• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Mohs + Cancoat aanbrengen

Ik volg je @Zluytr. Ben ook nog beginneling maar persoonlijk: als ik zoveel tijd steek in het polijsten om de lak zo goed mogelijk te krijgen ga ik niet daarna gaan wassen met Dreft om te ontvetten.
De voorbereiding om te gaan polijsten is wassen met Dreft ( of gelijk welk afwasmiddel) uit den boze. Dan ontgaat mij de logica waarom je dan voor het coaten met Dreft zou wassen. Gebruik dan idd de Nanolex ofwel kun je meerdere keren ontvetten met Gyeon Prep.
 
@M3fan omdat afwasmiddel sterker ontvet dan andere shampoos (al zal Nanolex prewash ook prima ontvetten). Meerdere keren ontvetten met Prep ontvet ook niet zo goed als wassen met heet water en afwasmiddel/nanolex prewash.

Dit is wat Gyeon zelf voorschrijft (staat zelfs in de handleiding van de coatings als ik me niet vergis.)
 
Klopt... tot ze een soort gelijk product in hun arsenaal hebben, dan word dat geadviseerd.

Prep ontvet helemaal niet zo goed als veel mensen denken, en daar zijn ze bij Gyeon ook eerlijk over.

Prep is echt alleen de laatste voorbereiding op een coating.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Nanolex prewash staat mij ook beter aan dan met dreft of dergelijke aan de gang te gaan. Heb net even de tekst van prewash gelezen en dat komt mij inderdaad beter over.

Maar na het foamen gewoon afspuiten en dan wassen met normale shampoo of wat is de bedoeling?
Na net wassen dan een rondje prep als laatste stap?
 
Wat is het voordeel van de auto wassen na het polijsten/voor het coaten? En moet je de auto helemaal wassen/spoelen met warm water of alleen in je was emmer? Ik ontvet de auto altijd een keer of 4 met prep en borstel al het stof overal in de kiertjes weg met een zachte kwast.
 
... tot ze een soort gelijk product in hun arsenaal hebben, dan word dat geadviseerd

Ik had gedacht dat ze allang met zo'n product waren gekomen. Gewoon afwasmiddel rebranden en je bent er ;)

Staat als producent van hoogwaardige producten ook een beetje slordig om als advies te geven dat je het goedkoopste afwasmiddel moet gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Wat ik heb gedaan is de auto gefoamed met prewash en emmer met heet water erbij (zonder shampoo). Dan mitt + heet water en de prewash die op de auto zit gebruiken. Ging voor mij perfect, weet niet zeker of ik misschien een scheutje prewash in de emmer heb gegooid...
 
Ik heb van Waxaddict nog een mini flesje detox staan, is dat ook voldoende als ontvetter?
 
Dat spul is, wat ik gehoord heb. Super heftig! Haha. Moet goed ontvetten. Maar je moet er ook teer enzo mee kunnen verwijderen.

Heb t zelf nog niet gebruikt.
 
Detox vind ik een prima spul. Ik gebruik het bij 'tussentijds waxen,' als ik wel goed was/eventueel klei maar niet polijst voor ik de wax aanbreng. Die detox volgens aanwijzingen aanbrengen en afnemen is een eitje.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Zoals beloofd heb ik mijn eerste bericht aangepast en het stappenplan uitgebreid.

Wat vinden jullie ervan? Iemand nog op of aanmerken of eventueel tips?
Altijd welkom!!
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Stappenplan wassen
  1. Foamen
  2. Afspuiten met hd.
  3. Wassen 2 emmer systeem.
  4. Afspuiten met hd.
  5. Lampen en alle niet gespoten kunststoffen reinigen met APC.
  6. Afspuiten met hd.
  7. Non ferro.
  8. Heractiveren.
  9. Afspuiten met hd.
  10. Drogen.
Verwachte werktijd: 3uur


Klinkt prima! Persoonlijk zou ik enkele stappen verwisselen, maar dat zal persoonlijke voorkeur zijn.
* Na het foamen en afspuiten HD, dan zou ik meteen de rubbers en dergelijke gaan kwasten/borstelen met APC.
* Afspuiten
* Wassen
* Afspuiten
* De-ironizer verwerken.
* Afspuiten
* Vluchtig opnieuw wassen


