• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon rim op structuur gecoat lak

tamer

Detailing guru
4 jan 2009
3.371
193
43
Utrecht
Jongens even een vraagje, ik heb zelf nog nooit met coatings gewerkt en vroeg mij of een coating zetten op een wrinkle lak het zelfde verwerkt etcetera als bij een normale lak.
Vooral verwerkbaarheid en standtijd is belangrijk in dit geval. Heeft iemand ervaring hier mee?
Voorbeeld foto
Screenshot_20170721-004136.png
Screenshot_20170721-122744.png
ik wil geen Wax smeren omdat dit waarschijnlijk gaat glanzen en restjes achter kunnen blijven 'op' de lak. Nu kan trim ook gewoon op structuur dus je zou denken dat het geen probleem moet zijn.

Een spray ala gyeon cure denk ik in eerste instantie aan maar dit keer liever een coating.
 
Hmmm... Ik heb Rim nog maar een paar keer gebruikt, op zilver gelakte velgen, en ik bespeurde toch wel een glans. Lijkt mij ook wel logisch omdat je toch wel een bepaalde dikte behaald met Rim en het licht komt dar weer goed vanaf. Met name als de een structuur daardoor iets vlakker maakt, lijkt mij.

Just my two cents. :p
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Op gemoffelde lak is er een duidelijk verhoging van de glans
En die is moeilijk egaal te krijgen / houden
Zal denk ik vooral liggen aan de ruwte van de structuur

Op matte lak van een Gazelle fiets is de glanstoename zeer gering
Meer een eiglans
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ok bedankt voor jullie reacties.
Kan ik dus beter iets van een matte spray sealant aanschaffen? Het gaat ook om de langdurige bescherming natuurlijk.
 
Kan ik dus beter iets van een matte spray sealant aanschaffen? Het gaat ook om de langdurige bescherming natuurlijk.
Tja, als de betreffende velg écht mat moet zijn, dan zou ik een coating niet riskeren. Dan lijkt mij een sealant de next step qua standtijd en bescherming. Inderdaad voor matte! :p
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Haha valt wel mee hoor @Blade alleen had ik al een hele plan gemaakt wb m'n nieuwe set alleen heb ik een afhaker voor m'n huidige set dus even geen nieuw spul voor de jetta :( dus de rim hang ik even in de kast.