• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon Q2 RIM eerste keer

bmwforlife

Detailing addict
29 jul 2013
24
55
Ik ben erg tevreden over de Gyeon Q2 Wetcoat. Mijn velg bleef een maand schoner met alleen maar afspuiten met water, terwijl ik toen per maand 3000 km reed. Ik wil daarom andere producten van Gyeon proberen.

Eerst een algemene vraag. Als Gyeon met de kwartscoating zo goed is, waarom gebruiken de meeste mensen toch een wax of sealant voor de paint, velg of ramen? Wat weerhoud ze om toch Gyeon te gebruiken?

over de RIM heb ik een aantal vragen
1. Is het verstandig om zonder te polijsten de RIM op te brengen? Mijn stappen worden dan: 1. wassen met gewone zeep, 2. wassen met non-ferro, 3, wassen met Q2 Tar, Q2 Prep, daarna de RIM aanbrengen. De reden dat ik niet polijst is, omdat ik niet kan polijsten, ik heb dat apparaat niet en de techniek niet.
2. Wat ik heb begrepen is dat je eerst een laag aanbrengt, dan 10 minuten wacht om te curen, dat met een doekje afneemt, na een uur doe je eventueel weer een laagje erop, en dan wacht je 24 uur voordat het geheel uitgehard is en veeg je het niet af, als je geen hitteapparatuur hebt. 2 laagjes lijkt me voldoende. Toch?
3. Wat kan er misgaan? Wat zijn de punten waarop je moet letten met aanbrengen, laten curen, afnemen etc.?
4. Hoe lang gaat 1 flesje mee dat in het pakket zit?
 
Het is maar net wat je voorkeur is; beading of sheeting.
Met wax kun je mooie beading krijgen en met kwatscoating heb je sheeting.
Daarnaast, ikzelf ben ook bekend met Gyeon, maar gebruik het alleen op mijn velgen.
Vind het op lak net iets te veel werk en ik kan de auto niet binnen stallen om het goed te laten curen.
Met wax spelen vind ik ook net iets leuker dan het aanbrengen van een coating.

1. Geen probleem, heb het ook op mijn velgen aangebracht zonder eerst te polijsten.
2. 2 Laagjes is voldoende ja en volgens mij moet je wel meer dan 24 uur wachten voordat het echt uitgehard is. Je kunt de auto tijdens uithardingsproces beschermen met Gyeon Cure.
3. Niet lang genoeg laten uitharden, ikzelf heb mijn velgen eerst 3 weken in opslag gelaten voordat ik ze onder mijn auto had gedaan.
Daarnaast, niet goed/gelijkmatig aanbrengen, met als kans dat je strepen ziet op je rimms (oa door hetzelfde applicatiedoekje gebruiken; je breng het spul aan met het applicatiedoekje, maar de Gyeon Rimm gaat daarin ook al uitharden met als gevolg dat je krassen kunt trekken)
4. Ligt eraan hoe zuinig je bent met het spul en wat voor velgen je hebt denk ik zo, maar in mijn geval; heb 1 set gedaan en heb nog genoeg over om zeker nog 1 set velgen te behandelen.
 
Dank je voor je antwoord EviHsu. Dan denk ik toch dat ik bij de Wetcoat blijf. Ik ga me er niet aan wagen als ik 3. lees. Als er strepen op komen, dan moeten ze eruit gepolijst worden. Polijsten kan ik niet.
 
Volgens mij valt het best wel mee met het trekken van strepen.
Ikzelf heb Gyeon ook voor het eerst aangebracht bij mijn velgen en ik kon eigenlijk nauwelijks strepen ontdekken.
Het afnemen met een doekje na 10 minuten heb ik niet eens gedaan.

Grootste voordeel van een coating tov wax/sealent is de duurzaamheid van een coating.
Bij een wheelsealent moet je eigenlijk na elke grondige reiniging weer opnieuw een laagje aanbrengen..een coating kan zo een jaar lang mee op je velgen
 
Een coating hoeft niet te curen. als je te lang wacht met afnemen word het juist lastig om af tenemen.. slechts een paar minuten laten zitten.


Daarna moet je de velgen voor het mooie wel een dag binnen houden.... En daarom kiezen nog veel mensen voor een velg wax.

Ik zal het je zeker aan raden!
 
EviHsu;n421601 zei:
3. Niet lang genoeg laten uitharden, ikzelf heb mijn velgen eerst 3 weken in opslag gelaten voordat ik ze onder mijn auto had gedaan.
Daarnaast, niet goed/gelijkmatig aanbrengen, met als kans dat je strepen ziet op je rimms (oa door hetzelfde applicatiedoekje gebruiken; je breng het spul aan met het applicatiedoekje, maar de Gyeon Rimm gaat daarin ook al uitharden met als gevolg dat je krassen kunt trekken)

Hoe zou je dit probleem kunnen tackelen?