Stappenplan velgen
  1. Foamen.
  2. Afspuiten met hd.
  3. Wassen. (staan in PB Wheel Sealent)
  4. Afspuiten met hd.
  5. Banden reinigen met kwast en APC(wil overgaan na Gyeon Q2M TireCleaner maar zo ver ben ik nog niet)
  6. Afspuiten met hd.
  7. Drogen.
Verwachte werktijd: 1uur


Persoonlijk zou ik deze stappen toevoegen aan je was-stappen. :D


Stappenplan polijsten
  1. Kleien.
  2. Alles goed afplakken.
  3. 1 staps polijsten met Monello mezzo + orange pad.
  4. Foamen met nanolex prewash
  5. Prewash inwerken met warm water.
  6. Afspuiten met HD.
  7. Drogen.
  8. Nalopen met prep.
Verwachte werktijd: 8uur


Ik neem aan dat je Prep o.i.d. ook TIJDENS het polijsten gebruikt? Sowieso om je werk te controleren, maar ook om meteen je eerste ontvetting te doen. ;)


Stappenplan coaten(moet op 1 dag)
  1. Gyeon Mohs horizontaal/verticaal aanbrengen.
  2. Direct afnemen.
  3. Gyeon mohs weer aanbrengen waar je gestart bent.
  4. Direct afnemen.
  5. Banden dressing meerdere malen aanbrengen(Auto Finesse Revive Trim Dressing, wil overgaan na Gyeon Q2 tire maar zover ben ik nog niet)
  6. Gyeon Trim aanbrengen op lampen en niet gespoten kunststoffen
  7. Na minimaal 4u cancoat aanbrengen.
  8. Direct afnemen.
  9. Dag erop aftoppen met cure.
  10. Alles opruimen.
Verwachte werktijd: 9uur


Ik neem aan dat dit een nieuwe dag is, dus als eerste weer nalopen met Prep o.i.d.
Let op de tijd bij het aanbrengen van de tweede laag. Uit mijn hoofd is dit minimaal na één uur en maximaal 4 uur. (??)

Een vettig product aanbrengen terwijl je met coatings aan de gang bent..? Ik zou dit niet doen. Deze stap zou je na de was-stappen kunnen doen of na de polijst-stappen.



Verder kan ik even niks spotten. :p
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Ik ben volkomen met Patrick eens.


Velgen altijd wassen VOOR je de lak wast.

(Grappig.. 3 uur voor de lak en 1 uur voor de velgen. Bij mijn oude GTI was ik gewoon 2x zo lang met de velgen bezig als met de lak. Nu eventjes wat makkelijkere velgen.)

Ik zou op zo’n dag zelf niet de banden helemaal gaan borstelen. Doe dat lekker de volgende keer.. je bent al druk genoeg.

Ik neem zelf geen genoegen met alleen een medium polijst stap. Ik zou altijd nog een rondje doen met een heel licht polijst middel. (Finale/ Rupes geel of wit/ Gyeon primer)

Wat bedoel je met pre wash inwerken.. gewoon wassen met een heet sopje.

Als je de volgende dag gaat coaten, moet je daar voor een rondje prep doen. De dag er voor na het wassen en drogen heeft weinig zin.

En nogmaals +10 voor Patrick.. laat die banden dressing lekker in de kast staan die dag. Doe dat desnoods voor je de wagen naar buiten rijd.
 
@Quantoxx

Klinkt prima! Persoonlijk zou ik enkele stappen verwisselen, maar dat zal persoonlijke voorkeur zijn.
* Na het foamen en afspuiten HD, dan zou ik meteen de rubbers en dergelijke gaan kwasten/borstelen met APC.
* Afspuiten
* Wassen
* Afspuiten
* De-ironizer verwerken.
* Afspuiten
* Vluchtig opnieuw wassen

bedankt voor deze tip, ga ik zo aanpassen!

Persoonlijk zou ik deze stappen toevoegen aan je was-stappen. :D

ja dat is in de praktijk ook de bedoeling eigenlijk. Heb het alleen even los op gesomt.

Ik neem aan dat je Prep o.i.d. ook TIJDENS het polijsten gebruikt? Sowieso om je werk te controleren, maar ook om meteen je eerste ontvetting te doen. ;)

inderdaad tijdens het polijsten neem ik af met prep! Eerst afnemen met een normale doek en daarna met een doek en prep.

Ik neem aan dat dit een nieuwe dag is, dus als eerste weer nalopen met Prep o.i.d.
Let op de tijd bij het aanbrengen van de tweede laag. Uit mijn hoofd is dit minimaal na één uur en maximaal 4 uur. (??)

