• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon cancoat

Luukkkie

Detailing trainee
6 apr 2018
40
33
30
Beste mede detailers,

Ik heb een vraag met betrekking tot Gyeon Cancoat. Ik heb deze een kleine 2.5 maand geleden aangebracht en nu is de sheeting onder aan de dorpels vrijwijl nihil zelfs na het wassen van de auto. Nu dacht ik dat er een fout gemaakt was met het aanbrengen dus heb ik het eraf gepolijst en 3x ontvet met Gyeon prep om er zeker van te zijn dat er geen oliën meer achter gebleven waren en dus hierna opnieuw cancoat aangebracht. Nu is dit weer 5 weken geleden en is weer de sheeting minimaal zelfs weer na het wassen op de eerder genoemde plek (beading is wel nog aanwezig) heeft iemand een idee hoe dit komt?

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Dat is apart! De voorkant, onderkant en achterklep hebben natuurlijk wel veel te lijden.
Zelf heb ik t nog niet mee gemaakt. Niet met Cancoat, niet met Prime.

Ik heb Cancoat toen wel in 2 lagen aangebracht...
 
Misschien ook wel handig om te vermelden dat ik 5 pufjes op een bordi deed en hiermee dan 1 van de 4 dorpels behandeld heb, nu zijn deze op mijn Peugeot klein dus ik heb dan ook niet het idee dat ik te weinig product gebruikt heb.
 
Ik druppel gewoon wat op een Gyeon Suède doekje dmv een Gyeon Applicator. En verdeel het op deze manier.
Gaat altijd goed. Ook op mijn Peugeot ;)

14b7f928bf79cae447a5711a5c2567e0.jpg
 
Ik kan me er wel in vinden, de oppervlakte achter je voorwielen vangen het meeste zout en bende, waardoor de beading weg valt.

Ik heb ook wel eens gezien dat de coating helemaal weg lijkt te zijn.. en dat lijkt zelfs zo na het wassen. (Oppervlakte spanning)

Het kan goed zijn dat het na een tijdje weer terug is.

Overgens is enig prep ook niet de beste manier van ontvetten. Het is altijd aan te raden de auto nog even te wassen voor het coaten, of voor de primer als je die gebruikt.

Sommige doen dit simpel weg gewoon met afwasmiddel, mijn voorkeur gaat uit naar pre wash van nanolex.

Het verschil is echt groot, en is me laatst nog duidelijker geworden. Mijn eigen auto stond in de Prime en Cancoat, maar er was een kat over mijn motorkap gelopen. Hierdoor heb ik enig de motorkap (flink) gepolijst. Dit alleen ontvet met prep (waar ik eerder wel met nanolex ontvet had) en je ziet nu al dat de coating die er een half jaar langer opzit het beter doet dan de recentelijke coating. Terwijl ik de zelfde sausjes heb gebruikt.
 
Ik heb zelf inderdaad ook nog 5 liter van de nanolex prewash staan ik wist alleen niet dat het zo'n groot verschil kon maken.... ik zal het de volgende keer zo eens proberen. Thanks @Zluytr en @RoyR
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Probleem is deels opgelost:
Ik deed de auto eerst wassen met gyeon essence en de smoothie. Deze heb ik eens gewisseld met btbm en de monello thickmit en zie nu wel een verbetering van 60%
 
Morgen ga me Karl kleien,polijsten en daar wassen met dreft en afnemen met prep en dan Cancoat behandelen.
Wordt wel wisselvallig weer dus kan ik dan dan beter Cure gebruiken erna?
Verder zet ik hem dan een nachtje in een parkeergarage in buurt
 
Denk dat ik helemaal geen Cure gebruikt,Atans de eerste maanden niet
Alleen nadat ik klaar een paar druppels gehad gelukkig niet veel en opspattend water toen ik naar de parkeergarage ging
Gelukkig niet ingedroogd en gelijk alles droog gemaakt en morgen weer uit de parkeergarage halen
 
Je had er lekker weer bij. Hoop niet dat je het buiten hebt moeten doen in de weersomstandigheden die wij hier hadden.
Zandkorrels en regen... all over the place...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR