• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Ceramic Quartz Coating

Recent de Gyeon Shampoo gekregen op de oliebollenavond en inmiddels gebruikt. Prima shampoo, doet wat ie moet doen. Geur had iets meer aanwezig mogen zijn, maar deze komt zeker in mijn rij van top shampoo's zoals BTBM!
 
Zeer benieuwd waar het prijsverschil in zit ook tussen de Gyeon Rim en Cpro Dlux. Scheelt toch bijna een tientje en dan heb je voor de trims ook nog een ander product nodig. Niet dat het prijsverschil mij persoonlijk tegenhoud maar vind dit wel de notificatie waard.
 
vannacht mij eens bezig gehouden met de rubbers en ruiten gedaan met trim en view was er s'avonds aan begonnen om 17 uur en had met alles gedaan om 02.00 s'nachts
de trim werkte wel aangenaam maar de view daar TOV was ferm zweten, het uitbuffen ging erg moeizaam en in vergelijking met de flyby30 van carpro die ik aangebracht had op de wagen van vriendin
vind ik toch dat de flyby30 toch beter uitwerkt en cured
had vandaag in de vroege avond eens gezien hoe het uitharden werkt door eens met water te vernevelen en had waterspots in de qoating
en dit na meer dan 12uur uitharden had zelfs een verwarming in de auto gezet om de ruiten warmte te geven

begin al schrik te krijgen om binnenkort de mohs aan te brengen ;)
maar eerst daarvoor een goeie garage vinden van iemand die ik kan lenen voor enkele dagen, mijne is iets te weinig verlicht en te klein om het perfect te doen

o ja "IbizaSigno" wat bedoel je met nog een ander product dat je nodig hebt bij de trims
 
Wat ik bedoel is dat Cpro één product heeft voor velgen en trims, namelijk Dlux, waar Gyeon er twee nodig heeft; Rim en Trim.
 
IbizaSigno;349808 zei:
Zeer benieuwd waar het prijsverschil in zit ook tussen de Gyeon Rim en Cpro Dlux. Scheelt toch bijna een tientje en dan heb je voor de trims ook nog een ander product nodig. Niet dat het prijsverschil mij persoonlijk tegenhoud maar vind dit wel de notificatie waard.

Het prijsverschil kan ik wel verklaren, aangezien ik de calculator ben geweest voor beide merken. ;)

De kostprijs van DLUX, RIM en TRIM zijn alle drie nagenoeg gelijk aan elkaar. Ik heb ooit ergens een calculatiefout gemaakt met de DLUX en deze veel te goedkoop aangeboden. De prijs van DLUX behoort eigenlijk gelijk te zijn aan de Gyeon alternatieven.

De prijs van de DLUX is destijds overgenomen door onze dealers en dus ook door de nieuwe importeur / distributeur. Ik heb hem op de hoogte gebracht van mijn calculatiefout. Het was hem wel opgevallen, maar blijkbaar past hij het niet aan. Ik kwam pas achter mijn calculatiefout toen ik de TRIM en RIM prijzen aan het doorrekenen was en het prijsverschil met DLUX me opviel.

IbizaSigno;349822 zei:
Wat ik bedoel is dat Cpro één product heeft voor velgen en trims, namelijk Dlux, waar Gyeon er twee nodig heeft; Rim en Trim.
Gyeon TRIM zal vast op een velg kunnen worden gezet en RIM kan ook vast wel op kunststof. Alleen Gyeon heeft ervoor gekozen om in TRIM een additief te stoppen om de hechting op kunststof te optimaliseren. De RIM is weer zo samengesteld dat het hogere temperaturen kan weerstaan dan de TRIM.

Beide producten zijn dus geoptimaliseerd voor de toepassing. Bovendien denk ik niet dat als je vier velgen in de coating zet, je nog genoeg over gaat hebben voor kunststof delen.
 
2shiny;349311 zei:
je kan dat met veel clays en iron producten doen hoor.