Ja dit is een nieuwe dag, breng de tweede laag direct aan als ik klaar ben met de eerst laag. Dit was een tip van carclean zelf. Met een laagje ben ik waarschijnlijk al een uur bezig gaven ze aan.

Een vettig product aanbrengen terwijl je met coatings aan de gang bent..? Ik zou dit niet doen. Deze stap zou je na de was-stappen kunnen doen of na de polijst-stappen.

Dit kan ik dan beter niet doen, wordt misschien ook te veel. Misschien doe ik de trims en banden wel gewoon op een ander moment zodat ik me aandacht volledig na het wassen en coaten etc kan laten gaan!

Bedankt voor je hulp! Ga ik weer het een en ander aanpassen in mijn eerste topic!:grinning:
 
Ik ben volkomen met Patrick eens.


Velgen altijd wassen VOOR je de lak wast.

(Grappig.. 3 uur voor de lak en 1 uur voor de velgen. Bij mijn oude GTI was ik gewoon 2x zo lang met de velgen bezig als met de lak. Nu eventjes wat makkelijkere velgen.)

Ik zou op zo’n dag zelf niet de banden helemaal gaan borstelen. Doe dat lekker de volgende keer.. je bent al druk genoeg.

Ik neem zelf geen genoegen met alleen een medium polijst stap. Ik zou altijd nog een rondje doen met een heel licht polijst middel. (Finale/ Rupes geel of wit/ Gyeon primer)

Wat bedoel je met pre wash inwerken.. gewoon wassen met een heet sopje.

Als je de volgende dag gaat coaten, moet je daar voor een rondje prep doen. De dag er voor na het wassen en drogen heeft weinig zin.

En nogmaals +10 voor Patrick.. laat die banden dressing lekker in de kast staan die dag. Doe dat desnoods voor je de wagen naar buiten rijd.


Thanks voor de tips @Zluytr

Zoals hierboven ook gezegd, ga ik de banden en trims op een ander moment doen. Zo kan ik me volledig focussen op het coaten van de lak.
Heb Gyeon trim vandaag binnen, dus die ga ik erop binnenkort er alvast opzetten.

Met deze medium polijst stap heb ik de vorige keer heel mooi resultaat behaald. Weet niet of het nog erg veel toevoegt om een finale daarna nog te doen?
Heb mijn fiesta laatst nog volledig gepolijst dus wat zou de reden zijn om het toch allebei te doen?

Ja bedoel soort van heractiveren zoals met non ferro en dan met heet water.

Ja ik ga de volgende dag coaten dus eerst een rondje prep is een goede voordat ik begin.
 
Als de auto pas gepolijst is, en in goede staat zou ik eerder alleen een finishing polish doet.

Het is maar hoe hoog je de lat legt voor jezelf..

Even kort door de bocht.. maar dit is hoe ik het zie.. grof polijsten is corrigeren.. lich polijsten en hoogglans.

Dus hoe lichter je gaat polijsten.. de meer glans te toevoegt... en dat is zichtbaar!

Met de juiste verlichting zie je met een licht middel echt dat de lak iets donkerder/ warmer/ intenser word.

Helemaal op een zwarte auto... dan gebruik ik het liefst iets heel licht als Rupes wit of Gyeon Primer.

Begrijp me niet verkeerd.. met enig een rondje Mezzo zou misschien 95% van de auto bezitters onder de indruk zijn..

Ik hoor bij de 5% ;)
 
Top hier heb ik wat aan!

Als het goed is, is mijn Fiesta in goede staat na de vorige polijst beurt. Maar dit zou ik dan ook kunnen na kijken als de auto spik en span is voordat ik begin met polijsten! Tijd is geen probleem, ik wil er gewoon 3 of 4 hele dagen voor uittrekken, tijd kost me geen geld. Het gaat om het resultaat.

Ik ga dus even onderzoeken of ik dan beter gewoon een finale polish kan doen. Of zelfs gewoon 2 staps, medium en finale.
Hoe beter het resultaat onder de coating, hoe mooier en trots ik ben als het helemaal klaar is.

Heb alleen de combinaties die je aangeeft niet, heb een dap900 en dap500 met het hele assortiment van Monello. Dus dat wordt medium oranje cutting pad en mezzo en finale met wit. Neem aan dat dit volstaat?