Hey Leonneke,
Ik denk dat je opnieuw verkeerd leest, haha.
Ik weet wat een coating is...
Ik vergelijk een glaze ook niet met een coating, ik vergelijk de werking van een glaze (bij aanbrengen zie je meteen een donkerdere kleur) en jouw verhaal waar je dit ook krijgt bij het aanbrengen van een 2de laag Coating;
Bij een ''wetlook'' denk ik persoonlijk aan de rijkere kleur van mijn lak wanneer hij nat is en wanneer hij opdroogt dan weer doffer is. Dit dof worden heb ik met polijsten echter weer verholpen en blijft mijn auto rijker van kleur of hij nou nat of droog is. Een wax die een ''wetlook'' zou moeten aanbieden deed dit niet of minimaal, waar een glaze dit op het oog nét even wat meer leek te doen. Maar dit was dus dusdanig minimaal dat het staren naar de lak met je ogen speelde.
Wat ik dus interessant vond is jouw verhaal, wat ik heb geciteerd, omtrent deze ''glaze-achtige'' werking. Maar ik begrijp nu dat dat komt door...
Thanx voor de info.
Greetz
Ik denk dat je opnieuw verkeerd leest, haha.
Ik weet wat een coating is...
Ik vergelijk een glaze ook niet met een coating, ik vergelijk de werking van een glaze (bij aanbrengen zie je meteen een donkerdere kleur) en jouw verhaal waar je dit ook krijgt bij het aanbrengen van een 2de laag Coating;
Leonneke;n432324 zei:Bij coatings zoals MOHS zie je absoluut verschil tussen de eerste en tweede laag. Zoveel zelfs, dat je het als vlekken kunt tegenkomen.
Op zwart zie je de kleur donkerder en dieper worden. De Wax Addict Quartz idem dito ........
Bij een ''wetlook'' denk ik persoonlijk aan de rijkere kleur van mijn lak wanneer hij nat is en wanneer hij opdroogt dan weer doffer is. Dit dof worden heb ik met polijsten echter weer verholpen en blijft mijn auto rijker van kleur of hij nou nat of droog is. Een wax die een ''wetlook'' zou moeten aanbieden deed dit niet of minimaal, waar een glaze dit op het oog nét even wat meer leek te doen. Maar dit was dus dusdanig minimaal dat het staren naar de lak met je ogen speelde.
Wat ik dus interessant vond is jouw verhaal, wat ik heb geciteerd, omtrent deze ''glaze-achtige'' werking. Maar ik begrijp nu dat dat komt door...
Leonneke;n432330 zei:Een coating is eigenlijk een extra laagje blanke lak. Die is zelfs te meten. Breng je dus een laag aan, dan kijk je dus door een diepere laag doorzichtigheid heen. Daardoor krijgt een kleur 'diepte'.
Het LICHT moet dus een langere weg afleggen voordat het de eigenlijk kleurlaag bereikt. Als je een fletsrode auto NAT maakt, krijg je hetzelfde effect.
De auto is nog steeds fletsrood, maar er ligt een laagje water op. Het licht door die laag heen en daardoor zie je een 'wetlook'. Glans en het rood wordt 'dieper' van kleur.
Thanx voor de info.
Greetz