Ik heb een stukje van 20 bij 20 cm geprobeerd met de Gyeon clay en Iron maar wat een gek*t.
Het werkt vele maken minder goed dan een traditionele lube en alles (kleding + handen) stinkt uren later nog naar de Iron.
Dit was er een uit de catagorie : eens maar nooit weer.
 
kan ik best inkomen
iron is niet echt een glijmiddel maar door de iron met de klei die ermee samenwerkt veronderstel ik wel dat de onzichtbare reiniging toch wel dieper zal zijn dan de traditionele klei en glijmiddel
ikzelf heb het wel nog niet gedaan samen (iron + klei)
mijn vaste waarde was de monello klei en Perfetto Detailer van monello dus ben benieuwd binnekort of gyeon het hier zal overtreffen

voor de geur aan de handen is het toch op te lossen door latex handschoenen te dragen
al zeker in samenwerking met de iron
 
Helder verhaal Tim en bedankt voor je uitleg. Met de Dlux kon je ruim velgen en trims doen met 30ml heb ik begrepen. De Rim en Trim bevatten ook ieder 30ml, je zou zeggen dat je met die hoeveelheid ook beide zou moeten kunnen doen maar misschien moet de Gyeon ruimer aangebracht worden? Onlangs heb ik de Nanolex Ultra Paint&Alloy sealant aangebracht. Het flesje bevat 50ml, met de helft heb ik drie sets velgen kunnen voorzien van een laagje (1x 17" en 2x15").
 
Net zo zuinig in gebruik, voor je velgen raad ik twee lagen aan zeker voor de voorvelgen. De rest bewaren en hergebruiken na een half jaar of een jaar (mits goed bewaard is dat mogelijk).
 
Gyeon Q²M Tire vs Wolfgang Black Diamond na 2 maanden (streep in het midden zit niets).
Links Tire, rechts Black Diamond:
IMG_4508.jpg


Deze band staat heel de middag in de zon. Tire doet zeker niet onder voor de Wolfgang. Is zelfs qua looks iets zwarter, knaller van een bandenproduct.
Zeker voor die prijs.
 
vandaag mijn V40 nog eens extra onderhanden genomen na de trim en view qoating
foamen, wassen, Nanolex Washcoat x2, spoelen, drogen met Master Blaster, wax en interieur reineging
het effect van de trim en view waren goed zichtbaar:heart_eyes:
ben zeer tevreden van de trim maar van de view toch iets minder
vanmiddag moest ik nog enkele druppels die nog achter waren gebleven op de vensters verwijderen en ik deed dit met een Monello - Peluche Verde
wat ik dan kreeg op de vensters was te vergelijken met lijm die nog net niet opgedroogd is die je wegveegt, een zware veeg op het glas die erger en erger word naarmate je verder doet
met een ander MF doek met zeer fijne vezel heb ik ook het zelfde effect

heb het uiteindelijk terug goed gekregen door een MF doek nat te maken en de vegen terug te verwijderen
dit probleem had ik toch niet met de Flyby van carpro in den tijd

doe ik misschien iets verkeerd ik weet het niet maar heb naar mijn gedacht toch alle regels opgevolgd

de tire van gyeon is echt wel ook niet slecht, leuk aan te brengen en blijft zeer goed zitten
maakt mooi zwart en het water afstoting effect is ook echt zalig

de velgen zijn twee weken geleden gedaan met RIM
velgen gedemonteerd, nog eens zeer goed gereinigd al zijn het nieuwe eigenlijk, deed het om het boekje te volgen
het aanbrengen was echt gemakkelijk het uitbuffen ook
nu twee weken later is het echt zalig om je auto te wassen. met een Monello - Wheel Woolie zijn ze zo weer proper in een mum van tijd

trim: overal 1 laag behalve de trims in de voorbumper heb ik 2 lagen gedaan en had nog een 1/4 van het flesje over waarna ik het gewoon weggooi
rim: alles heeft 2 lagen gekregen met ruime cure tijd tussen twee lagen zowel de buitenkanten als de binnenkanten van de velgen zijn gedaan. hier had ik ook zo'n 1/4 van het flesje over. (weggegooid)
view: alle ruiten hebben ook twee lagen gekregen met verwarming in de auto om de ruiten niet te koud te hebben en om de curing zijn werk te laten doen
tussen de twee lagen is een ruimte gelaten van meer dan een uur
van dit product ben ik echt niet zo tevreden in vergelijking met de andere producten van het gyeon gamma, of ik doe iets verkeerd
durf voorlopig niet met ruiten reiniger te werken
------------------------------------------------------------------------------------------------

even tussendoor een offtopic
ik heb half leder half alcantara zetels
nu twijfel ik of je op het alcantara gedeelte ook met de Autoglym - Leather Care Balm mag werken
in principe zou het wel moeten kunnen aangezien alcantara ook een leder is alleen dat het iets meer absorbeert
dus ik heb eigenlijk wel schrik dat het iets te veel product gaat opnemen