Beidenbassochist zei:gebruik je zo'n gritguard nu in je spoelemmer of in je emmer met sop?? of in beide.
mk-us zei:Dacht aan wheelbrush oid, uiteraard géén gamma-autowasborstel-voor op de tuinslang.
Andere wagen...hmmmm, pics please
Kijk, dat bedoel ik dus !HLE-99 zei:Je hebt me toch op wat ideeen gebracht en heb het uitgevoerd wat de borstels en dergelijke. Plus de pic van de andere wagen.
Nee hoor! De grittguards nemen misschien een kwart of een derde van de emmers in beslag. En daarnaast heb ik maar een klein autootje:-b . ...............Ik verbruik amper sop met het wassen van de lak.mk-us zei:12 liter emmer + gritguard is helemaal weinig ruimte om met de mitt in de emmer te soppen denk ik zo
Bedoel je dat je die 3 GG emmers als spoelemmer gebruikt en een "gewone" emmer (10l) als wasemmer of gebruik je voor het koetswerk een GG in je spoel- en wasemmer? En vul je in dat geval die wasemmer dan maar met 10l?NHke zei:Ik heb 3 emmers, alle 3 een gritguard en andere kleur.
2 voor het koetswerk, 1 voor de velgen..
Ik moet zeggen dat mijn water in de emmer met water en shampoo na het wassen nog altijd even proper is als bij het vullen aan de kraan.
Ik kom met 10l juist toe voor een middelgrote wagen...
Kleine zei:Bedoel je dat je die 3 GG emmers als spoelemmer gebruikt en een "gewone" emmer (10l) als wasemmer of gebruik je voor het koetswerk een GG in je spoel- en wasemmer? En vul je in dat geval die wasemmer dan maar met 10l?
Met mijn 11l wasemmer kom ik net toe voor mijn V50, de S40 "verbruikt" iets minder sop.
Mijn spoelwater daarentegen, die emmer(s) worden wel heel dikwijls ververst tijdens het wassen. Ik gebruik per velg al minimaal 1 spoelemmer, meestal 2 dus dat zijn al 8 emmers (ongeveer 80l) voor alleen de velgen. 't is regenwater, dus de prijs van dat water valt best mee, alleen de electriciteit voor de pomp eigenlijk.
Soit, ik zie wel een voordeel om wat meer zeepwater in de wasemmer te hebben op het einde, moest er toch nog wat vuil in de emmer zitten (wat je niet noodzakelijk ziet) en je gaat op het einde ongeveer tot de bodem van de emmer zit dat beetje vuil wel in je mitt ... soit mijn vraag was eigenlijk vooral, is er nog wel een toegevoegde waarde om ook de wasemmer van een GG te voorzien?