• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Ik heb Gyeon Quartz zelf weer een mailtje gestuurd, we hopen dat we snel een reactie krijgen maar ze zijn ook heel druk met de voorbereiding van de SEMA show in de VS dus het kan iets langer duren.
 
Ik heb de tijd ;) maar mag hier ook best gezegd worden dat jullie achter de producten staan en er energie in steken om jullie klanten en eindgebruikers te helpen! TOP
 
de beading die blijft liggen "brand" de vervuiling op de lak en coating deze mineralen en vervuiling zie je dus heel goed terug in een coating, bij een wax en sealant gebruikt dit ook gewoon maar is het veel minder zichtbaar.

Als je je auto goed bijhoud, wat velen hier gewoon doen is de kans op waterspotting ZEER klein, word het 20+ en je hebt een donkere lak dan behoeft het geen uitleg dat je die druppels er even af moet halen.

En ja in de begin fase van een verse coating is deze EXTRA gevoelig voor waterspotting!
Ik citeer jou, maar bedoel het volgende in de algemene zin;

Dus als ik het goed begrijp, moet ik de eigenaar van de Mohs-detail uit gaan leggen dat ondanks de aangebrachte coating (die flink aan de prijs was) op zijn auto , deze bikkelhard is en vele verschillende chemicaliën kan trotseren, maar zodra er waterdruppels op de auto liggen, dan moet hij de auto zo snel mogelijk wassen om ''inbranding'' van vervuiling en mineralen te voorkomen.

Daar zal hij weinig van geloven, aangezien hij bij de laatste wasbeurt aanwezig was, deze plaatsvond bij een lage temperatuur en uit de wind, de eigenaar weet dat het water in de omgeving zacht is en dat de vlekken velen malen erger waren na een wasbeurt i.p.v. andersom. (Minder na een wasbeurt)

In feite moet je dus een auto met Mohs nog vaker wassen als een auto die in een ''simpele'' wax staat? 2 wekelijkse bezigheid dan...

Ik heb Gyeon Quartz zelf weer een mailtje gestuurd, we hopen dat we snel een reactie krijgen
Wat is ongeveer jouw vraag geweest, D? Ik ben namelijk behoorlijk verdwaald in de kwestie. :p

Op dit moment vind ik de duurzaamheid van Mohs + Booster erg goed, maarde bijkomende complicaties voelen als de kleine lettertjes van een contract. Ik heb inmiddels, en ook vóór het kiezen van een coating, veel gelezen en voor een belangrijk feit als inbrandende vervuiling door water, las ik hier niet beduidend veel over. (Dat was dan een turning-point geweest!) :D


Greetz
 
In mijn geval zijn de vlekken GEEN waterspots, deze hebben een heel.ander karakter, op jouw foto's afgaande zijn dat ook geen waterspots.

Niet te min is een coating idd gevoelig voor waterspotting, en elke auto beschermd of onbeschermd vind waterdruppels icm met zon niet fijn! Je hebt ook weer 3 gradatie met waterspotting. Hier zijn eenvoudige testen voor maar nogmaals:

DE COMBI ZON,WARMTE EN WATER IS EEN COMBIE DIE MEGA SLECHT IS VOOR ELKE AUTO , IN WELKE BESCHERMINGS FACTOR OOK,

Maar we gaan hier wel heel erg off-topic, dit gaat over gyeon en het probleem met de spots is in behandeling bij CC en Gyeon, helaas is het www een machtig iets en voor je het weet ontstaat er een heksenjacht naar vlekjes terwijl het maar een individuele casus is!

We wachten rustig af hoe en wat, en aangaande coatings....ik neem aan dat mensen de voor en nadelen van hun producten kennen die ze aanbrengen op hun wagens.
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik had in mijn hoofd dat de vlekken die 'ik' heb dus die niet te voorkomen watervlekken waren. Ik heb jouw bericht verkeerd gelezen, my bad!

Ik zal dus net als jou de nodige info afwachten. :)

Tot die tijd zal ik de eigenaar op de hoogte brengen van de huidige stand van zaken. Daarbij zal ik ook aangeven dat de auto vaker gewassen moet worden dan er nu gebeurt.


Greetz
 
Mooie flesjes

FB_IMG_1478202372916.jpg


FB_IMG_1478202369936.jpg


FB_IMG_1478202361996.jpg


FB_IMG_1478202349688.jpg


FB_IMG_1478202357012.jpg


FB_IMG_1478202352506.jpg


FB_IMG_1478202367091.jpg
 
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe de polijstmiddelen zich verhouden tot scholl en monello.

En als er een wax komt.. Hmm net weer de verleiding niet kunnen weerstaan voor wat nieuws, dus klinkt dit ook wel weer goed!
 
Ik heb Gyeon Quartz zelf weer een mailtje gestuurd, we hopen dat we snel een reactie krijgen maar ze zijn ook heel druk met de voorbereiding van de SEMA show in de VS dus het kan iets langer duren.

Is er inmiddels als contact geweest, D? :D

Ik zag dat er nieuwe berichten in dit topic waren geplaats, maar het was allemaal off-topic. You Bastards! :p
 
@Istnogferarien

Op de fb pagina van Gyeon stond dat het verstuurd werd vanaf de 29ste. Hou rekening met 3 weken verscheping, douane, inklaren enz. Zal ergens eind Januari begin Februari zijn denk ik dan.

Screenshot_20170101-153006.png
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Is dat direct van gyeon? Goed filmpje maar erg matig van spelfouten met zo weinig tekst..