• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Foam haalt wax weg?

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.399
193
Utrecht
Dag,

Gisteren heb ik gebruik gemaakt van Gyeon Foam. Naderhand leek een groot deel van de wax te zijn verdwenen. Beading en sheeting waren toen minimaal terwijl er op de auto 3 weken geleden twee laagjes Collinite 845 zijn aangebracht ]-0

Hier is wat ik gebruikt heb:

- Monello Foam Lance
- Gyeon Foam verdund 1:6 (Gyeon zelf zegt dat 1:5 verdunnen veilig is voor wax, sealants en coatings)

Ik heb het foam ongeveer 3-4 minuten (Gyeon raadt 5 minuten aan) op de auto laten liggen, waarna ik alles grondig heb afgespoeld.

Vorige week heb ik een andere auto gefoamd met Monello Artico Magico (die 1 laagje 845 had), en dit had geen zichtbaar effect op de beating en sheeting.

Hebben meer van jullie deze ervaring met het foam van Gyeon?

Dit is voor het foamen
conv_2183.jpg


Dit is na het foamen
conv_2182.jpg
 
Heb je de mogelijkheid om de auto nog eens af te spoelen (of in de regen te laten staan) om te kijken hoe de beading en sheeting nu is? Na een wasbeurt verandert de oppervlaktespanning waardoor de effecten van de wax kortstondig veranderen, dit zou even later weer terug moeten keren.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik sluit me aan bij Schorem, vaak na het wassen lijkt het effect van de was tijdelijk minder te zijn.

En daarbij een wax veeg je niet zo maar weg, laatst zelf nog een test gedaan met pure dreft op de motorkap met een laagje 915. Na meerdere malen met pure dreft te hebben gewassen kon ik een sterke vermindering van de wax waarnemen.
 
Ik zal het zeker in de gaten houden.

De oppervlaktespanning van water verandert als er shampoo of iets dergelijks aan toe wordt gevoegd, maar zodra de shampoo weg is gespoeld er er dus weer 'puur' water op de auto ligt zou de normale beading toch weer terug moeten zijn? Of heeft shampoo ook een (tijdelijk) effect op de wax?

Daarnaast heb ik dit effect van verminderde beading en sheeting niet met Monello foam meegemaakt.

De komende tijd zal ik experimenteren met verschillende soorten shampoos en foams, zodat ik weet wat er precies aan de hand is.

Bedankt voor jullie reacties!
 
De beading is nog steeds niet verbeterd, dus ik ga ervanuit dat de wax gewoon grotendeels gestript is. Vandaag een auto gedaan met Adam's Car Shampoo 1:10 en daar was de beading gelijk weer terug na het afspuiten. Ook hier zat Collinite 845 op.

Het foam van Gyeon zal ik voorlopig alleen gebruiken als ik toch van plan ben de wax eraf te halen.
 
Ik heb op YouTube ook iemand erover gehoord. Omdat Gyeon altijd van die goeie producten maakt dacht ik dat het niet waar kon zijn.
 
Matt Mooreman ook toevallig? :)

mja, Auto Finesse is net hetzelfde. de ph waarde is zodanig hoog dat het eigenlijk ook niet goed zou zijn voor de wax. kwa foam probeer ik heel goed alles na te kijken
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Juist! Damn, wat maakt die kerel lange video's. En hij heeft een garage met inhoud waar ik een moord voor zou doen.

Wat ik gek vind is dat volgens CC en de site van Gyeon zelf het spul PH neutraal is.
 
mja, hier op carclean wordt de melding gegeven dat de foam van auto finesse gevaarlijk is voor de wax. als je kijkt op wax-it.be is hij ook perfect veilig...

idd, hij maakt erg lange videos... met een inhoud waarvan ik soms denk van pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff maar idd, wel droomgarage, niet kwa auto's voor mij persoonlijk maar kwa inhoud
 
Jansen;n424879 zei:
Wat ik gek vind is dat volgens CC en de site van Gyeon zelf het spul PH neutraal is.

Bij de webshop van CC staan bij de meeste producten gewoon de beschrijving van de fabrikant, voor meer neutrale info moet je dan óf even bij de reviews kijken, of op het forum zoeken of je wat kunt vinden.
 
Dat doe ik ook altijd voordat ik iets bestel, maar hierover was niks te vinden op het forum. Juist omdat ik zulke goede ervaringen heb met Gyeon vertrouwde ik het wel dat het goed zat.