de beading die blijft liggen "brand" de vervuiling op de lak en coating deze mineralen en vervuiling zie je dus heel goed terug in een coating, bij een wax en sealant gebruikt dit ook gewoon maar is het veel minder zichtbaar.
Als je je auto goed bijhoud, wat velen hier gewoon doen is de kans op waterspotting ZEER klein, word het 20+ en je hebt een donkere lak dan behoeft het geen uitleg dat je die druppels er even af moet halen.
En ja in de begin fase van een verse coating is deze EXTRA gevoelig voor waterspotting!
Ik citeer jou, maar bedoel het volgende in de algemene zin;
Dus als ik het goed begrijp, moet ik de eigenaar van de Mohs-detail uit gaan leggen dat ondanks de aangebrachte coating (die flink aan de prijs was) op zijn auto , deze bikkelhard is en vele verschillende chemicaliën kan trotseren, maar zodra er waterdruppels op de auto liggen, dan moet hij de auto zo snel mogelijk wassen om ''inbranding'' van vervuiling en mineralen te voorkomen.
Daar zal hij weinig van geloven, aangezien hij bij de laatste wasbeurt aanwezig was, deze plaatsvond bij een lage temperatuur en uit de wind, de eigenaar weet dat het water in de omgeving zacht is en dat de vlekken velen malen erger waren na een wasbeurt i.p.v. andersom. (Minder na een wasbeurt)
In feite moet je dus een auto met Mohs nog vaker wassen als een auto die in een ''simpele'' wax staat? 2 wekelijkse bezigheid dan...
Ik heb Gyeon Quartz zelf weer een mailtje gestuurd, we hopen dat we snel een reactie krijgen
Wat is ongeveer jouw vraag geweest, D? Ik ben namelijk behoorlijk verdwaald in de kwestie.
Op dit moment vind ik de duurzaamheid van Mohs + Booster erg goed, maarde bijkomende complicaties voelen als de kleine lettertjes van een contract. Ik heb inmiddels, en ook vóór het kiezen van een coating, veel gelezen en voor een belangrijk feit als inbrandende vervuiling door water, las ik hier niet beduidend veel over. (Dat was dan een turning-point geweest!)
Greetz