Ik heb onlangs een set 17'' gekocht, wil deze laten poedercoaten en daarna een coating er op aan brengen. Moet je dan per velg een nieuw doekje gebruiken, of zo... ?
 
Ik heb de RIM en VIEW besteld inmiddels. Toch maar proberen. Die strepen moeten denk ik ook meevallen, want het laagje wat je aanbrengt is echt zeer dun.
 
Joost91;n421679 zei:
Hoe zou je dit probleem kunnen tackelen?

Ik heb onlangs een set 17'' gekocht, wil deze laten poedercoaten en daarna een coating er op aan brengen. Moet je dan per velg een nieuw doekje gebruiken, of zo... ?


Ik heb ergens gelezen dat als je iets laat spuiten, dat je het dan 100 dagen moeten laten luchten.
Of dat ook het geval is met het poedercoaten van velgen...not sure..

Je krijgt bij een setje 4 doekjes, goed voor elke velg 1..maar ik heb dat niet gebruikt.
Ik heb alleen 1 doekje gebruikt door alle velgen snel achtelkaar te behandelen en ik heb geen strepen.
 
Je zou ook (knappe) make up pads kunnen gebruiken... vooral als je veel spaken heb wil dat wel makkelijk zijn!


Volgens mij moet je ook bij pedercoaten niet meteen de coating aan brengen als EviHsu zegt!
 
Ik wilde een week of 2-3 wachten na het poedercoaten, voordat ik het aanbreng. ;) Maar misschien moet ik nog wel langer wachten..

Dit zijn de velgen BTW, niet heel veel spaken dus (gelukkig maar, scheelt weer schoonmaken :D )
 
Ik zal hier eventjes op inhaken.

Je hoeft je velgen niet perse te polijsten, maar mochten ze veel swirls/krassen hebben is het natuurlijk veel mooier. Een handpad met een polishing compound zoals Monello Mezzo kan al een heleboel schelen!

Manier van aanbrengen:
Velgen wassen/ontvetten (Gyeon Prep) etc,
Aanbrengen van 1e laag. Je kunt het al na 30 seconden afnemen. 10 min laten curen is onzin, het afnemen zal alleen maar moeilijker gaan en je hebt kans dat het al te ver is uitgehard zodat je het niet eens kán afnemen. Dit zijn dus de beruchte strepen. Die krijg je alleen als je te lang wacht met afnemen. Je zult dan met een finishing polish de coating eraf moeten halen. Daarna opnieuw ontvetten en aanbrengen.

Een tweede laag breng je na minimaal een uur pas aan. Ook deze laag meteen afnemen, en vervolgens het liefst 24u vanaf blijven.
Dan even nalopen met Gyeon Cure en je kunt de velgen prima monteren.

Het krassen door het aanbrengen met applicatiedoekje, omdat het product al op het doekje zou uitharden heb ik nog niet ondervonden en lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.
En er zitten niet voor niks 4 of 5 doekjes bij. Het aanbrengen kun je eventueel ook met make-up pads doen zoals al werd gezegd.

Met een verpakking Gyeon RIM kun je ongeveer 2 sets velgen van 2 laagjes voorzien, afhankelijk van de velg natuurlijk.
 
Joost91;n421725 zei:
Ik wilde een week of 2-3 wachten na het poedercoaten, voordat ik het aanbreng. ;) Maar misschien moet ik nog wel langer wachten..

Dit zijn de velgen BTW, niet heel veel spaken dus (gelukkig maar, scheelt weer schoonmaken :D )

Bij poedercoaten hoef je niet te wachten met het aanbrengen van een coating. Bij poedercoaten wordt het geheel afgebakken in een oven, bij spuiten van lak meten de vluchtige stoffen er nog uit. Dat is het verschil.
Ik heb zelf onlangs velgen laten poedercoaten en deze direct behandeld met Dodo Juice Spuernatural Quartz Wheel sealant. Is echt strak geworden. Ik heb de sealant aangebracht met een de-makeup pad. Let wel op dat je de gladde kant gebruikt. [h=1][/h]
 
Wat is de reden van het afnemen met doek gelijk na het aanbrengen? Je brengt het toch gelijkmatig al aan met de applicator? Bij het afnemen met doek heb ik het idee dat je een groot deel er weer uitpoetst wat je net hebt aangebracht.
 
bmwforlife, het idee erachter is dat je dan de 'klonten' weg kan vegen zodat het strakker eruit ziet. Ik heb het echter niet gedaan met dezelfde gedachte als jij en het ziet er gewoon goed uit bij mij.