• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

grid guard aanpassen?

Dacht aan wheelbrush oid, uiteraard géén gamma-autowasborstel-voor op de tuinslang.
Andere wagen...hmmmm, pics please :)
 
mk-us zei:
Dacht aan wheelbrush oid, uiteraard géén gamma-autowasborstel-voor op de tuinslang.
Andere wagen...hmmmm, pics please :)

Je hebt me toch op wat ideeen gebracht en heb het uitgevoerd wat de borstels en dergelijke. Plus de pic van de andere wagen.

GroteFoto-GUCUHRXQ.jpg


GroteFoto-H83T8KDR.jpg



weer wat later nog wat stickers geplakt:

GroteFoto-NL8GDBM3.jpg



De detailkar

GroteFoto-FNHSD7VM.jpg


GroteFoto-JKS4AFBN.jpg
 
HLE-99 zei:
Je hebt me toch op wat ideeen gebracht en heb het uitgevoerd wat de borstels en dergelijke. Plus de pic van de andere wagen.
Kijk, dat bedoel ik dus !

Boink, wat een verzameling8-()) Wel netjes zo bijeen.
Ruimtegebrek van de vorige padwasher-eigenaar is no problemo voor jou zo te zien, wat een mazzelaar :)

Wellicht nog een paar kleine tips:
1) mocht je buiten aan het detailen zijn en je wilt je karrten verplekken: zou een klein opstaand randje op snelbinder om die andere wagen maken zodat er niks pardoes vanaf valt tijdens het vervoer.
( zoals bij rode gereedschapkar waarop die boortjes liggen, maar dan net ff wat hoger )

2)Haakje aan de ene, oogje aan de ander en als treinstel achter elkaar in 1 klap ver verplekken ( scheelt je weer een loopje )

3) afvalbakje oid aan de zijkant monteren, kan je bij eventueel puinruimen in de auto het meteen kwijt


P.S. sorry voor het off-topic gaan mensen:-"
 
Ook nu weer netjes naar suggesties geluisterd en er mijn voordeel mee gedaan. Maar omdat het best wel off topic begint te raken maar even een linkje: Klikt u maar.
 
Nergens :p

Kwestie van de 4 platte randjes van de Grit Guard iets schuin afsnijden met een Stanleymes.

Daarna met gepast geweld de Grit Guard in de emmer persen door bijvoorbeeld met je voet. Enig nadeel is dat de Grit Guard vast zit op de bodem en niet of met veel moeite los te maken is.

Voor de werking is dat geen probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je de stukken wegsnijd , misschien erna proberen met een bandschuurmachine de rand wat dunner te maken , is ie toch wat smaller zou ik denken (wel afbouwen tot je rand terug fijn is )
 
Die grittguards kun je gewoon voor elke emmer passend maken. Ik heb zelf 1 hele rand weg geknipt zodat ze passen in mijn 12liter emmers.;)
 
mk-us zei:
12 liter emmer + gritguard is helemaal weinig ruimte om met de mitt in de emmer te soppen denk ik zo
Nee hoor! De grittguards nemen misschien een kwart of een derde van de emmers in beslag. En daarnaast heb ik maar een klein autootje:-b . ...............Ik verbruik amper sop met het wassen van de lak.
 
Knippen met kniptang lijkt me het handigste. Heb je dat niet, let dan op dat je de plastic splintertjes wegschuurt met fijn schuurpapier.
 
Vandaag voor het eerst gaan wassen met de emmers. Na gebruik de emmers grondig uitgespoeld, maar er blijft behoorlijk veel vuil verborgen zitten achter/onder/tussen de GG's dus ik zou ze er zeker uithalen.

Helaas is er wel 1 deksel gesneuveld. Je moet eerst de rand van de deksel eraf scheuren alvorens je je emmer ermee afsluit. Die rand is compleet nutteloos dus.
 
Ik vraag me af hoe groot de toegevoegde waarde van een Grit Guard combinatie nog is als wasemmer.

Momenteel gebruik ik nog gewoon 2 emmers zonder GG, ik vervang het water in de spoelemmer wel héél regelmatig, misschien te snel maar liever wat te veel dan te weinig, en mijn wasemmer blijft toch wel heel erg schoon.
Ik zou me nu een Grid Guard emmer + Grid Guard willen aanschaffen voor de spoelemmer maar als wasemmer zou ik het gewoon houden bij mijn huidige emmer.

