• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon One coating, geen garage

VAGFAN

Detailing rookie
17 jul 2021
5
15
Beste allemaal,

Ik wil morgen mijn auto in de Gyeon One Quartz coating zetten. Ik heb echter geen garage of afdak waaronder ik kan werken. Ik moet het hebben van enkele uren schaduw in de vroege ochtend. Als ik de coating heb aangebracht en heb uitgewreven +/- 2u voordat er zonlicht op komt, is dit dan ok ? Of moet ik wachten totdat er zich een bewolkte dag aandient ?
 
ik zou het persoonlijk niet eens riskeren om een auto te coaten buiten. de auto moet volledig rein zijn vooraleer je een coating aanbrengt. volledig gepolijst en ontvet voor je er aan begint en dan komt dat zuchtje wind met een hoop stof

ik zou toch eerst kijken naar een plek waar je de auto overdekt kun stallen voor een paar dagen. na het coaten moet de auto ook 24 uur droog blijven
 
De coatings van tegenwoordig kunnen ook buiten aangebracht worden. Als het zonnetje er vervolgens enkele uren op schijnt zal de coating al goed uitgehard zijn en kan een druppel regen geen kwaad. Ik heb het nog gedaan als ik eens een detailing op lokatie doe. Al moet ik erbij vertellen dat ik niet met Gyeon werk maar ik denk dat zij ook wel mee zijn met hun tijd. Als er wat stof op dwarrelt, even afblazen met een compressor of voorzichtig met een microfiber doekje. Deze morgen heb ik nog een zwarte auto gecoat met mijn garage open en op de kofferklep lag ook al wat stof, even afblazen en vervolgens verder werken.
 
+1 @Matsu Ik doe het exact zo in de ochtend wassen ,naden uitblazen ,auto drogen ,ontvetten daarna coaten en door de zon af laten bakken. Na het smeren en afnemen doe ik alleen geen rondje Cure. Als je de dag goed uitzoekt gaat dat prima met Cancoat en ik weet uit betrouwbare bron dat Gyeon one ook buiten kan.
Ik twijfel enigszins of Pure zou gaan…
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en RoyR
Ik ga binnenkort, met een week of 2 ook een Gyeon One buiten aanbrengen.

Stel dat het nu echt spontaan slecht weer wordt, dan breng ik heb ff naar de lokale parkeergarage.
 
  • Leuk
Reactions: Divided
Ik breng ook vaker cancoat aan buiten. Loop na een uur wel rond met Cure. In de tussentijd zorg ik wel dat het niet regent. Ik wil niet zeggen dat ik God ben maar ik kijk wel naar weersvoorspellingen :D
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: Dany en Rémon
Je zou kunnen overwegen om een party tent aan te schaffen waar je de auto in kan parkeren en dan bezig kunt gaan met de coating. Dan heb je de zekerheid dat de coating droog blijft en dat vogels/insecten er ook vanaf blijven. Hierna de tent weer doorverkopen of houden voor een volgende keer.
 
Goed om te weten mannen ! Gisteren en vanochtend vroeg de auto gepolijst. Ongeveer 1 uur voordat de zon erop kwam wel alvast de velgen met Gyeon prep afgedaan en vervolgens Gyeon rim aangebracht. Ik heb net gekeken en het bakt inderdaad goed af. Geen stof o.i.d. erin, ik heb tussendoor nog een keer met badstof afgenomen. Maar wat een gloss !! :)
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en Matsu
Die coatings vervliegen zo snel dat er daar niets zal inkleven.
Bij deze temperaturen zie je het bijna onmiddellijk flashen, na 30 seconden kan je het al effenen.
Gewoon aandachtig zijn voor high spots en deze zo snel mogelijk verwijderen. Ben je toch te laat gewoon terug wat coating opdoen op die plek en onmiddellijk afnemen.
 
Klopt. Dat het snel vervliegt viel mij ook al op ja. In de schaduw bij een graad of 20 zag ik de waas in 1 minuut wegtrekken. Goed uitbuffen als je buiten staat en dan moet het inderdaad kunnen.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
ook ik ben niet in het bezit van een garage of afdak en heb tot nu toe geen problemen onervonden met het
aanbrengen van Cancoat dus ik zeg gewoon doen
 
Als de auto een paar uur in de zon heeft staan afbakken zal er niets meer kunnen mislopen. Wat dauw of regendruppels uren later zal er mooi afparelen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ok fijn om te horen. Zat er ook aan te denken om evt de auto na het polijsten naar een publieke parkeergarage te rijden (2 á 3 km verderop) en dan daar af te nemen en Cancoat aan te brengen om de auto vervolgens te laten overnachten.

@VAGFAN hoe is het je verder af gegaan met de coating?
 
Ik heb uiteindelijk de carrosserie niet meer gedaan, te weinig tijd/schaduw. Ik hoop zaterdagochtend weer verder te gaan, afhankelijk of het droog blijft natuurlijk. De velgen heb ik wel compleet kunnen coaten en dat is heel goed gelukt vind ik. Diepe gloss, geen vegen o.i.d. Ben er erg tevreden mee.
 
Vanochtend de Gyeon One quartz coating aangebracht (nadat de auto volledig met Gyeon Prep was behandeld) en nét voor de regen gelukkig gebruik mogen maken van de garage van de overburen. Hij staat nu dus lekker droog uit te harden. Wat mij opviel is dat ik nog 3/4 fles van 50ml over heb. Vraag mij nu wel af of ik genoeg heb gebruikt. Echter de lak werd duidelijk vochtig/vettig en binnen 10-20 seconden zag je het vervolgens flashen/drogen en veranderen in een blauw/roze achtige zweem waarna ik residu heel makkelijk kon uitwrijven. Ben 2,5u bezig geweest voor de hele auto.
 
Toevallig vandaag ook met mijn auto bezig geweest alleen dan Gyeon Pure aangebracht en ik heb ook ongeveer 3/4 flesje van 50ml over. ik heb zeg maar 2cm verbruikt en twijfel ook enigzins of ik genoeg gebruikt heb maar dat gezegd hebbende ik weet bijna zeker dat ik alles geraakt heb (Pure verwerkt net iets anders want je moet na het aanbrengen de coating levelen door cirkeltjes te draaien). Ach ik ga morgen nog maar eens goed kijken in de garage maar ik denk dat het wel goed komt.
 
Laatst bewerkt:
Ik had bij de scenic ook ongeveer 1/3 over. Wel 50 ml en 2 lagen aangebracht