• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Grove aluminium velgen onderhouden

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.989
193
47
Den Haag
Naar aanleiding van DIT topic, heb ik die plannen even in de koelkast gezet.

Het probleem met de velgen is dat deze grof van structuur zijn, met het in de wax (PB Wheel Sealent) zetten ervan, blijft er veel in de porieën zitten wat ik niet weggepoetst krijg.
Er zit een roze-ige gloed over de velgen heen, dat ziet er niet uit... ]-0

Ik breng de wax aan met de vingers en voor in de hoekjes gebruik ik de LC Foam on a stick.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Iemand nog een suggestie voor een wax die:
- makkelijk aan te brengen is
- geen kleurtje achterlaat
- lange standtijd
- vloeibaar

In ieder geval géén wax in een sprayvorm, dat wordt niets met het oogpunt op de schijfremmen en banden.
 
Wat jij nodig hebt is een spray-sealant ,laat geen resten achter ,gewoon opspuiten en wegvegen.. En een goede stand tijd + veel minder werk. Gewoon op een doek spuiten en vegen.

Dodo Red Mist..
 
@ Marcel,

Zijn inderdaad de velgen van een snor. Ik maak ze goed schoon en zet ze in de collinite #845. Voor de hoekjes gebruik ik een oude tandenborstel ;)