Is 19l als wasemmer ook niet erg veel voor 1 auto, ik gebruik nu maar ongeveer de helft. Dubbel zoveel water betekent dan ook dubbel zoveel shampoo, dus dat lijkt me toch een beetje verspilling?
 
Liever dubbel water + dubbel shampoo verbruiken dan een zooitje swirls erbij hebben en dan de hele rataplan aan polijsten...

Gebruik gewoon een goede geconcentreerde shampoo, dan valt het qua verbuik/kosten ook wel mee.
 
Ik heb 3 emmers, alle 3 een gritguard en andere kleur.

2 voor het koetswerk, 1 voor de velgen..

Ik moet zeggen dat mijn water in de emmer met water en shampoo na het wassen nog altijd even proper is als bij het vullen aan de kraan.
Ik kom met 10l juist toe voor een middelgrote wagen... :)
 
NHke zei:
Ik heb 3 emmers, alle 3 een gritguard en andere kleur.

2 voor het koetswerk, 1 voor de velgen..

Ik moet zeggen dat mijn water in de emmer met water en shampoo na het wassen nog altijd even proper is als bij het vullen aan de kraan.
Ik kom met 10l juist toe voor een middelgrote wagen... :)
Bedoel je dat je die 3 GG emmers als spoelemmer gebruikt en een "gewone" emmer (10l) als wasemmer of gebruik je voor het koetswerk een GG in je spoel- en wasemmer? En vul je in dat geval die wasemmer dan maar met 10l?

Met mijn 11l wasemmer kom ik net toe voor mijn V50, de S40 "verbruikt" iets minder sop.
Mijn spoelwater daarentegen, die emmer(s) worden wel heel dikwijls ververst tijdens het wassen. Ik gebruik per velg al minimaal 1 spoelemmer, meestal 2 dus dat zijn al 8 emmers (ongeveer 80l) voor alleen de velgen. 't is regenwater, dus de prijs van dat water valt best mee, alleen de electriciteit voor de pomp eigenlijk.

Soit, ik zie wel een voordeel om wat meer zeepwater in de wasemmer te hebben op het einde, moest er toch nog wat vuil in de emmer zitten (wat je niet noodzakelijk ziet) en je gaat op het einde ongeveer tot de bodem van de emmer zit dat beetje vuil wel in je mitt ... soit mijn vraag was eigenlijk vooral, is er nog wel een toegevoegde waarde om ook de wasemmer van een GG te voorzien?
 
Kleine zei:
Bedoel je dat je die 3 GG emmers als spoelemmer gebruikt en een "gewone" emmer (10l) als wasemmer of gebruik je voor het koetswerk een GG in je spoel- en wasemmer? En vul je in dat geval die wasemmer dan maar met 10l?

Met mijn 11l wasemmer kom ik net toe voor mijn V50, de S40 "verbruikt" iets minder sop.
Mijn spoelwater daarentegen, die emmer(s) worden wel heel dikwijls ververst tijdens het wassen. Ik gebruik per velg al minimaal 1 spoelemmer, meestal 2 dus dat zijn al 8 emmers (ongeveer 80l) voor alleen de velgen. 't is regenwater, dus de prijs van dat water valt best mee, alleen de electriciteit voor de pomp eigenlijk.

Soit, ik zie wel een voordeel om wat meer zeepwater in de wasemmer te hebben op het einde, moest er toch nog wat vuil in de emmer zitten (wat je niet noodzakelijk ziet) en je gaat op het einde ongeveer tot de bodem van de emmer zit dat beetje vuil wel in je mitt ... soit mijn vraag was eigenlijk vooral, is er nog wel een toegevoegde waarde om ook de wasemmer van een GG te voorzien?

Ik gebruik één emmer met GG met shampoo en warm water, en één emmer met GG voor het spoelwater. In de andere zit ook nog een sopje voor de velgen , maar deze zijn meestal niet zo smerig meer na het bewerken met velgenreiginger/HD :)

Ik heb liever een GG in beide emmers, zo verklein je de kans op swirls nog eens :)