• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon coating applicator eenmalig te gebruiken?

Ik ben er bang voor. Zou het niet adviseren.
Vroeger werden gyeon coating doekjes keihard. Tegenwoordig volgens mij niet meer. Dus je zou het kunnen proberen...
Persoonlijk werk ik liever met de applicator en suede doekjes. Maar ik heb de nieuwe applicator ook nog niet gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Je zou de applicator 2x kunnen gebruiken, beide kanten 1x. De ene kant lijkt meer een microvezel en de andere kant lijkt meer op de Suède doekjes. Ik heb zelf enkel de microvezel kant gebruikt en vervolgens weggegooid. Voor die paar euro’s ga ik geen risico nemen!
 
  • Leuk
Reactions: Dibbuz
Ik vind hem dan wel weer fijn en door de opbouw van de applicator is je verbruik ook lager: het product trekt minder in je blok. Toch ook wat waard. Daarbij heb je een grote en een kleine. Staat mij bij dat de kleine op het oog dezelfde afmeting heeft als het blok.
 
Ik had bij het gebruik van Rim een emmer met een sterke warme soda-oplossing staan (stinkende sneakers)
Ik heb het paarse doekje er in gedaan met het idee, baat het niet dan schaadt het niet

Na uitspoelen en drogen is het doekje nog prima bruikbaar !
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Er is verschil tussen durf en doen / willen en moeten.
Als ik nog nieuwe doekjes heb en een gevoelige lak moet coaten doe ik het niet.
Als ze op zijn en het gaat om een laatste stukje, lijkt het prima te kunnen.
Voor Trim acht ik het risico op schade door het doekje ook kleiner, dus daarvoor gebruiken kan dan ook.
 
  • Leuk
Reactions: Hnzl
Vooral voor de suède doekjes maak ik geen probleem met een nieuwe doek, alleen de doeken voor het afnemen van de coating vind ik lastig te beoordelen
 
De applicator wordt inderdaad hard. Prima, want bij nieuw flesje zit weer een nieuwe.

Omdat het voor mij was het "even" onduidelijk was dat er 2 maten zijn van de Gyeon Q²M Coating Applicator haal ik dit even aan:
De grote versie is los te koop en wordt tevens geleverd in de driehoek doosjes van de betreffende Gyeon coatings waar ook een flesje Cure 100ml bij in zit.

In de Gyeon Q² EVO Light Boxes wordt een kleinere Coating Applicator geleverd welke niet los leverbaar is en zonder Cure. Die is qua maat gelijk aan de oude blokjes.

Zie foto:
IMG_0247.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Interessant @nicknameless Maar dat is het driehoek doosje geweest denk ik?

Dat staat namelijk niet in de omschrijving er bij als inhoud. Ook niet op de website van Gyeon zelf.

Denk niet dat er 2 in de lightbox passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook een losse applicator bij besteld.
Vroeger kreeg je een aantal suède applicator doekjes, als je er een liet vallen pakte je een nieuwe en ging je door.

Met die applicator zal het aanbrengen ongetwijfeld makkelijker gaan maar mocht die onverhoopt de grond raken dan ben je wel in 1x af.

Wel jammer dat die standaard applicator niet los is bij te bestellen.
 
De applicator wordt inderdaad hard. Prima, want bij nieuw flesje zit weer een nieuwe.

Omdat het voor mij was het "even" onduidelijk was dat er 2 maten zijn van de Gyeon Q²M Coating Applicator haal ik dit even aan:
De grote versie is los te koop en wordt tevens geleverd in de driehoek doosjes van de betreffende Gyeon coatings waar ook een flesje Cure 100ml bij in zit.

In de Gyeon Q² EVO Light Boxes wordt een kleinere Coating Applicator geleverd welke niet los leverbaar is en zonder Cure. Die is qua maat gelijk aan de oude blokjes.

Zie foto:
Bekijk bijlage 159443

Dit topic via de zoekfunctie gevonden en bij deze is mijn vermoeden bevestigd : unamused:: de kleine applicator is niet los te verkrijgen. Ik heb nog een half flesje Gyeon One Evo (afkomstig uit een light box) ,waarvan ik dus de applicator reeds op een andere wagen heb gebruikt. De "normale" coating applicator die je wel los kan kopen vind ik bijzonder lomp en zal wel handig van pas komen op de grote platte oppervlakken (dak, bulk van de deuren, motorkap)... maar lijkt mij extreem onhandig op alle andere plaatsen. Het verschil is duidelijk zichtbaar in jouw foto.

Vreemde keuze van Gyeon toch?

Misschien dit alternatief eens proberen: https://www.carclean.com/nl/saver-applicator-mini.html
 
Ik heb via ome Ali een pakje(100st) 10x10 suède doekjes besteld voor 12eu geloof ik? Die doe ik vaak om de applicator heen, en dan 2 kleine speldjes erin. Lichtjes omhoog (richting hand) gestoken. Dat werkt 90% zo mooi. Die losse harde blokjes vind ik niet zo fijn werken.
 
  • Leuk
Reactions: schaef en RoyR