• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon MOHS aanbrengen op nieuw gespoten auto.

Symbolio

Detailing rookie
25 jun 2014
3
0
Goedemiddag,

Mijn auto is een paar weken terug volledig overgespoten. Vraag is wanneer ik nu MOHS kan aanbrengen. Lak diende nog wat uit te harden en er zouden hierbij nog gassen kunnen ontsnappen dus aanbevolen was voorlopig nog niks te doen. Afgelopen week heb ik hem toch eens even in de wax gezet aangezien ik gestoord werd van de grote hoeveelheid vliegen die ik er moeilijk afkreeg en omdat de auto 'kaal' aanvoelde. Overspuiten is inmiddels 5 weken geleden en ik wil de auto zo snel mogelijk volledig aanpakken.

Alvast bedankt!
 
Meestal adviseren ze je de lak nog 6 weken na het spuiten te laten ademen voor het uithardingsproces dus ook geen wax e.d. opsmeren.
Het lijkt erop dat die termijn ondertussen bijna verstreken is :ja

Wellicht hebben de zomerse temperaturen het proces al iets versneld ...
 
Mooi, dan kan ik binnenkort aan de slag :) Want ik schrok me kapot met wassen laatst hoe moeilijk vliegen eraf gaan inmiddels. Lijken wel volledig ingedroogd te zijn en dat ben ik al 6-7 jaar niet meer gewend (sinds ik Carclean ontdekte).
 
Heb ook een auto die net volledig is overgespoten, een zeer mooie zwarte Alfa Romeo 147 GTA.
Wat is het beste na het uithardingsproces, een permanente behandeling zoals Gyeon, of hem in de Wax zetten ??

Alvast bedankt !
 
Met het oog op de winter, zou ik je adviseren bijvoorbeeld Gyeon MOHS aan te brengen, omdat dit een coating is. Met dus een langere standtijd dan een wax.
 
Even aan het zoeken geweest...
De Gyeon Mohs Plus schijnt het beste te zijn, maar is alleen voor geautoriseerde detailers.
Of is dat ook bij jullie te koop, en ken je dat zelf aan brengen ?
 
Om nog even een vraagje te stellen ivm met wax op net gespoten auto, zijn hier waxen voor die er wel op kunnen?
Om toch een klein beetje bescherming te geven, of zou cure erop kunnen?