• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 Boost

Eerlijk zie ik de toegevoegde waarde van dit product niet zo met andere producten als Bathe+ en Cure die ook je standtijd verlengen en een meer dan prima beading & sheeting geven ?
Product moet zsm na het aanbrengen van je (Prime / Mohs) coating worden aangebracht (liefst binnen 2000km) en na het aanbrengen moet de auto (weer) 12 uur droog staan.

De beading van de Mohs & Prime zijn zonder dit product ook al prima in orde. De Mohs op de Focus is nu 80.000 km / 14 maanden oud en doet nog steeds meer dan prima zijn taak.
 
De beading van Booster is >120' dus nog gekker dan Prime bijvoorbeeld. Booster blijft >12 maanden zitten en verlengt de duurzaamheid van een coating met 6 maanden extra. Dus dat is toch wel een plus.
 
Mijn coating met Mohs dateert van eind december 2014. Is er een mogelijkheid de Booster nog aan te brengen na bv een zeer lichte polijstbeurt met PB Prof Polish op zwart, of brengt dit schade toe aan mijn laagjes Mohs?
 
Had gelezen dat Boost gelijk of tot max 4 weken na aanbrenging van basis coating aangebracht kan worden. Als je gaat polijsten ben je de oude coating aan het verwijderen.
 
Tim;n420050 zei:
Dat lijkt me niet handig, gezien de prijs.

Is er al een prijs bekend ? Ik begrijp uit je reactie dat dit duur is als de cancoat en richting de prijs van prime / mohs gaat ?
 
tembaco;n420074 zei:
+- €80,- voor 30ml

Nu zal ik het wel niet snappen, maar voor 80 euro een product aanschaffen wat iets meer beading geeft dan bijvoorbeeld prime ?
Ook snap ik niet dat iemand een product aan gaat schaffen wat de standtijd van je coating met zeg 12 maanden verlengt als je voor minder geld diezelfde coating aanschaft.

Persoonlijk zou ik eerder geneigd zijn om na 12 maanden de "oude" coating eraf halen, een rondje te polijsten en dan een nieuwe coating erop te zetten.
Ondanks de coating blijf je in de komende maanden toch verontreiniging op / in je coating houden.
 
Tja, als geld een rol gaat spelen...

Ik vind het ook veel geld, maar kan me wel voorstellen dat er een markt voor is. Maar kennelijk niet bij jou en mij in ieder geval;)
 
Het voordeel is natuurlijk dat je er maar 1 keer mee bezig bent, en vervolgens voor 2 jaar beschermd bent. Ik denk dat de meeste mensen op het forum niet zo lang van hun af kunnen blijven (ik in ieder geval niet :-D), maar ik ken wel mensen die dat geld daar voor over zouden hebben.
 
Het is niet dat geld een rol speelt alleen is het wel raar dat je een bij product gaat aanschaffen om een hoofd product wat goedkoper is te gaan "boosten".

Daarbij ben je wel voor 2 jaar beschermd, maar het is maar de vraag of je coating ook 2 jaar schoon blijft. Waar Arjan mede op doelt zijn ervaringen met zowel de Gyeon als de niet nader te noemen andere coating op 2 bedrijfswagens die toch allemaal ondanks hun wekelijkse wasbeurt na een half jaar al vervuiling vertoonden die er ook niet meer uit wil door te wassen ed.

In dat opzicht ben je met beide methodes bijna net zo lang bezig maar geeft 2x per 2 jaar een basis coating aanbrengen in dat opzicht wel een mooier en schoner resultaat.