt gaat eruit door het curen.
Probeer dat eens. Je merkt snel genoeg als het goed droog is dat je het uit kan wrijven.
 
Mijn reactie was niet om jou aan te vallen hoor. Excuus als het zo over komt. Ik denk zelf dat wanneer een wax zo gevoelig is voor al dat soort weersinvloeden, dat het dan niet een gebruiksvriendelijke wax is.

Zo kwam het wel op mij over, maar prima zo.. zand erover ;)
Dat was ook precies wat ik ermee bedoelde aan te geven, ik zit in dezelfde positie als jij, gelukkig heb ik dan wel een grote carport tot mijn beschikking
 
@ferryed30 - Zover ik begreep was de wax al te ver gecured.

@WimWerf - Ik gebruikte ook lange tijd Collinites en de rage omtrent WA was mij een raadsel. Ik kon toen de Vitreo tegen een lage prijs aanschaffen i.p.v. de Collinite - 915.

Mijn eerste ervaringen met de Vitreo was ook bijna hetzelfde als bij jou. Ik smeerde het flinterdun en deed regelmatig een swipetestje. Curetijden liepen enorm uit elkaar en zelfs nadat ik een brandschone streep kon trekken tijdens een swipetest, leek ik bij het afnemen vettigheid in de rondte te smeren. (Nadien goed zichtbaar)

Mijn eerste conclusie; Overhyped spul, geef mij maar GoodOld Collinite.
Mijn volgende conclusie; Volgende keer nóg dunner en dus systematisch aanbrengen. Regelmatig een swipetest doen. Met meerdere schone doeken afnemen.

Ik ben ook nog niet overtuigd, dus aankomende zomer ga ik de Vitreo weer eens goed proberen.
 
Ik heb nou eenmaal niet de luxe van een garage waar het warm is. Moet het helaas buiten doen. Als het voor mij droog is dan is het voor mij de mogelijkheid om te poetsen.
Moet ik nou echt een stopwatch aanzetten voor een wax? Ik merkte met de swipetest dat ik met mijn vinger gewoon druk moest zetten om een streep te zetten. Dit terwijl de cure tijd nog niet eens op 5min stond.
Ik haalde met Colli 845 mooie resultaten. Ik was gewoon erg benieuwd wat een high end wax nou nog mooier, langer, beter of weet Ik veel wat zou brengen. Daarom heb ik met de feestdagen mezelf zo'n presentje gedaan.
Tot nu toe geeft het me een veel betere workout.
Er wordt gezegd "nog dunner opsmeren"? Ik kon het tegen het licht nog net zien op mijn lak.
Tot nu toe een teleurstellend gevoel er aan over voor veel geld helaas.
Ik sta ook niet altijd in een garage en dat hoeft niet uit te maken maar in de middag staat de zon in mijn geval aan de voorkant en dus doe ik vaak dag 1 voorbereiding/polijsten en dag 2 in de ochtend wassen ontvetten en waxen. Dan sta ik niet in de volle zon.
Ik gebruik zelf zo goed als alleen nog maar ceramische/sio2 waxen omdat de standtijd vaak net wat beter is.
Qua glans vind ik Waxaddict nou niet zoveel meer brengen als vergelijkbare waxen maar het hydrofobische gedrag en standtijd vind ik wel vaak beter. Ik denk dat je de oplossing moet zoeken in of het toch dunner opzetten en de curetijd beter in de gaten houden.
Waxaddict show Wax was er wel 1 waar ik aan moest wennen (nazweten) want die was zo olierijk dat ik die oliën maar bleef verdelen maar eenmaal uitgewreven gaf ie wel echt een enorme glans!
Echter vind ik standtijd en zelfreinigende/hydrofobische eigenschappen tegenwoordig belangrijker als een superglans.
 
Laatst bewerkt:
De eerste keer heb ik ook ontzettend lopen harken. Wat een ramp.
Daarna de tijd genomen. Niet “het laatste stapje” maar de “kers op de taart” instelling. Of te wel “hier deed ik de eerdere stappen nu voor”.

Indertijd diverse tips gekregen en geprobeerd. Nu gaat het goed.
Wat ik nu doe, is eerst maar eens de helft van de curetijd pakken en kijken hoe het gaat. Langzaam cure tijd verhogen, totdat het naar mijn wens is. Allemaal nog op een paneeltje. Ik houd de tijd bij met een stopwatch. En als het naar m’n zin is, kijk ik hoeveel tijd er op de stopwatch staat. Noem het maar een testspot.
En dan begin ik pas met waxen. Waar je normaal misschien met dak of motorkap begint, ik start met m’n testspot op het achterpaneel.

Oefening baart kunst, maar om te stellen dat WA overhyped is... totale bs. Ik lees dat vaker, maar dat vind ik echt complete onzin. Het verwerkt misschien niet zo makkelijk als een Colli of Surf City, en lijkt daardoor meer op de Fusso dark coat gen 1. Daar kan ik dan weer wel mee over weg. Maar als ik de DDJ Black Velvet neem... ik kan er niets mee worden. Oftewel, eens en nooit weer.

Kortom, het ligt je of het ligt je niet. Oefenen en als het niet wil lukken, lekker verkopen dan.
 
@Marcel1973 - Ho Ho, dat het overhyped is, dat was mijn idee er tóen bij. ;) Flink duurdere waxen, iedereen had het er over en had minstens een potje of twee ervan staan, maar het was een flinke bummer voor mij. (Dun smeren, swipetestje en klaar... Zo makkelijk was het blijkbaar niet na enkele pogingen)

Maar juist om die redenen moet het wel gewoon goed spul zijn, vandaar mijn latere conclusie; Oefenen. :)
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ooooh, op die fiets!

Ik zie op dit forum WA regelmatig voorbij komen. (Veelal als verzameling, maar soms ook in gebruik :p )

Bij de mensen waar ik het vaker zie, daar durf ik wel van te zeggen dat zij hun weg wel kennen in de detailing en dus ligt het in mijn geval aan de gebruiker en niet het product. ;)
 
@WimWerf : ik snap je frustratie.
Je bent zoals velen hier aangeven niet de enige die wat problemen ondervond met de eerste keer een WA wax te smeren.
Ook ik wou eens een iets meer "high-end" wax smeren en ik had gekozen voor de Quartz. De eerste keer heb ik eigenlijk ook héél hard de wax moeten uitpoetsen. Naderhand kwam het zėėr waarschijnlijk door toch nog te dik te hebben gesmeerd. Nu, ik zeg niet dat dit per se bij jou ook het geval was.

De beleving bij een wax smeren is ook belangrijk. De kers op de taart, na het vele voorbereidingswerk. Dan wil je een leuk einde van je detail door een mooie vlotte wax te smeren, lekker vlot af te nemen en je werk eindelijk te kunnen bewonderen.

Ik zou zeggen, geef het niet op. Probeer het nog een keer. Ik vermoed dat bij de WA waxen de weersomstandigheden toch een belangrijkere rol spelen dan bij de Collinites waxen. Ook ik heb geen toegang tot een garage en moet ook gewoon buiten detailen. Dat mag eigenlijk geen excuus zijn om tot een mooi resultaat te komen vind ik.

Toen ik de beading en sheeting zag van de Quartz was ik het moeilijke uitbuffen allang vergeten. Ik genoot van het resultaat en om de bescherming te zien op de wagen.
Dat is toch wat telt niet?