• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Gyeon rim

Wesdw

Detailing trainee
11 jun 2018
24
45
33
Mijn zomer wielen wil ik in de gyeon rim zetten.
nu was mij vraag omdat ik laatst 5 liter non ferro heb gekocht.
is dit veilig voor gyeon rim en gyeon cancoat.
of werkt de rim zo goed dat met hd afspuiten en handwas voldoende is.
Kan iemand mij hier meer over vertellen ?
 

Bijlagen

  • A5488D11-8D42-4F46-84F8-BD8597151123.jpeg
    A5488D11-8D42-4F46-84F8-BD8597151123.jpeg
    371,5 KB · Weergaven: 98
In mijn ervaring is Non-Ferro veilig voor coatings. (pH-neutraal)

Inderdaad, veelal is afspuiten en handwassen voldoende. Maar ik gebruikte wel altijd wat Non-Ferro o.i.d. als extra reiniging en lubricatie.

Ik kan later wel wat foto's/film opzoeken als voorbeeld.
 
@Wesdw : non ferro van Monello is ph neutraal en dus veilig voor je velgen..
Gyeon Rim is een uitzonderlijk goed product maar je zal toch nog altijd je velgen moeten onderhouden met (handwas) of velgenborstels... het grote voordeel van Gyeon Rim is dat je velgen minder snel vuil worden en ze makkelijker proper te maken zijn...
 
  • Leuk
Reactions: Wesdw
Oke top dan het weekend maar even aan de slag.
het zijn hele nieuwe velgen nooit gemonteerd geweest.
neem aan dat deze niet gepolijst hoeven te worden alleen even goed ontvetten en aanbrengen.
of zal het beter hechten na polijsten.
 
als er geen krassen op zijn is idd alleen ontvetten voldoende.. "even" aan de slag..? vergeet dat maar, je zal een paar uur zoet zijn...
 
Tja, daar zou je van uit mogen gaan. Maar check ze even op defecten en misschien even met een wasbeurtje even checken of er geen vette bende/beschermlaagje/o.i.d. op zit.

Mijn persoonlijke mening; Als de velgen niet enorm complex zijn, even polijsten. Al is het maar een fijn polijstmiddel voor extra hoogglans en reiniging.
Vervolgens onvetten en lekker je ding gaan doen.
 
  • Leuk
Reactions: Wesdw
Hahaha ja ik zal wel paar uurtjes bezig zijn maar goed moet er wat voor over hebben.
oke dan polijst ik ze denk ik maar even het zijn nieuwe type audi rotor velgen dus op zich makkelijk te polijsten.
in ieder geval bedankt voor de tips allemaal
 
Gister de velgen gepoets en in de coating gezet.
top resultaat al zeg ik het zelf.
was inderdaad wel even werk
Nu lees ik dat sommige een 2de laag zetten.
ik heb nog precies een half potje gyeon over.
maar wilde deze eigenlijk voor de winter set gebruiken.
en aangezien de zomer wielen er toch tot oktober opliggen lijkt mij dit niet nodig.
wilde morge de gyeon cure nog aanbrengen en ze dan er onder leggen.
wat raden jullie aan toch een 2de laag gyeon rim of niet?
Auto word iedere week met de hand gewassen ook de velgen.
 

Bijlagen

  • FF666605-2722-4BA9-95D7-37A5E9F3EBF1.jpeg
    FF666605-2722-4BA9-95D7-37A5E9F3EBF1.jpeg
    84,4 KB · Weergaven: 0
  • 0AFDC1B4-D855-4332-836F-24E509044177.jpeg
    0AFDC1B4-D855-4332-836F-24E509044177.jpeg
    179,1 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Reactions: RoyR
@Wesdw - Als de velgen er toch nog zó bij liggen, dan zou ik lekker nog een laagje doen. ;)
Dit soort vlakke velgen heb je vrij makkelijk gecoat.

Dan heb je een goede dikke dekking en moet je lang vooruit kunnen. Mocht het je bevallen, kan je de winterwielen met een nieuw flesje ook doen.
 
  • Leuk
Reactions: Wesdw
@Quantoxx daar heb je wel gelijk in.
vind hetsoms alleen lastig met dat blokje en die kleine doekjes.
maar dan doe ik er morgen nog een laag over
bedankt voor je reactie
 
Dat blokje + suede kan je gebruiken, maar alleen het doekje of zelfs een goede make-up pad is mogelijk. Anders zou je bij complexe velgen niet uit de weg kunnen. ;)

Wel handschoenen aan doen, raad ik je aan.

Trouwens, dat je met één flesje twee setjes velgen zou willen doen, dan is begrijpelijk. In principe is één laag coating voldoende, maar meerdere applicaties verlengt wel de standtijd.
 
Oke dus disco rosso van monello zou ook mogelijk zijn om aan te brengen.
de velgen gaan er september af dus als de stand tijd 6 max 7 maanden zit dan is het in principe goed voor mij.
Als ik het dan goed begrijp zou 1 laag voldoende zijn.
 
Same here, Disco Nero/Rosso/Duppio in delen geknipt. Doe ik trouwens voor wel meer dingen, zodat je een recht stuk hebt om bijv. strak langs dingen op te dressen/waxen/etc.
 
Ow zo da is wel een goeie ja.
ga ik morge is proberen heb er toch nog een paar liggen
 
Efkes klankborden.
Ik heb net de winterbanden weer gewisseld. Nu kan ik natuurlijk voordat ze er weer op gaan aan het einde van het jaar Geyon Rim aanbrengen, maar waarom zou ik dat niet nu al doen?? Qua standtijd lever je toch niet zo heel veel in als ze alleen in de opslag liggen??