* Update - 02-09-2016 *
Aangezien ik de Porsche mocht lenen als mijn trouwauto, heb ik uiteraard aangeboden om de auto weer goed te wassen en deze keer ook de wielen onder handen te nemen.
(De wielen worden bij een wasbeurt bij voorkeur niet nat gemaakt, om roest op de remmen te voorkomen, en dus gaan ze simpelweg van de auto af als ze gereinigd moeten worden.)
De velgen zijn tezamen met de auto in februari 2016 in een coating gezet. (
Gyeon - Rim) Sindsdien is de auto enkele keren gewassen en de velgen éénmalig.
(Afspuiten was voldoende) Deze keer zijn de wielen van de auto gehaald omdat de eigenaar ná de laatste wasbeurt lange afstanden had gereden naar het buitenland, door weer en wind. De auto is toen niet gewassen en vervolgens opnieuw lange afstanden naar het buitenland. Aansluitend is de Porsche even flink uitgelaten op het circuit.
Met name dat circuit was killer... De eigenaar is Pietje Precies, maar deze keer zaten er remblokken gemonteerd die niet van Porsche vandaan kwamen. Resultaat; Binnen 40 minuten nieuwe remblokken finaal opgereden.
Die avond ontving ik wat foto's via de App... mijn gedachte; ''Gotver! 16 uur werk naar de kl*te!?''
Vandaag maar eens een bezoekje gebracht... Opnieuw kon ik de ijzerslakken wegtikken en 19 kilo ijzerdeeltjes trotseren... --->
( Foto's zijn van vóór-en-tijdens )
* Allereerst de velgen afgespoten met de HD. Op het velgbed van de grote achterwielen zag je meteen wat verschil en op de voorzijdes uiteraard ook. *
(...Rechter gedeelte op beide velgen...)
* Het polijstwerk op de velgen kwam weer tevoorschijn, maar ze zijn nog steeds verraderlijk vies. Ik moest aardig raggen met mijn vinger om voor de foto een paar streepjes te kunnen laten zien *
* Foamen met Monello - Artico Magico 1:4 * (Gewoon, omdat het kan en om de Non-Ferro meteen op het ergste in te kunnen laten werken) *
* Ná het foamen kon ik gek genoeg meteen de velgen afnemen met een Four Finger Mitt. Dit ging eerder nog heel stroef. Meteen was de glans en beading/sheeting terug! *
* Uiteraard nog met Non-Ferro getest hoe schoon en ijzervrij ze dan écht waren. Na enkele minuten inwerken was er vrij weinig reactie. *
* De andere 2 velgen heb ik ook afgespoten met de HD, maar NIET gefoamed. Die kon ik vervolgens niet afnemen met de Four Finger Mitt en zelfs met de EZ Detail GO klonk het als schuurpapier. Dus... Non-Ferro! *
* Ah, onder al die bende komt de reflectie weer tevoorschijn. *
* Afspuiten van de Non-Ferro en klaar! Zelfs een 2de ronde Non-Ferro liet geen verdere reactie zien. *
De eigenaar is tevreden met deze coating en ik zeer zeker ook! Ik had het ergste verwacht, maar het viel 100% mee met de ''schade''. Ook al zaten sommige ijzerstukken volgas door de coating en lak heen
Maja, met belachelijke snelheden over de Nordschleife heen rammen en binnen 2 sessies van 20 minuten je remmen met een bloedhitte in je velg branden...
Greetz