• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon op voorbumper

Ehdht

Detailing trainee
3 jun 2018
20
25
Rondom heb ik Gyeon Q2 Trim aangebracht. Nu na om en nabij 4 weken vertoont de voorbumper weer zijn ware aard, terwijl de rest er nog strak bij staat!

De voorbumper was uiteraard iets valer dan de rest. Heb jullie enig tip voordat ik '' weer '' Gyeon aan breng. Een Fohn deed helaas geen wonderen.

1zm7cixq0z1l.jpg
 
Het enige wat een föhn doet is het kunststof verder uitdrogen.

Dat zijn van die mooie “oma weet raad tips”.

Hoe zag de bumper er uit toen the trim net aangebracht was?
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken! Als je het niet probeert, zul je het ook nooit zien.

Na de Trim aangebracht te hebben, zag het er mooi egaal uit.
 
Persoonlijk zou ik dusdanig aangetaste en uitgedroogde bumpers goed reinigen. Dit doe ik dan met melaminesponsjes en eventueel wat APC, maar niet iedereen is hier fan van. Wanneer de bumper dan goed schoon is en mooi egaal, goed naspoelen. Trim zal flink ingezogen worden en is twee lagen aanbrengen toch wel een vereiste.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR
Je zou zeggen dat de bumpers rondom van hetzelfde materiaal zou zijn en dus hetzelfde effect zou hebben op een middel daarnaast heel apart dat Gyeon Trim maar 4 weken zat maar goed wellicht is een wat vetter middel als Gyeon Tyre een oplossing .
Bijhouden is het relaas denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Van de week zal ik het nogmaals aan brengen, alleen dan in 2 lagen. Uiteraard het goed ontvetten en na spoelen word daarbij uitgevoerd. Ik zal de foto's hier dan ook posten. Als het weer hetzelfde verhaal is, zal ik het weer laten zien.

@Ric325i
Hiervoor werden de bumpers met vetter middel ingesmeerd. Daar was ik niet zo'n fan van, gezien je na een aantal weken weer alles staat in te smeren.
 
@Ehdht ,kijk ik ben fan van Trim en vind het onvoorstelbaar dat de bumper weer zo grijs is na 4 weken maar goed dat zal dan zijn. Als trim dan blijkbaar niet “pakt” wat hou je dan over wat echt lang zit?
Ik zou in dat geval denken aan:
Solution finish
Gyeon tyre
Maar idd dat zul je dan vaker moeten smeren idd
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Het was mijn eerste keer dat ik het gebruikte. Ik ben er meer dan tevreden mee, gezien de rest er wel gewoon top bij staat. Het kan zijn dat er vanaf mij iets fout is gegaan, alleen zou ik niet weten wat (gezien de rest top is)

Ik ga het nog een keer proberen, alleen dan met 2 lagen.
 
Dit topic kwam ik in de search tegen, omdat ik een zelfde probleem heb ervaren.

1e jaar alles in de trim gezet, prima resultaat, een jaar later wilde ik een nieuwe laag aanbrengen, gelezen in de search dat ie over de oude laag kan.
dus stappenplan gevolgd (apc met melamine spons-prep)

paar maanden later had ik dit resultaat, overigens alleen op de achterbumper, rest van de auto is nog prima, bumper is ook van grover kunstof dan de rest.

heeft de structuur van het kunstof invloed op het aantal lagen dat je aanbrengt?20200326_155434.jpg
 
@Mr.volvo - De structuur en dichtheid van het kunststof kan zeker invloed hebben. In mijn ervaring op bijv. bumpers die vrij grof zijn, dus een vrij open korrel, is dat meerdere lagen wel nodig zijn om het kunststof goed te ''vullen''.

Zoals op de foto, zo erg heb ik het nog nooit gezien. Een witte waas is mij wel bekend op grof kunststof waar ik blijkbaar niet voldoende Trim had aangebracht, maar zó duidelijk... Wauw.

Maar... Het is de eerste keer wél goed gegaan, dus dan is bij de tweede keer iets anders geweest. ;) (Tussendoor dressing of ander spul op de bumper, bewust of onbewust?
Te weinig product gebruikt?
Etc etc.
 
Maar begrijp ik het dan ook goed dat je er een jaar tussen hebt zitten?

Kunststof zuigt natuurlijk als een malle, helemaal als je er in dat tussenliggende jaar verder niets aan doet. Het kunststof moet echt ook verzadigd raken..
 
@Quincy, een jaar nadat de trim erop zat heb ik een nieuwe laag erop gedaan, en toen een paar maanden later zag het er zo uit.

ik ga er een keer mee aan de gang, stappenplan en dan meerdere lagen smeren en dan weer in de gaten houden
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
ik had eindelijk even een momentje om dit even aan te pakken, dus apc 1:10 en 1:4 gebruikt, zowel pbw als mequairs, met melamine sponsje.
daarna schoongemaakt, drogen, en toen met prep ontvet.
nu 1 laag aangebracht, maar het wordt niet beter in zijn geheel.
het wordt iets donkerder, maar als ik er nog een keer over ga, zie je gewoon dat het er niet in meer in trekt. ik ga nu.even lunchen en dan nog even proberen over het beter wordt.
 

Bijlagen

  • 20200412_124711.jpg
    20200412_124711.jpg
    291,3 KB · Weergaven: 0
Hmmm... Dan zou het bij het nat maken ook niet egaal worden. Als het kunststof zich met water al niet laat "voeden", dan gaat Trim ook niet lekker voeden.

De eerste laag dekte al niet lekker, tweede laag trekt er niet doorheen, dan gaat een derde laag (na de lunch) ook niks voor je doen. (Lijkt mij)

Was het bij het reinigen/wassen wél mooi diep van kleur en egaal?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Marcel1973 en RoyR