Klopt. En hij vertelde daarbij ook sommige Gyon coatings (ik ben even kwijt welke) ook onderhouden kunnen worden met een NATUURLIJKE wax. Dat werd zelfs min of meer aanbevolen.
Interessante discussie!
Wat ik vanmiddag begrepen heb is: alleen om de coating tijdens het uitharden (de eerste 2 a 3 weken) te beschermen kun je aftoppen met een natuurlijke wax. Om de coating te onderhouden gebruik je Cure, deze is 1:1 te verdunnen met demi-water (werd verteld als tip).
Wat mij tevens opviel was de hoeveelheid repel bij View; hiervoor geldt dus niet Less is more.
Helaas heb ik ook geen "gesloten" ruimte om een coating aan te brengen (wie heeft er, buiten Diventa Bella, nog meer een geconditioneerde ruimte? Alleen goed ventileren is voldoende), maar wat @Dibbuz schrijft over de Cancoat ga ik dit jaar uitproberen op de 206CC (heb nog een spuitbus 1e versie staan), tevens heb je voor het aanbrengen van Rim alleen een tuin- of keukentafel nodig.
Het was in ieder geval een leuke, leerzame middag, was voor mij de 1e keer een bezoek aan CCHQ.
Tevens @Jansen ontmoet. Hartelijk dank voor de gastvrijheid Johan en Dennis! Was zeker de moeite waard om Nederland diagonaal te doorkruisen ('s morgens om 10:15 uur vertrokken, 's avonds 18:40 uur thuis) en uiteraard niet met lege handen....
Hieronder nog 2 foto's die ik snel heb gemaakt:

Laatst bewerkt: