• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

rallimart;347235 zei:
Is die Can coat niet zo iets als de SONAX Polymer Net Shield?

Ik moest eigenlijk aan een ander product van Sonax denken.. Namelijk de: SONAX-Xtreme-Protect-Shine

Insert sheet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dibbuz;346793 zei:
Eigenlijk is het te koud om coatings aan te brengen. Dat geldt voor zowel Gyeon als Nanolex.

Die indruk heb ik bij View. Geeft altijd waas bij het gebruik van de ruitenwissers.. Is wel meteen weer weg maar toch. Spijtig dat dit niet op hun brochure staat, dan had ik het 2 weken geleden niet gebruikt.
Achja, er blijft nog meer als de helft over.

Even een vraagje over de coatings, zowel view als mohs/prime. Als je de voorruit/lak gaat kleien, gaat de coating dan ook weg?
 
nperdaen;342923 zei:
ziet er super uit
zo te zien zijn die van gyeon iets meer gebleekt
ben zeer tevreden van die van carpro maar heb mij laten vertellen dat als je die niet goed nabehandeld dat de wol hard word
wat zouden ze met die nabehandeling bedoelen

het enige wat ik doe is na de wasbeurt al het schuim er volledig uitspoel onder het water om daarna nog eens uit spoelen onder het regenwater en
volgende stap dat ik dan doe is dat ik het overtollige water uitsla met de hand en dit laat drogen in de buitenlucht waarna ik geregeld met de hand overga om de haartjes los maak zodat ze niet in elkaar drogen

daarna ligt de washandschoen binnen in de living op een vaas verder uit te drogen tot de volgende beurt er is

BlackPassat;342928 zei:
Je kunt de Merino ook nog borstelen of kammen.


Wat ze ook graag heeft om mooi, pluizig zacht te blijven is met een haardroger/föhn nablazen.
Zo vermijd je ook het samen klitten en krijg je een mooie pluizige was mit
Schilt echt wel!
 
Gyeon - Q²M Cure is de vervanger van reload.
Deze zou je voor een beter resultaat op een donkere auto moeten verdunnen 50/50.
Zou dit ook met Gyeon - Q²M Cure moeten, of is de samenstelling geheel anders dan reload?
 
Gisteren het boekje van Gyeon meegekregen en bij thuiskomst eens doorgebladerd.
Nu heb ik gisteren ook de Gyeon clay meegenomen en ik dacht, eens kijken waarmee zij clayen.

Nu valt mij op dat zowel bij het stukje van de Q2M Iron (bladzijde 27) als bij de clay (bladzijde 30) ze dat doen met de Iron ?
Is dat toeval, lijkt me namelijk dat de Iron nogal snel indroogt en ook qua verwerking lijkt me dat niet echt ideaal (even afgezien van de geur) ?
 
Normaal gezien is het perfect mogelijk om te kleien met de q2m iron. Met andere klei zou dit minder goed lukken omdat de klei dan stuk gaat.
Wordt bij velgen veel gebruikt.
 
Kan jij mij uitleggen dan hoe jij dat doet ?

Een velg kan je na het clayen afspoelen, maar als ik een deel (deur / motorkap / dak) clay dan ben ik daar soms wel een half uur mee bezig.
Die iron kan ik moeilijk iedere 3-5 minuten eraf gaan spoelen ?

Mijn ervaring met de iron(x) is dat deze ook behoorlijk gaat vlekken en stroef wordt als je te lang wacht.

Heb al wel uitgevonden dat de clay " chemical resistant" is.
Ik ga het op de Focus komende week gewoon eens uitproberen met zowel de iron als good old S&W.
 
je kan dat met veel clays en iron producten doen hoor. wordt wel vaker gedaan.
gewoon in kleinere secties werken en met een vochtige doek afnemen. na een paneel te doen, eventjes grondig spoelen.
 
Heb het ook wel eens geprobeerd, te clayen met iron X.
Maar mijn PB clay werd net een natte pottenbakkers klei.
Z'n vieze bende, dus was geen succes .
 
Een klant heeft Gyeon MOHS op zijn auto aangebracht en kreeg van huis een cadeautje van een vogel. Hij was niet in staat om het terplekke eraf te halen en moest naar huis rijden, met dit als resultaat:

P1010011.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1
8-()) Daar zou je bijna jaloers op worden - dat is wel heel gaaf om het zo te kunnen verwijderen.

Ben benieuwd wie de Geyon klei al heeft gebruikt en wat de ervaringen ermee zijn in vergelijking met andere merken. Ik denk aan mothers, DJ, Af etc..