• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon RIM & Plakloodjes

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.702
193
26
Zwolle
Hoihoi,

Zoals de meesten van jullie weten heb ik een tijdje geleden mijn zomervelgen gepolijst en voorzien van gyeon rim.

Nu zitten ze weer onder mijn auto.
Maar nu trekt de auto naar links bij accelereren.

Moeten mijn velgen nu opnieuw gebalanceerd worden? Of moet de auto worden uitgelijnd?

Indien balanceren, zouden die Plakloodjes wel plakken op een velg die voorzien is van Gyeon RIM?

Groeten
 
Richtingafwijking is per definitie de uitlijning, maar laat ook naar de ophanging kijken
Als de rubbers van de ophanging ruimte hebben krijg juist bij belasting afwijking van de uitlijning

Plakken doen die loodjes toch wel
En verwijderen gaat misschien wat makkelijker
Dus laten zo die coating
 
Geen idee want ken de staat van jouw auto niet,
daarentegen zou ik eerst een nieuwe balanceerronde laten uitvoeren en later pas de uitlijning. ( veelal gratis dan de balancering )
Zoals RedCat aangeeft zou het wel de rubbers kunnen zijn, zou in je winterperiode ontstaan zijn en nu pas de diagnose.
 
Balanceren heeft niks met naar links of rechts trekken te maken...
Zodra jij (hevige) trillingen voelt bij bepaalde snelheden kan het liggen aan het balans van de wielen, maar dit lijkt meer dat je je wagen moet laten uitlijnen (meestal zo gebeurd en voor 5-6 tientjes ben je klaar). Kan natuurlijk ook wat hier boven al is aangegeven iets zijn met je wielophanging :) Uitlijnen is sowieso slim om eens in de x aantal jaar te doen (afhankelijk van hoeveelheid kilometers en hoe lomp je rijdt) Bespaart je alleen maar banden en brandstof :p
 
Plaklood blijft plakken op coating??
Nou, bij PB Wheel Sealant niet.

Bij de wissel naar zomerwielen vloog bij de eerste band het plaklood in de rondte toen het kapje weer dicht ging. “Ja Peter, hij heeft die sealant op de velgen! Had ik gezegd toch.”
Daarna ging Peter met de ontvetter en ruw papier aan de slag. Precies op de plek van het lood. Tot nu toe plakt het nog. Gewoon ff aangeven, zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Trekken van de auto kan meerdere oorzaken hebben. Ongelijke spanning in de banden, uitlijnen, tik gehad, remmen die aanlopen, wielen onjuist gemonteerd etc. Staat je stuur wel recht?
Ga even bij een echte bandenboer langs en het is zo opgelost.
 
Wat betreft de Rim en plakloodjes; Logisch dat een wheel sealant de hechting van het plaklood verstoorde, omdat er dan niet ontvet is. Dit ontvetten wil je NIET door de bandenboer laten doen want die ontvetter gaat je Rim niet leuk vinden. :p

Schoonmaken met een vochtige doek of milde product, dan is je Rim-laag schoon genoeg. Ik denk zelfs dat vluchtig reinigen met iets als Prep of Clearly Menthol (IPA-houdend) al meeeeer dan zat is.
 
Ik heb zojuist mn vader in de auto laten rijden. Die merkt er weinig van.
Ik kijk t nog even aan
Misschien was ik niet helemaal wakker die ochtend

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.