• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon op voorbumper

Wat gebeurt als je op een schoon gedeelte een klein beetje vettigheid zoals boter, pindakaas etc smeert? Trekt dat er wel in?

Enige wat ik me nu nl kan bedenken is dat het kunststof op een of andere manier is afgesloten of verneukt is op de een of andere manier.
 
zou het nog kunnen dat dit zich onder de laag trim afspeelt die er al op zat.
voordat ik ging reinigen had ik nog wel beading op de bumper.
er zat dus of nog trim op, of het kwam van naar beneden gespoelde wetcoat (van de achterklep)
 
Brengen jullie deze Trim trouwens gewoon buiten aan, dus niet in de garage of zo? Heb laatst Trim gekocht maar durf het buiten niet aan te brengen ivm al het zand de laatste tijd.
 
20210727_141854.jpg
zo ziet het er momenteel uit.
Mooi diep zwart gaat niet meer lukken ben ik bang voor
 
Je zou altijd nog de bumper kunnen spuiten. Ik heb dat ooit wel eens gedaan op een paar oude auto's waar ik het kunststof ook niet meer netjes kreeg.
Ik heb toen contact opgenomen met CROP (non paints) om mij te laten adviseren over welke verf ik daarvoor nodig had. Het is alweer 8 jaar geleden dus ben even vergeten wat ik toen had haha.

Resultaat was echt heel mooi en bleef ook erg lang zitten.
Ik ben even in het archief gedoken :) De achterbumper lijkt te glimmen op de foto maar hij was net zo mat zwart als de voorbumper.

IMG_20140714_134744.jpg


IMG_20140714_154909.jpg
IMG_20140804_135353.jpg
 
De bumpers en zijlijsten van mijn VW Golf van 1989 met vanalles ingesmeerd maar werden na een paar weken toch weer grijzer.
Of het bleef een maand of 2-3 wel redelijk zwart maar de lak onder het kunststof had na een regenbui allemaal zwarte strepen.

Uiteindelijke oplossing was Solution Finish. Blijft bijna heel jaar zwart en geen strepen. Helaas verkoopt Carclean het (nog?) niet.
 
  • Leuk
Reactions: McShine

Solution Finish – Black Trim Restorer​


Dat is echt bijna alsof je verft. Let op , gebruik geen dure doeken en draag vooral ook handschoenen bij aanbrengen. Hieroverheen kun je trouwens weer Gyeon Trim verwerken. Wel eerst laten uitdrogen.
 
Sinds kort heb ik een Volvo 850 uit '93 en deze heeft uiteraard ook grijze bumpers en sierlijsten. Deze lijken op een of andere manier ook afgesloten te zijn. Door te reinigen met apc en een melamine spons krijg ik het niet egaal. Je ziet bijvoorbeeld nog steeds de plekken waar gebruikelijk regendruppels naar beneden lopen.
Toch trim aangebracht maar je ziet helemaal geen verschil. Zou het nog een optie zijn dit op te schuren tot een egaal beeld en wellicht laat het zich dan wel voeden? Dan denk ik aan p1500-2000-3000. Spuiten kan altijd nog denk ik dan.

In de huidige staat denk ik dat het niet zoveel uitmaakt wat er aangebracht word. 'Indringende' oliën zullen ook niet kunnen 'indringen' lijkt me.
 

Bijlagen

  • IMG_20210720_133042.jpg
    IMG_20210720_133042.jpg
    348,1 KB · Weergaven: 59